خبرگزاری کار ایران

با پرکاربردترین کفپوش های ورزشی آشنا شوید

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۸۴۲

در شاخه کف سازی صنعت به لایه‌های نرمی که بر روی کف زمین قرار گرفته و آن ناحیه را پوشش می دهد ، کفپوش گفته می شود.

کفپوش ها بر اساس جنس و ماده‌ای که از آن ساخته شده اند دارای انواع متنوعی هستند که هر کدام متناسب برای مکان خاصی می باشد.

به عنوان مثال در زمین های ورزشی از کفپوش های فوم دار ورزشی و در مهدهای کودک از کفپوش مهد کودک استفاده می شود.

برخی از انواع دیگر کفپوش ها شامل کفپوش های فوم دار فضای باز ، و کفپوش هایی که در ساختمان های مسکونی به کار می‌روند مانند پارکت ، لمینت ، موکت ، سنگ مرمر و غیره می باشد.

در این مطلب قصد داریم به معرفی و بررسی سه نوع از پرکاربرد ترین کفپوش ها که شامل کفپوش فوم دار ورزشی ، کفپوش مهد کودک و کفپوش فوم دار فضای باز می باشد ، بپردازیم.

۱. کفپوش فوم دار ورزشی

نوعی کفپوش است که متشکل از لایه هایی از فوم بوده و به همین دلیل خواص انعطاف پذیری زیادی داشته و می ‌تواند در مقابل ضربه و جذب شوک به خوبی عمل کند .

 این نوع کفپوش ، به عنوان کفپوش سالن های ورزشی چند منظوره که هم زمان مجری چندین رشته ورزشی مانند ، بدنسازی ، والیبال ، کاراته و... است ، استفاده می شود .

از نظر قطر و ضخامت کفپوش های فوم دار ورزشی متفاوت بوده و هر کدام از کفپوش ها برای کاربردهای خاصی استفاده می شوند .

از ویژگی ها و مزایای استفاده از این نوع کفپوش ها می توان به قابل شستشو بودن ، دوام و استحکام بالا در برابر قرار گیری دستگاه های سنگین بدنسازی بر روی آنها ، مقاومت در برابر رطوبت و دوام مناسب در برابر تعریق بدن ورزشکاران، به صرفه بودن از نظر هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری اشاره نمود.

استفاده از این کفپوش ها به دلیل دارا بودن انرژی برگشتی بالا هنگام انجام ورزش های کششی مناسب می باشند .

۲. کفپوش مهد کودک

امروزه کودکان زیادی به دلیل شاغل بودن والدین خود از اولین سال زندگی خود بیشتر ساعات روز را در مهد کودک سپری می کنند .

با توجه به اینکه در مهدهای کودک ممکن است تعداد کودکان ، زیاد باشد و مسئولیت حفاظت از این کودکان به عهده مسئولین مربوطه می باشد  ، بنابراین  باید اقدامات لازم را برای ایمن کردن محیط در نظر گرفت .

یکی از اقدامات ایمنی که در مهدهای کودک برای محافظت از کودکان در برابر ضربه و آسیب هنگام زمین خوردن یا برخورد با دیوار هنگام دویدن انجام می ‌شود ، استفاده از دیوارپوش و کفپوش مهد کودک است.

یکی دیگر از مزایا و ویژگی های کفپوش مهد کودک خواص ضد آبی این نوع پوشش ها می باشد که باعث می شود هنگامی که آب یا مایعات دیگر بر روی کفپوش ریخته شود ، به راحتی بتوان آن را با یک دستمال پاک نمود .

این کفپوش ها می توانند به عنوان عایق ضد صوتی و حرارتی عمل نموده و همچنین بدلیل تشکیل شدن از مواد ضد حساسیت ، در کودکان آلرژی ایجاد نمی کند .

تنوع در رنگ بندی و دارا بودن طرح های مختلف که متناسب با روحیه شاد کودکان در نظر گرفته شده است ، کفپوش های مهد کودک را برای استفاده در محیط های مخصوص کودکان مناسب کرده است.

۳. کفپوش فوم دار فضای باز

کفپوش های فوم دار فضای باز برای ورزش هایی که در فضاهای رو باز انجام می ‌شوند ، مانند تنیس ، بدمینتون ، دو و میدانی و غیره مناسب می باشند.

زیرا این نوع از کفپوش ها دارای دوام و استحکام زیادی هنگام قرار گرفتن در معرض شرایط جوی مختلف مانند بارش برف و باران و یا تابش اشعه خورشید بوده و دچار آسیب دیدگی یا تغییر رنگ نمی شوند .

این کفپوش ها دارای ضخامت و ابعاد متفاوتی بوده و در رنگ بندی های مختلف و متنوعی ارائه می‌شوند.

از دیگر ویژگی های این نوع کفپوش ها می توان به مقاومت آنها در برابر ضربه و کاهش آسیب به بدن ورزشکاران اشاره نمود .

نتیجه گیری

با توجه به موارد ذکر شده می توان نتیجه گرفت که استفاده از لایه ای نرم و انعطاف پذیر به نام کفپوش بر روی زمین محیط های مختلف مانند سالن های ورزشی، مهدهای کودک، پارک های بازی کودک و غیره می‌تواند ایمنی محیط را بالا برده و همچنین باعث زیبا بازسازی فضا نیز شود.

پایافلور : تولید کننده انواع کفپوش - 09123100736 – www.payafloor.com

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز