خبرگزاری کار ایران

قیمت تعمیر پکیج در سال 99

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۴۴۰

با رسیدن فصل زمستان و سرد شدن هوا و نیاز به تعمیر و سرویس پکیج ، با قیمت های مختلفی برای تعمیر پکیج روبرو می‌شویم. دو نمونه از پرکاربرد ترین پکیج های ایرانی پکیج بوتان و ایران رادیاتور هستند .

با رسیدن فصل زمستان و سرد شدن هوا و نیاز به تعمیر و سرویس پکیج ، با قیمت های مختلفی برای تعمیر پکیج روبرو می‌شویم. دو نمونه از پرکاربرد ترین پکیج های ایرانی پکیج بوتان و ایران رادیاتور هستند . جالب است بدانید با در نظر گرفتن شرایط بیماری کرونا در حال حاضر بسیاری از خطاهای پکیج را خودتان می توانید رفع کنید و برای موارد جدی تر از تعمیرکار کمک بگیرید.

سیستم های گرمایشی از قدیم تا به امروز

شما هم مانند بسیاری از افراد دیگر ممکن است تا چندین سال قبل در منزل و محل کار خود از سیستم های گرمایشی مانند موتورخانه یا آبگرمکن و بخاری استفاده می کردید . البته هنوز هم هستند افرادی که که از این سیستم های گرمایشی استفاده می کنند ولی چند سالی است که استفاده از پکیج های دیواری در اکثر ساختمان ها گسترش یافته است.

یکی از مشکلاتی که سیستم موتورخانه ای داشت ، در ساختمان هایی که چندین واحد داشتند با مصرف آب گرم و خالی شدن مخزن باید برای گرم شدن مجدد آب مخزن چند ساعت صبر کرد .علاوه بر این بزرگترین عیب این سیستم ها مصرف زیاد گاز و سروصدای فراوان موتورخانه است .

تا اینکه در سال های اخیر سیستم پکیج روی کار آمد و برای تامین آب گرم و گرمایش شوفاژها از آن استفاده می شود . در واقع می توان پکیج را موتورخانه کوچکی که مختص به هر واحد ساختمانی است در نظر گرفت . با این تفاوت که هم مصرف گاز و صدای زیاد موتور خانه را ندارد و هم همیشه آب گرم موجود است.

البته پکیج هم مانند هر سیستم گرمایش دیگری به تعمیر و سرویس دوره ای احتیاج دارد . برخی از مهم ترین علائمی که بر اساس آن باید پکیج خود را سرویس کنید عبارت است از :

  • با باز کردن شیر آب گرم، پکیج روشن شود ولی آب را گرم نکند .
  • فشار آب خروجی پکیج کم باشد که یکی از مهم ترین دلایل برای رسوب گرفتن پکیج بوده و در صورت عدم سرویس به موقع ممکن است سایر قطعات پکیج مانند برد و ... هم از کار بیفتد.
  • گرمای آب دائما تغییر کند و به اصطلاح شاهد نوسان دمایی باشیم یا پکیج جوش بیاورد
  • خطا و ارورهای مختلف در پکیج نشان داده شود و صدای زیادی از خود تولید کند.

 

قیمت تعمیر پکیج در سال 99

میانگین هزینه تعمیر و سرویس پکیج چقدر است؟

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که هزینه تعمیر پکیج چقدر است باید بگوییم به صورت میانگین این مبلغ بین 80 تا 200 هزار تومان است ، البته ممکن است قطعه به خصوصی در پکیج خراب شده باشد که در آن صورت شاید هزینه کمی بیشتر شود .

همانطور که گفتیم با در نظر گرفتن شرایط کرونا و اینکه در بسیاری از مدل های جدید پکیج نمایشگر کوچکی برای نمایش خطاها وجود دارد، به راحتی می توان خطای پکیج را فهمید و آن را با استفاده از دفترچه راهنما برطرف کرد . به عنوان مثال در صورت خرابی پکیج می توانید کارهای زیر را برای رفع ارور خودتان انجام دهید :

  • بررسی فشار بار پکیج ، در صورتی که فشار پکیج کمتر از یک باشد باید شیر پرکن را باز کنید تا فشار روی عدد 5/1 قرار بگیرد و بعد آن را به صورت کامل ببندید .
  • در صورتی که با باز کردن شیر پرکن ، فشار پکیج تغییری نکرد باید بدانید نافی پرکن رسوب گرفته که باید اول شیر ورودی آب سرد را ببندید ، بعد با آچار شماره 13 شیر پرکن را باز کنید و با استفاده از یک سیم مفتول سوراخ نافی را تمیز کنید و شیر را ببندید.
  • از باز بودن شیر ورودی گاز و کلیه شیرهای پکیج مطمئن شوید .
  • چک کردن وضعیت دودکش و ریست کردن پکیج

البته اگر خطای پیش آمده به دلیل خرابی یکی از قطعات مهم پکیج از جمله ترموستات ، مانومتر ، فن ، پمپ ، پرشر سوئیچ و ... باشد پیشنهاد میکنیم خودتان دست به کار نشوید تا خدایی ناکرده اتفاقی برایتان نیفتد و برای تعمیر از نمایندگی های تعمیر پکیج بوتان یا ایران رادیاتور کمک بگیرید.

کد خطاهای رایج پکیج بوتان و ایران رادیاتور کدامند ؟

با توجه به اینکه هر کدام از برندهای بوتان و ایران رادیاتور نمونه های مختلفی دارند و خطای هر کدام از این پکیج ها با مدل دیگر آن متفاوت است ، بهترین راه حل استفاده از دفترچه راهنمای محصول است . اما به صورت کلی دلایل بروز خطا در پکیج می تواند برای موارد زیر باشد :

  • رسوب گرفتگی مانومتر و نشان دادن فشار کاذب
  • وجود هوا در بلوک هیدرولیک
  • وجود جرم و رسوب در سنسور فشار
  • خراب شدن برد الکتریکی پکیج
  • قطعی جریان الکتریسیته و یا سوختگی سیم پیچ فن پکیج
  • خراب شدن پرشر سوئیچ
  • خرابی پمپ پکیج
  • بسته بودن مسیر بای پس پکیج
  • خرابی ترموستات حد

قیمت تعمیر پکیج در سال 99

رسوب زدایی پکیج را فراموش نکنید

یکی از مهم ترین نکات در تعمیر پکیج انجام سرویس دوره ای می باشد . شاید خیلی از افراد تصور کنند تا زمانی که پکیج آب گرم را تولید می کند و در گرمایش خانه دچار مشکل نشده ایم ، نیازی به تعمیر و سرویس پکیج نیست .

اگر شما هم جزو این افراد هستید باید این نکته را به شما بگوییم پکیج هم مانند هر وسیله دیگری در صورتی که طی دوره های مشخص و معین سرویس نشود ممکن است دچار رسوب گرفتگی شده و همین رسوب باعث خرابی قطعات بیشتری در پکیج و رادیاتورها شود .

یکی از بزرگترین نشانه های رسوب گرفتگی پکیج افت فشار آب گرم ، صرف زمان زیاد برای گرم شدن آب ، شنیدن صدای تق تق با روشن شدن پکیج ، بالا رفتن فشار پکیج و نمایش ارور 70 در پکیج های بوتان است . این نکته را بدانید چون رسوب زدایی با استفاده از اسید انجام می شود باید از فرد متخصص کمک بگیرید ؛ چرا که علاوه بر خطرات جانی در صورت عدم رسوب زدایی صحیح ، گرفتگی و جرم ها در پکیج باقی می ماند و دوباره کاری برایتان پیش می آید .

برای مشاهده کاتالوگ تعمیر پکیج بوتان اینجا کلیک کنید

تفاوت سرویس پکیج دوره ای و کامل

مهم ترین نکته ای که هنگام استفاده از پکیج باید بدانید تعمیرات دوره ای یا کلی پکیج است . تعمیر دوره ای پکیج که در فواصل زمانی معین انجام و هر چند ماه یکبار انجام می شود ، کار ساده ای دارد و حتی ممکن است خودتان هم به راحتی بتوانید با دانش کمی آن را انجام دهید .

اما در سرویس کامل پکیج ، تمام قطعات به صورت جزئی بررسی می شوند . اگر مدت زمان زیادی از سرویس و تعمیر پکیجتان می گذرد پیشنهاد می کنیم از سرویس کامل استفاده کنید . این سرویس شامل :

  • بررسی فن پکیج
  • تنظیمات فلنچ دودکش
  • سرویس الکترود جرقه زنی
  • سرویس مشعل
  • بررسی کلی پمپ پکیج
  • تنظیمات فشار گاز
  • تعویض تمام اورینگ و واشر های دستگاه
  • شستشو و رسوب زدایی مخزن ، مدار و سرویس پرشر آب

با توجه به تمام نکات گفته شده برای سرویس و تعمیر پکیج بوتان یا ایران رادیاتور باید از نمایندگی و تعمیرکاران مطمئن کمک بگیرید تا علاوه بر تعمیر درست و تعویض قطعات در صورت لزوم ، از لحاظ قیمت هم اطمینان کافی را داشته باشید .

تهران شوفاژکار با سال ها تجربه در زمینه نصب و تعمیر انواع شوفاژ و پکیج ، به خصوص پکیج های بوتان و ایران رادیاتور آماده خدمت رسانی به شماست .

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز