خبرگزاری کار ایران

استعلام خلافی و جریمه های کرونایی خودرو (محدودیت‌های تردد ساعتی و بین شهری)

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۹۶۳

با شیوع ویروس کرونا محدودیت های تردد افزایش یافت و جریمه های سنگینی با کدتخلفات جدید برای آن در نظر گرفته شد؛ جریمه های 200 هزار تومانی تا یک میلیون تومانی!

با شیوع ویروس کرونا محدودیت های تردد افزایش یافت و جریمه های سنگینی با کدتخلفات جدید برای آن در نظر گرفته شد؛ جریمه های 200 هزار تومانی تا یک میلیون تومانی!

همزمان با جریمه های کرونایی که از ابتدای آذرماه آغاز شد استعلام خلافی خودرو برای رانندگان دغدغه هایی را ایجاد کرد. رانندگانی که به هر علت مجبور به تردد با وسیله نقلیه خود بودند این جریمه های سنگین را به جان خریدند. این رانندگان که در ساعات منع تردد و یا در محدودیت های جاده ای تردد داشتند با فرض جریمه شدن خود،به دنبال راهی برای استعلام خلافی و بررسی آن بودند.

از طرفی با بالا رفتن درخواستهای استعلام خلافی، مشکلاتی در سامانه راهور به وجود آمد. اختلالات سامانه راهور، اشتباه در نمایش مبالغ جرایم رانندگی، عدم دسترسی به سایت در برخی روزها،فعال نبودن سامانه های پیامکی استعلام خلافی، عدم پاسخگویی سامانه تلفنی از جمله این مشکلات بود.

 

استعلام خلافی جرایم کرونایی

باید توجه داشته باشید که سامانه راهور به دلیل حفظ مسائل امنیتی به صورت آفلاین است و قادر به نمایش آنی جریمه ها نیست و حداقل ۱۰ روز کاری زمان میبرد تا جریمه شما در سامانه راهور ثبت شود و یاپس از پرداخت جریمه از سیستم راهور حذف شود.

راه های مختلفی برای استعلام خلافی وجود دارد که شاید شما هم امتحان کرده باشید. یکی از این روشها استعلام خلافی با برنامه های موبایلی استعلام خلافی مانند فرمون و شوفر و... است.

برنامه فرمون یکی از برنامه های کاربردی استعلام خلافی است که با استفاده از آن می توانید استعلام خلافی تمامی انواع وسایل نقلیه را در کمترین زمان استعلام و پرداخت کنید.

 حفظ سوابق خلافی ها و ایجاد پروفایل کاربری از ویژگی های این برنامه است. می توانید چند خودرو و یا موتور را در پروفایل کاربری خود داشته باشید و تنها با یکبار استعلام خلافی، بدون نیاز به وارد کردن مجدد اطلاعات هر زمان که می خواهید استعلام خلافی بگیرید.

استعلام خلافی و جریمه های کرونایی خودرو (محدودیت‌های تردد ساعتی و بین شهری)

برای استعلام خلافی با فرمون تنها نیاز به بارکدپستی 8 یا 9 رقمی پشت کارت خودرو می باشد. با واردکردن این کد می توانید خلافی خودرو و جزئیات آن را مشاهده کنید.

جدول تخلفات و مبالغ آن، جدول نمره منفی، استعلام نمره منفی گواهینامه، هشدار دوربین های کنترل سرعت و طرح ترافیک، استعلام قیمت روز خودرو، مسیریابی جای پارک، استعلام و خرید بیمه شخص ثالث، استعلام عوارض خودرو، مقصریاب تصادف، سرعت سنج، آزمون آیین نامه از جمله امکانات دیگر این برنامه است.

جهت نصب برنامه فرمون اینجا کلیک کنید.

 

محدودیت های تردد کرونا

محدودیت‌های کرونایی تا پایان آذرماه ادامه دارد و نیروهای پلیس راهور در خروجی شهرها برای پرهیز از سفرهای غیرضروری در ابتدا تذکر می‌دهند.

اگر کسی به تذکرات توجهی نکند، اعمال قانون خواهد شد، که در شهرهای قرمز یک میلیون تومان جریمه و در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه اعمال خواهد شد.

این جریمه‌ها هم به صورت دستیو هم توسط دوربین ‌هاثبت می‌شود و در شهرها و کلانشهرها نیز قانون منع تردد از ساعت ۲۱ الی ۴ صبح در حال اجرا است.

تردد از ساعت ۲۱ شب تا چهار صبح در سطح شهرهای قرمز کرونایی ممنوع است.در صورت تردد و سفر خودروهای دارای پلاک غیربومی در شهرهای با وضعیت قرمز کرونایی هر ۲۴ ساعت یک میلیون تومان جریمه می شوند.

 

نحوه اعتراض به جریمه های کرونایی

در طرح محدودیت تردد کرونا فقط خودروهای سواری تاکسی، آمبولانس‌ها، خودروهای امدادی و افرادی که طبق بخشنامه مجوز دارند حق تردد در سطح شهر را دارند.

به گفته رییس پلیس راهور جریمه مالکان خودروهای دارای پلاک عمومی، وانت بارهای پلاک سفید، تاکسی‌ها و تاکسی‌های اینترنتی پس از اتمام طرح حذف خواهد شد جریمه پزشکان و پرستاران هم پس از اعلام لیست آن‌ها از طریق فرمانداری‌ها بخشیده می‌شود.

اگر به اشتباه جریمه شده اید و در ساعات منع تردد، در سطح شهر تردد نداشته اید ممکن است به دلیل مخدوش کردن پلاک توسط سایر رانندگان و یا اشتباه در ثبت شماره پلاک توسط مامور راهنمایی و رانندگی اتفاق افتاده باشد.

استعلام خلافی و جریمه های کرونایی خودرو (محدودیت‌های تردد ساعتی و بین شهری)

به نقل از خبرگزاری ها در این شرایط، نیازی به حضور شما در اداره اجرائیات پلیس راهنمایی رانندگی یا مراکز پلیس+10  نیست. این احتمال وجود دارد که حدود ۱۰ روز بعد از طی مراحل اداری، جریمه نهایی برای شما ثبت نشود و پرسنل پلیس راهنمایی‌ و رانندگی، خطا در سیستم‌های تشخیص خودکار و دوربین‌های ثبت تخلف را تشخیص دهند.

بعد از این مدت زمان 10 روزه چنانچه خلافی شما از لیست جرایم تان حذف نشد می توانید به اجرائیات راهور مراجعه کنید.

آدرس این مراکز در تهران به شرح زیر است:

راهنمایی و رانندگی منطقه ۳: بزرگراه حقانی نرسیده به تقاطع جهان کودک - مقابل پارک آب و آتش.

راهنمایی و رانندگی منطقه ۱۰: بزرگراه نواب _ تقاطع خیابان محبوب مجاز.

راهنمایی و رانندگی منطقه ۱۴: خیابان نبرد _ میدان نبرد _ انتهای خیابان شهید ابراهیم بیدی.

راهنمایی و رانندگی منطقه ۲۰: شهر ری _ خیابان استخر _ روبروی فروشگاه شهروند.

راهنمایی و رانندگی منطقه ۲۱: تهرانسر _ انتهای بلوار یاس.

راهنمایی و رانندگی منطقه ۲۲: همت غرب _ آزادگان جنوب _ شهرک گلستان _ بلوار گلها _ خیابان یاسمن جنوبی.

راهنمایی و رانندگی منطقه ۱۶: خیابان بعثت _ خیابان شهید رجایی _ خیابان هلال احمر _ مقابل سیل و

در آخر توصیه می کنیم از سفرهای غیرضروری خودداری کنید و در صورت ضرورت برای تردد در ساعات منع شده از تاکسی برای تردد استفاده کنید. توجه داشته باشید مخدوش کردن پلاک جرم است و 6 ماه تا یکسال حبس دارد. پوشاندن و دستکاری پلاک برای جلوگیری از جریمه شدن نیز با کد 2047 به مبلغ 61.200 تومان جریمه در پی دارد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز