خبرگزاری کار ایران

روش‌های مهاجرت به استرالیا

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۴۹۰

مهاجرت به استرالیا امروزه تبدیل به گزینه ای جذاب برای بسیاری از افرادی شده است که قصد زندگی در خارج از کشور را دارند. اگر فردی را بشناسید که در استرالیا زندگی می کند و از او راجع به شرایط زندگی در استرالیا بپرسید، حتما از آن ها خواهید شنید که این کشور چگونه پذیرای مهاجران از فرهنگ ها و ملیت های متفاوت است.

استرالیا به عنوان کشوری توسعه یافته، دارای اقتصادی قدرتمند است که شیوه ی زندگی مدرنی را به ساکنینش ارائه می دهد و این کشور را در زمره ی بهترین و امن ترین کشورهای جهان قرار داده است.

برای مهاجرت به این کشور می توان از روش های مختلفی اقدام کرد که رایج ترین آن ها عبارتند از:

  • مهاجرت کاری از طریق مهارت و تخصص
  • مهاجرت کاری از طریق درخواست کارفرما
  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق راه اندازی کسب و کار

با توجه به شرایط افراد و توانایی ها و شرایط مالی، گزینه ای که برای مهاجرت انتخاب می کنند متفاوت است، اما ما در این مطلب قصد داریم به طور بسیار مختصر و کلی راجع به مراحل و شرایط مهاجرت تحصیلی صحبت کنیم.

اپلای برای دانشگاه

قبل از شروع این مرحله، جهت اطمینان از اینکه شرایط لازم برای تحصیل در استرالیا را دارید، حتما از مشاوره ی متخصصان کمک بگیرید. برای شروع پروسه ی اپلای، باید ابتدا در مورد مقطع، رشته، دانشگاه یا شهر و ایالتی که می خواهید در آن تحصیل کنید تصمیم بگیرید و البته بودجه ی خود را نیز مشخص کنید. سپس، کارشناس پرونده ی شما با توجه به اولویت ها و علایق شما، با جستجو در انتخاب های ممکن برای شما، بهترین گزینه ها را به شما ارائه می دهد تا بتوانید از بین آن ها گزینه ی نهایی خود را انتخاب کنید. در حین این پروسه شما باید مدارکی را که در ابتدای کار از شما خواسته شده آماده کرده و به کارشناس پرونده ی خود ارائه دهید. پس از تکمیل مدارک، کارشناس شرکتی که نماینده ی رسمی دانشگاه انتخابی شماست، برای اپلای اقدام می کند و منتظر پاسخ دانشگاه خواهید بود. اگر موفق به دریافت پذیرش شوید، باید شروطی که احتمالا در آفر شما ذکر شده است را برطرف کنید، مبلغ درخواستی که معمولا شهریه ی ترم اول است را پرداخت کنید و برای دریافت بیمه ی دانشجویی نیز اقدام کنید. پس از انجام این امور و امضای نامه ی پذیرش، دانشگاه به شما تائیدیه ی ثبت نام می دهد که با آن می توانید برای ویزای تحصیلی یا ویزای دانش آموزی استرالیا اقدام نمایید.

شرایط و مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا

هر دانشگاه و هر رشته ای ممکن است شرایط و مدارک خاص خود را نیاز داشته باشد، اما به طور کلی باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  1. پاسپورت معتبر
  2. داشتن شرایط سنی مناسب با هر مقطع
  3. داشتن مدرک پایان مقطع قبلی در رشته ای مرتبط با رشته ای که قصد تحصیل در آن را دارید
  4. مدرک زبان معتبر
  5. رزومه
  6. انگیزه نامه
  7. شرایط و مدارک مالی مناسب

درخواست ویزای دانشجویی استرالیا

پس از دریافت تائیدیه ی ثبت نام، می توانید برای ویزا اقدام نمایید. این قسمت، دشوار ترین و حساس ترین مرحله در پروسه ی مهاجرت تحصیلی به استرالیا است. ممکن است پذیرش را به آسانی از دانشگاه دریافت کنید اما به دلیل کامل نبودن پرونده، درست تکمیل نشدن فرم ها و یا نقصی در تهیه ی مدارک به نحو احسن، درخواست ویزای شما رد شود. شرایط و مدارک برای دریافت ویزای دانشجویی یا ویزای دانش آموزی با مرحله ی پذیرش بسیار مشابه است. اما ممکن است شرایط فردی شما به نحوی باشد که کارشناس پرونده بر اساس تجربه تشخیص دهد مدارکی اضافی برای این مرحله ارائه دهید. همچنین همان مدارک پیشین نیز معمولا به نحو متفاوتی ارائه می شوند. مهم ترین آن مدارک مالی است که در مرحله ی درخواست ویزا به کلی با مرحله ی پذیرش متفاوت هستند.

سخن پایانی

همانطور که در این متن بارها اشاره شد، به شما توصیه ی اکید داریم که برای انجام صفر تا صد پروسه ی مهاجرت تحصیلی به استرالیا، حتما از موسسات متخصص در این امر کمک بگیرید. دلیل این امر دو مورد است:

1. برای درخواست پذیرش از دانشگاه های استرالیا، مدارک شما حتما باید توسط نماینده ی آن دانشگاه تایید شود. بنابراین اگر شخصا برای پذیرش اقدام کنید هم دانشگاه شما را به یکی از نمایندگان خود ارجاع می دهد.

2. ممکن است در جستجوی خود و یا صحبت با افرادی که قبلا به استرالیا مهاجرت کرده اند، به این نتیجه برسید که شرایط شما مشابه است و شما هم می توانید با استفاده از همان مدارک اقدام کرده و موفق شوید. اما دقت داشته باشید که هرچقدر شرایط شما مشابه باشد، دلیلی بر آن نخواهد بود که موفقیت شما نیز با استفاده از همان مدارک تضمین شده باشد. چون حتما نکات ریزی در این بین وجود دارد که تنها با تجربه و تخصص می توان به آن ها پی برد.

موسسه ی مدیریت مشاوره ی آریا با بیش از 15 سال تجربه در اخذ ویزای دانشجویی استرالیا، نماینده ی بسیاری از دانشگاه های معتبر استرالیا بوده و می تواند شما را در رسیدن به هدف نهایی تان یاری رساند. ضمن اینکه دفتر سیدنی این شرکت، پاسخگوی تمامی سوالات و مسائل شما در هنگام اقامتتان در استرالیا خواهد بود. در نظر داشته باشید که خدمات این موسسه در زمان رسیدن شما به استرالیا تمام نمی شود و آریا تا پایان تحصیل، با شما همراه خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز