خبرگزاری کار ایران

نحوه تبلیغات در گوگل

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۸۲۴

تبلیغات در گوگل موضوعی که این روز ها سر زبان ها افتاده است و همه را به سمت خود فرا می خواند. منظور کسب و کار های اینترنتی و البته فیزیکی است تا بتوانند با تبلیغ محصولات و خدماتشان در گوگل، شانس فروش و افزایش مشتریانشان را بیشتر کنند.

تبلیغات در گوگل

هنوز بسیاری از افراد هستند که از نحوه تبلیغات در گوگل آگاهی ندارند و حتی متوجه تفاوت مابین تبلیغات با نتایج ارگانیک گوگل نمی شوند. در این مطلب ما تصمیم گرفتیم همه چیز در رابطه با تبلیغات گوگل و نحوه انجام آن را برایتان بیاوریم تا شما هم به یکی از بیزینس های موفق در امور تبلیغاتی تبدیل شوید.

تبلیغات در گوگل موضوعی که این روز ها سر زبان ها افتاده است و همه را به سمت خود فرا می خواند. منظور کسب و کار های اینترنتی و البته فیزیکی است تا بتوانند با تبلیغ محصولات و خدماتشان در گوگل، شانس فروش و افزایش مشتریانشان را بیشتر کنند.

گوگل ادوردز

شما برای اینکه بتوانید در گوگل تبلیغ کنید به ابزار لازم آن احتیاج دارید. پلتفرم و یا ابزار موردنیاز برای انجام تبلیغات در گوگل یا گوگل ادوردز سابق و یا گوگل ادز جدید است. گوگل تمامی امکانات و پیشنهاداتی را که برای تبلیغات می توانید مورد استفاده قرار دهید را در این پلتفرم گنجانده و به نوعی راه استفاده از آن ها را هم آموزش داده است. ما در تبلیغات گوگل ادوردز به دنبال افزایش فروش، افزایش مشتری و در کل افزایش تبدیل هستیم، برای اینکه به این مهم دست یابیم بایستی در بهینه ترین حالت ممکن تنظیمات مربوط به اکانت گوگل ادوردز خود را انجام دهیم.

در اکانت گوگل ادوردز کمپین هایی موجود هستند که هر یک مختص انجام فعالیتی خاص و مناسب گروه مشخصی از بیزینس ها هستند. از انواع این کمپین ها می توان کمیپن جستجو، نمایشی، ویدئویی، خرید و اپلیکیشن جهانی را نام برد.

نحوه تبلیغات در گوگل

گوگل ادوردز

کمپین جستجو گوگل ادوردز

کمپین سرچ یا همان جستجو از متداول ترین انواع کمپین است و معمولا هم توسط تبلیغ دهندگان انتخاب می شود. این کمپین باعث ایجاد تبلیغاتی می شود که هنگام جستجوی برخی کلمات و یا عبارات در بالا و یا پایین صفحات نتیجه جستجو می بینیم؛ تفاوت این نتایج با انواع ارگانیک در AD و یا آگهی سبز رنگی است که در کنارشان قرار دارد.

کمپین نمایشی گوگل ادوردز

کمپین های نمایشی تبلیغات را به صورت بنر در سایت هایی که از قبل در لیست گوگل ثبت شده اند، نمایش می دهند. در سایت های دیگر حتما با این بنر های تبلیغاتی مواجه شده اید که البته با گوگل ادوردز ایجاد نشده اند و پلتفرمی ایرانی ایجاد آن ها را بر عهده دارد. چند راه برای ایجاد این کمپین ها وجود دارد یا به صورت اسمارت که اطلاعات کلی را داده و باقی کار را به گوگل می سپاریم. در حالت استاندارد می توانیم خود تنظیمات را انجام دهیم و برخی را به صورت اتوماتیک انجام دهیم. و نوع دیگر کمپین جیمیل است که ایمیل هایی را به  صورت ادوردز در بخش سوشال و یا پروموشن ارسال می کند.

کمپین خرید گوگل ادوردز

کمپین شاپینگ و یا خرید گوگل ادوردز به این صورت است که کسب و کار های فروشگاهی می توانند محصولات خود را در بالای نتایج جستجو با اطلاعاتی مانند قیمت محصولات و یا آفر های ویژه به نمایش درآورند که این کمپین در ایران فعال نیست و نمی تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

کمپین ویدئویی گوگل ادوردز

با کمپین های ویدئویی می توانی تبلیغاتی ایجاد کنید و آن ها را در بزرگ ترین شبکه ویدئو جهان، یوتیوب به نمایش در آورید. شما تبلیغات را ایجاد می کنید و آن ها ابتدا، انتها و یا حین پخش ویدئو ها در یوتیوب به نمایش در می آیند. موضوع تبلیغات ویدئویی یوتیوب مبحث گسترده ای است، با مراجعه به سایت ساناسل  اطلاعات کامل تری به دست آورید.

کمپین اپلیکیشن گوگل ادوردز

با ساخت کمپین اپلیکیشن می توانید برنامه کاربردی خود را برای سیستم عامل های اندروید و IOS تبلیغ کنید تا نصب آن را افزایش دهید. برای اینکار حین ساخت کمپین اطلاعات مربوط به اپلیکیشن خود را وارد کرده و هزینه برای هر نصب را تعیین می کنید.

کمپین اسمارت گوگل ادز

این کمپین ها همانطور که از اسمشان بر می آید هوشمند هستند و امکان مدیریت حداقلی و محدودی را به شخص تبلیغ دهنده می دهند. تبلیغاتی که با استفاده از این کمپین ایجاد می شوند ترکیبی از تصویر و متن هستند که به صورت تبلیغات نمایشی در گوگل، گوگل مپ و در سراسر اینترنت به نمایش در می آیند. استفاده از این کمپین به افرادی پیشنهاد می شود که به دنبال افزایش تماس و یا افزایش بازدید از فروشگاه فیزیکیشان هستند.

 

نحوه تبلیغات در گوگل

کمپین اسمارت گوگل ادز

هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز

هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟ طبیعتا نمی توان به این سوال با ذکر یک عدد پاسخ داد؛ تنوع وسیعی در رنج قیمت تبلیغات گوگل ادوردز وجود دارد که می توانیم بگوییم شروع قیمتش از 1 سنت است! بسیاری از افراد تصور می کنند تبلیغ در گوگل موجب هدر رفتن سرمایه شان می شود و به همین دلیل از انجام آن صرف نظر  می کنند. اما توجه کنید که شما با کمترین هزینه هم می توانید به تبلیغات بپردازید و مهم تر از آن اگر این کار را به دست کسانی متخصص بسپارید، قطعا سرمایه تان چند برابر خواهد شد. نحوه قیمت گذاری تبلیغات در گوگل به چه صورت است؟ خرید تبلیغات کلیکی گوگل که می گویند یعنی چه؟

هزینه به ازای هر کلیک یا CPC

هزینه تبلیغات در گوگل به این صورت تعیین و پرداخت می شود که مثلا شما هزینه از 1 تا 10 سنت را برای کلیک هایتان تعیین می کنید سپس اکانت خود را با 50 دلار شارژ می کنید. با هر کلیک بر روی  تبلیغتان 1 تا 10 سنت (هر چقدر که تعیین کرده اید) از حسابتان کسر می شود. عواملی هستند که می توانند در کاهش و یا افزایش این مبلغ نقش داشته باشند، در ادامه به توضیح این عوامل خواهیم پرداخت.

تاثیر کلمات کلیدی بر هزینه تبلیغات گوگل

هزینه کلیک ها و تبلیغات را باید با توجه به کلمات کلیدی تعیین کرد. برخی کلمات ارزان تر و برخی گران تر هستند، به عنوان مثال شما کلمه ای مانند خرید کاغذ دیواری را در نظر می گیرید؛ این کلمه به سبب رقابتی بودن و پر تقاضا بودن دارای هزینه بالایی است اما عباراتی مانند خرید شال زنانه نسبتا هزینه ارزان تر و مقرون به صرفه تری خواهد داشت.

نحوه تبلیغات در گوگل

پلن کلمات کلیدی

تاثیر رقابت بر هزینه تبلیغات کلیکی

رقابت از دیگر عواملی است که در گران تر شدن تبلیغات نقش به سزایی دارد. به این نکته توجه کنید تبلیغ دهندگان خود هزینه تبلیغاتشان را تعیین می کنند. اگر بیزینستان در حوزه ای است که رقبای بسیاری دارد، برای پیشی گرفتن از او و نمایش تبلیغاتتان در جایگاه بهتر مجبور خواهید بود که بیشتر هزینه کنید. به عنوان مثال برای همان کلمه خرید کاغذ دیواری شما ممکن است 6 سنت هزینه کرده باشید، اما رقیب شما رقم 7 سنت را پیشنهاد می دهد. اگر امتیاز کیفیت هر دو تبلیغ را یکسان در نظر بگیریم، طبیعتا رقیبتان موفق  خواهد شد جایگاه بهتر را کسب کند، در این صورت شما هم باید هزینه را بالا ببرید تا جایگاهتان را از دست ندهید.

نرخ کلیک گوگل ادوردز

نرخ کلیک تعداد کلیک های تبلیغ بر روی میزان ایمپرشن یا دیده شدن تبلیغ را نشان می دهد. این مورد نیز بر روی تعیین جایگاه تبلیغ و هزینه های مربوط به آن تاثیر دارد. چنانچه شما هزینه زیادی بپردازید اما امتیاز کیفیت تبلیغتان کم باشد به عبارتی تعداد کلیک نسبت به تعداد ایمپرشن کم باشد، جایگاه تبلیغتان افت پیدا خواهد کرد.

امتیاز کیفیت چیست؟ با توجه به تبلیغی که ایجاد کرده اید، میزان مرتبط بودنش با کلمات کلیدی و متن تبلیغ و اینکه تا چه میزان نیاز کاربر را برطرف می کند، بهینه بودن صفحه لندینگ و ... گوگل عددی 1 تا 10 به عنوان امتیاز کیفی به تبلیغتان می دهد. هر چه این عدد بیشتر باشد، هزینه هایتان کاهش یافته و تبلیغتان جایگاه بهتری دریافت می کند.

امکانات گوگل

از جمله امکاناتی که گوگل برای افزایش نرخ کلیک در اختیار کاربرانش قرار داده افزونه های تبلیغاتی هستند. این افزونه ها اطلاعات بیشتری به تبلیغ می افزایند و کاربر را راغب به کلیک بر روی تبلیغ می کنند. در زیر به برخی از آن ها اشاره کرده ایم:

  • افزونه callout

    افزونه ای که به نوعی فراخوانی انجام می دهد و عبارت های کوتاه و جذابی را به تبلیغ می افزاید مانند پشتیبانی 24 ساعته، همین حالا تماس بگیرید

  • افزونه site link

    با استفاده از این افرونه می توانید به تبلیغتان چندین لینک را اضافه کنید و کاربر را به صفحات مهم دیگری غیر از صفحه لندینگ هدایت کنید؛ صفحاتی مانند صفحه خرید، تماس با ما و ...

  • افزونه تماس

    این افزونه به شما قابلیت افزودن شماره تماستان به تبلیغ را می دهد. مشتریان می توانند بدون ورود به سایت مستقیما با شما تماس بگیرند.

  • افزونه اپلیکیشن

    با استفاده از این افزونه می توانید لینک نصب اپلیکیشنتان را در تبلیغ قرار دهید و به کاربران این امکان را دهید که به راحتی و با لینک مستقیم برنامه کاربردی تان را نصب کنند.

  • افزونه promotion

    پروموشن به معنای تخفیف ها و آفرهای ویژه است و به تبلیغ دهنده این امکان را می دهد که کاربران را از تخفیفاتی که بر روی محصولات و خدماتشان قرار داده، مطلع کند.

نحوه تبلیغات در گوگل

نمای کلی اکانت گوگل ادوردز

تا اینجای مقاله می توان گفت که شما تمام چیز های ضروری و مهمی که باید بدانید را متوجه شده اید. حال این سوال پیش می آید که چطور تبلیغات را ایجاد کنیم؟

نحوه ساخت کمپین گوگل ادوردز

اولین قدم برای شروع تبلیغات در گوگل ساخت یک کمپین تبلیغاتی است. برای اینکار باید جیمیلی معتبر داشته باشید. وارد سایت google ads  شوید، و بر روی log in  و یا sign up  کلیک کنید. چنانچه اکانت دارید در عرض چند ثانیه یکی بسازید. ابتدا هدفتان از ساخت کمپین را انتخاب  کنید و سپس نوع کمپین را انتخاب کنید. اولی را می توانید فروش و دومی را جستجو انتخاب کنید. هنگامی که کمپین سرچ را انتخاب کنید سه گزینه برایتان به نمایش در می آید که عبارت اند از بازدید وب سایت، تماس تلفنی و دانلود اپلیکیشن. در صورتی که بازدید وب سایت را انتخاب کنید باید url  سایت خود را نیز وارد کنید. متاسفانه نمی توانیم مراحل ساخت کمپین گوگل ادوردز را در این مطلب به طور کامل توضیح دهیم، برای اینکه آموزش کامل این کار را دریافت کنید وارد سایت ساناسل شوید.

بهینه سازی کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز

تنها ساخت اکانت و کمپین گوگل ادز نیست که اهمیت دارد، چنانچه تبلیغاتتان بهینه نباشند، نه تنها بازدهی نخواهید داشت بلکه ضرر هم خواهید دید. مهم ترین بخش یک کمپین تبلیغاتی کلمات کلیدی هستند که بایستی بهینه انتخاب شوند. شما ممکن است کلماتی را انتخاب کنید که برایتان هیچ تبدیلی به ارمغان نمی آورند و تنها باعث می شوند افراد بر روی تبلیغتان کلیک کنند.

شما می توانید کلمات کلیدی با عملکرد کمتر یا بدون عملکرد را در بخش کلمات کلیدی منفی قرار دهید و جلو نمایش این تبلیغات به افرادی که قصد تبدیل ندارد را بگیرید. یا می توانید از بخش پیشنهادات در اکانت گوگل ادز استفاده کنید. در این بخش گوگل با استفاده از هوش مصنوعی اش دیتا هایی را از کمپین ها و تبلیغات جمع آوری کرده و پیشنهادات خود را برای بهتر کردن تبلیغات ارائه می دهد. با بهینه سازی تبلیغات می توانید کیفیت تبلیغ ها را افزایش دهید و بازخورد مثبت بیشتری دریافت کنید. بهینه سازی تبلیغاتتان را به کارشناسان ساناسل بسپارید.

نحوه تبلیغات در گوگل

بهینه سازی کمپین تبلیغاتی گوگل ادوردز

دلایل تبلیغات در گوگل ادز

چرا باید از تبلیغات گوگل استفاده کنیم؟ چرا تبلیغات بینگ یا فیسبوک نه؟ گوگل بزرگترین موتور جستجوی جهان است و روزانه با میلیارد ها جستجو کاربران بسیاری را به خواسته هایشان می رساند. شما باید جایی باشید که مخاطبینتان هستند و مخاطبینتان صد در صد در گوگل حضور دارند. با تبلیغات در گوگل شما می توانید فروشتان را افزایش دهید، برندسازی کنید و به افزایش مشتریان بالقوه خود بپردازید.

حتی سایت هایی که با استفاده از بهینه سازی سئو سایت رتبه ارگانیک خوبی برای سایت خود کسب کرده اند هم از تبلیغات گوگل ادوردز استفاده می کنند. از جمله دلایل استفاده از گوگل ادوردز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. شما می توانید با سرمایه ای اندک، سرمایه گذاری کنید.
  2. شما زمانی هزینه پرداخت می کنید که کلیک دریافت کنید. یعنی برندینگ همچنان با مشاهده تبلیغات توسط کاربران ادامه دار است.
  3. می توانید تبلیغاتتان را در هر زمانی که تمایل دارید به نمایش درآورید.
  4. می توانید سایتتان را در صفحه اول گوگل و در بالاترین جایگاه به نمایش درآورید.

ریمارکتینگ در گوگل ادوردز

با استفاده از ریمارکتینگ در گوگل ادوردز شما می توانید افرادی که قبلا از سایت شما بازدید کرده اند را مجددا بیابید و تبلیغاتتان را به آن ها نمایش دهید و یا به صورت دیگری از این امکان ویژه گوگل ادز استفاده کنید. گاهی ممکن است کلیک های فیکی بر روی تبلیغاتتان انجام شوند که برای شما هزینه های اضافه ای به بار آورند. شما می توانید با استفاده از بازاریابی مجدد از این کلیک های فیک یا تقلبی جلوگیری به عمل آورید. به این صورت که به لیست مخاطبینی که از سایت بازدید کرده اند مراجعه کنید و افرادی که چندین بار وارد سایت شده اند اما تبدیلی انجام نداده اند را در لیست افرادی بگذارید که تبلیغ برایشان به نمایش در نیاید.

تبلیغات در گوگل با ساناسل

تبلیغات در گوگل به ترفند های ویژه ای احتیاج دارد و باید به دست کسی انجام شود که از ریزه کاری های اکانت گوگل ادز و روش های بهینه سازی آن اطلاعات جامعی دارد. شما می توانید تبلیغات در گوگل خود را به صورت تخصصی با sanasell.comآغاز کنید و پس از مدتی که راه و روش صحیح آن را فرا گرفتید، خود نحوه تبلیغات در گوگل و مدیریت آن را به دست بگیرید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز