خبرگزاری کار ایران

روش زیبایی دندان ها از بلیچینگ تا لمینت! کدام یک برای شما مناسب است؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۹۷۱

دندانپزشکی زیبایی به مجموعه ای از فرآیندهای علم دندانپزشکی به همراه هنر زیبایی شناختی گفته میشود که با رفع عیوب ظاهری دندانها در کنار درمان آن، کمک میکند لبخند زیباتری داشته باشید.

این درمانها بر اساس ساختار چهره، فرم دندان ها و فک و سلامت آنها شامل روش های متعددی میشود.

  1. بلیچینگ
  2. استفاده از روش کامپوزیت ونیر و لمینت دندان
  3. ارتودنسی و جراحی های فک و لثه

سوال اینجاست که کدام روش زیبایی برای شما مناسبتر است؟ما برای انتخاب درمان مناسب برای هر بیمارچند معیار داریم:

  1. وضعیت سلامت دندان ها
  2. میزان مرتب بودن دندان ها
  3. میزان بودجه شما
  4. فرم چهره و ساختار فک شما

ما با تعریف هر یک از روش های درمان به شما کمک میکنیم بتوانید براساس معیار های درمان، شیوه درمان مناسب را انتخاب کنید.

  1. بلیچینگ دندان: بلیچینگ روشی برای سفید کردن دندان هاست.اگر دندان های شما بر اثر افزایش سن، استفاده از دخانیات و یا عوامل ارثی تغییر رنگ داده و زرد و کدر شده است با استفاده از این روش میتوان چند درجه دندان هایتان را روشن نمایید.

پس اگر دندان های مرتبی دارید،وضعیت سلامت آنها مناسب است یعنی شکسته نشده،ترک ندارد و... و فرم کلی فک و دندانهایتان استاندارد است، این روش برایتان لبخندی درخشانتر را به همراه خواهد داشت.

2.استفاده از مواد کامپوزیت ونیر: گاهی دندانها نامرتبی جزیی دارند و یا قد دندان های شما کوتاه است و یا دندانی شکسته دارید و یا میخواهید مانند سوپراستارها لبخندی شگفت انگیز داشته باشید در این صورت میتوانید با استفاده از مواد کامپوزیت ونیر که به رنگ دندان هستند میتوانید فرم لبخند خود را با توجه به ساختار صورتتان طراحی کنید.

انتخاب نوع کامپوزیت در زیبایی و ظاهر ونییر کامپوزیتی خیلی مهم است .در واقع کامپوزیت دارای یک بیس رزینی است که در داخل ان ذرات گلاس وجود دارد .بر اساس سایز ذرات گلاس کامپوزیت ها به دسته های مختلفی مثل:

ماکروفیل

میدیفیل

میکروفیل

نانو فیل

تقسیم می شوند. سایز ذرات گلاس در کامپوزیت میکروفیل در حدود ۱. تا ۰۱. میکرون است و در کامپوزیت نانو فیل سایز ذرات در حد نانو است.

هر چه سایز ذرات فیلر کوچکتر باشد ، سطح کامپوزیت براقتر و صافتر خواهد بود و رنگ پذیری کمتری خواهد داشت و کامپوزیت پالیش بهتری خواهد داشت .

لذا بهترین نوع کامپوزیت برای ونییر ، کامپوزیت میکروفیل یا نانوفیل است.

3. لمینت دندان : اگر دندانهای شما بشدت لکه دار شده ، آسیب دیده ، به صورت نادرست تنظیم شده یا شکاف های بزرگتری دارند ، ممکن است دندانپزشک شما لمینت سرامیکی را توصیه کند.باید توجه داشته باشید که طول عمر لمینت تقریبا دوبرابر روش کامپوزیت ونیر است و از طرفی هزینه آن نیز به مراتب بیشتر است.تفاوت لمینت سرامیکی و کامپوزیت ونیر را میتوانید مطالعه کنید تا بیشتر با این دو روش آشنا شوید. در حالت کلی اگر به دنبال مقرون به صرفه ترین راه حل هستید ، احتمالاً یک طرح درمانی با روکش کامپوزیت دندان مناسب خواهد بود. با این حال ، اگر دندان های شما نقص شدید دارند و بدون تراشیدن دندان قابل درمان نیستند انتخاب روکش لمینت سرامیکی لبخند کاملتری را برای شما به وجود میاورد.

 روش زیبایی دندان ها از بلیچینگ تا لمینت! کدام یک برای شما مناسب است؟

در برخی حالت ها هم امکان دارد که بیمار نیاز به ارتودنسی و یا جراحی فک و لثه داشته باشد که در این صورت باید با دریافت مشاوره آنلاین یا حضوری در کلینیک دندانپزشکی آرشین درست تصمیم گیری درباره انتخاب شیوه درمانی انجام شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز