خبرگزاری کار ایران

آیا عزت نفس همان اعتماد به نفس است؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۱۴۹

انسان در طی تکامل و رشد نه تنها در جسم دچار تغییرات می شود بلکه در خلق و خوی و روحیات هم تکامل پیدا می کند. بعد از هر سختی یا موقعیتی به خود رجوع کنید و خود را با گذشته مقایسه کنید، چه تجربیاتی بدست آورده اید؟ چقدر آگاهانه تر تصمیم می گیرید؟ همه ی این ها نشان از ایجاد تفاوت در شماست. از روزهای کودکی تا همین امروز با هر قدم به جلو برداشتن شما به یک مرحله ی جدید رسیده اید، در این مراحل با دو بال کاملا متفاوت در حال پرواز بوده اید، عزت نفس و اعتماد به نفس . آیا تا کنون فکر کرده اید که این دو وجه تشکیل دهنده ی شخصیت شما، چقدر با یکدیگر متفاوت هستند؟

آیا عزت نفس همان اعتماد به نفس  است؟

 راه های تقویت عزت نفس را در بوکاپو بخوانید

آشنایی با عزت نفس

عزت نفس همان آیینه ایست که خودتان را در آن می بینید، به طور واضح عزت نفس؛ به میزان ارزشمندی خودتان باز می گردد. در توضیح این مسئله باید بگوییم خواندن کتاب و خودشناسی بیشتر، می تواند پنجره های جدیدی از شخصیتتان را به رویتان بگشاید، اگر فکر می کنید زمان زیادی برای خواندن کتاب و رسیدن به خودشناسی مناسب خود، در اختیار ندارید می توانید از خلاصه های کتاب موجود در سطح اینترنت استفاده کنید، بوکاپو برترین مرجعی است که می توانید این دست از کتاب ها را در آن بیابید.

در بوکاپو بیشتر بخوانید: عزت نفس و راههای تقویت آن

عزت نفس یک معیار احساسی و کاملا شخصی است که به رفتار، طرز بیان  و طرز برخورد و … در مقابل دیگران بستگی دارد. انسان با توجه به اجتماعی بودنش از این معیار برای ارتباط برقرار کردن استفاده می کند، در نتیجه عزت نفس هر کس با دیگری متفاوت خواهد بود.

 

آیا عزت نفس همان اعتماد به نفس  است؟

خلاصه کتاب ها در بوکاپو

آشنایی با اعتماد به نفس

اعتماد به نفس  یعنی آگاهی داشتن و تایید کردن توانمندی های فردی خود، این احساس بعد از اینکه در یک مهارت به سطح خوبی از دانش و تجربه رسیده اید ظهور می کند. اگر بعد از محول شدن مسئولیتی در رابطه با مهارت کسب شده به موفقیتی دست پیدا کنید، اعتماد به نفس  شما افزایش پیدا خواهد کرد و به همین میزان رشد در شخصیت شما شکل خواهد گرفت.

مهم ترین نکته در سنجش اعتماد به نفس ، آن است که باید خود را در حوزه های ارزشمند مورد پسند خود بسنجید، به عنوان مثال تدریس یک حوزه ی مهم و قابل احترام برای شماست، اگر شما در تدریس دروس موفق هستید و این عمل را تایید می کنید می توانید اعتماد به نفس خود را در این حوزه مورد سنجش قرار دهید.

در بوکاپو بخوانید: کتاب ذهن کامل نو

تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس 

اگر بخواهیم با یک مثال تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس را توضیح دهیم باید بگوییم: موفق شدن در یک حوزه ی کاری و قبل از آن شروع یک کسب و کار به اعتماد به نفس نیاز دارد، این اعتماد به نفس را می توان از اطرافیان، کسب مهارت های مورد نیاز و دست و پنجه نرم کردن با موقعیت های مشابه بدست آورد. البته کتاب های رشد و توسعه ی فردی و یا بازاریابی و فروش نیز در این راه می توانند بسیار کمک کننده باشند، آموزش بخش مهمی از ماجراست، برای شروع می توانید از خلاصه کتاب های بوکاپو استفاده کنید.

آیا عزت نفس همان اعتماد به نفس  است؟

 

بوکاپو از تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس می گوید

بعد از مدتی که کسب و کار خود را راه اندازی کردید وقت آن رسیده از خود بپرسید، شاد هستید؟ احساس رضایت می کنید؟ آیا توانسته اید آن طور که مایلید کارها را پیش ببرید؟ جواب این سوالات، همان عزت نفسی است که به دنبالش می گردید.

فردی که دارای عزت نفس بالایی باشد برای اینکه حس بهتری پیدا کند احتیاجی به پول، مقام و شهرت نخواهد داشت و هیچگاه با راه های غیر معمول سعی در تغییر حال خود نمی کنند. از طرفی دیگر کسانی که از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند آمادگی این را خواهند داشت که به راحتی مسئولیت های جدیدی را بپذیرند و با چالش های جدیدی رو به رو شوند.

در بوکاپو بخوانید: کتاب هفت عادت مردمان موثر

سخن آخر

همانطور که گفتیم برای پرواز به اوج و رسیدن به مراتب بالاتر چه در زندگی روزمره و چه در شخصیت باید دو بال قوی داشته باشیم، از آنجا که هر دو این بال ها رابطه ای تنگاتنگ با یکدیگر دارند اما هر کدام می توانند از دیگر متفاوت عمل کنند و همانطور که مرلین مونرو اعتماد به نفس فوق العاده ای در بازیگری داشت اما سال های سال از ضعف عزت نفس رنج می برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز