خبرگزاری کار ایران

سمعک چیست و چه کسانی به استفاده از سمعک نیاز دارند؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۸۲۱

سمعک با بیانی ساده، به نوعی کالای پزشکی اطلاق می شود که افراد کم شنوا و بعضا ناشنوا برای حل مشکل شنوایی خود از آن استفاده می‌کنند.

سمعک دکتر ولدبیگی از انواع این کالاها می باشد که مورد استفاده عموم قرار می گیرد.  در حالت کلی، سمعک ها از سه جزء اصلی تشکیل شده اند. این اجزا عبارتند از : 1- میکروفون، که برای دریافت صدا می باشد. 2- پردازشگر گفتار که عملکرد آن تحلیل و پردازش گفتار است. 3- رسیور یا بلندگو که صداها را تقویت می کند. سمعک تهران در اشکال مختلفی ساخته و گروه بندی شده است که ازاین گروه ها می توان به سمعک های جیبی، عینکی، پشت گوشی ، داخل گوشی و... اشاره کرد.

از طرفی هر یک از این  گروه سمعک ها، خود دارای چندین نوع مختلف می باشد. به عنوان مثال در گروه سمعک­های داخل گوشی، سمعک نامرئی را داریم که به طور کامل درون مجرای گوش قرار گرفته و تماما مخفی شده به طوری که از نمای بیرون قابل مشاهده نمی باشد.

کشورهای بزرگ دنیا همه روزه در حال ساخت سمعک های متنوعی ازلحاظ تکنولوژی بوده و به صورت مداوم آن ها را به روز رسانی می کنند . از مهم ترین ومعروف ترین برندهای تولید کننده سمعک در جهان می توان سمعک یونیترون کانادا سمعک زیمنس آلمان، ، سمعک فوناک سوئیس، سمعک ویدکس و اتیکن دانمارک و ....  را نام برد. هر ساله تعداد زیادی از این سمعک ها در کشورهای مختلف تولید شده و در تمامی کشورها فروخته می شود. لازم به ذکر است که اکثر این سمعک های معتبر در ایران دارای نمایندگی های فعال می باشند و هموطنان عزیزی که دارای مشکل شنوایی هستند می توانند آن ها را تهیه کنند.

چه اشخاصی نیازمند استفاده از سمعک دکتر ولدبیگی هستند؟

بسیار واضح است که یکی از حواس پنح گانه و مهم برای انسان حس شنوایی است که با استفاده از آن  فرد زبان و گفتار را آموخته و به راحتی با سایرین تعامل اجتماعی برقرار می کند. بر این اساس، اگر شخصی کم شنوایی مطلق به صورت مادرزادی داشته باشد، نه تنها قادر به سخن گفتن نیست بلکه کلمات و گفتار را نیز نمی تواند درک کند. کم شنوایی از عوامل مختلفی نشات می گیرد ازجمله عفونت ها، قرار گرفتن شخص در معرض صدای بلند، عامل وراثت، مشکلات مادرزادی، داروها و ... .

ایجاد کم شنوایی برای افراد به سن و سال مربوط نمی باشد و افراد در سنین مختلف می توانند به مشکل کم شنوایی دچار شوند. لازم به ذکر است که کم شنوایی و ناشنوایی مطلق با هم متفاوت هستند. ازاین رو، فردی که کم شنوایی دارد، باید با توجه به درجه کم شنوایی خود از سمعک مناسب همچون سمعک دکتر ولدبیگی استفاده کند اما کسی که ناشنوای مطلق است، باید با کاشت حلزون، شنوایی مجدد خود را به دست آورد.

سمعک چیست و چه کسانی به استفاده از سمعک نیاز دارند؟

 

برای درک بهتر این موضوع باید دررابطه با میزان و آستانه شنوایی افراد سالم اطلاعاتی داشته باشیم. هر کسی دارای میزان و سطح شنوایی طبیعی می باشد که بر طبق آستانه های ادیومتری مورد سنجش قرار می گیرد. بر اساس این آستانه،  هر شخص به طور طبیعی، صداهای با سطح شدت تا 20 دسی بل را می شنود. بنابراین شخصی که در این مقیاس شنوایی کاملی ندارد دچار کم شنوایی شده است. مقوله کم شنوایی دارای درجاتی از جمله کم شنوایی ملایم، متوسط، شدید و کم شنوایی عمیق است.

بر این اساس، اشخاصی باید از سمعک استفاده کنند که دچار کم شنوایی  متوسط هستند. باید توجه داشت که اگر این افراد از سمعک استفاده نکنند، از میزان شنواییشان کاسته می شود و دچار کم شنوایی های شدیدتر می شوند. تجویزسمعک دکتر ولدبیگی برای بیماران، با رفع مشکل شنوایی صدا را تقویت می کند و دستگاه عصبی شنوایی محیطی و مرکزی را پویا نگه داشته و از بیشتر شدن مشکل کم شنوایی جلوگیری می کند و پیشرفت آن را کندتر می کند .

کلینیک شنوایی و کلینیک سمعک تهران

با توجه به توضیحاتی که بیان شد می توان فهمید که تجویز سمعک یک کار تخصصی است برای آن باید مهارت علمی و عملی خاصی داشت. بهتر است برای دریافت سمعک به مراکزی همچون کلینیک سمعک تهران ، سمعک تهران صفیر، مرکز سمعک در تهران و سایر شهرستان ها مراجعه کرد. زیرا در این مراکز و مراکزی همچون کلینیک شنوایی و سمعک تهران شخص توسط ادیولوژیست مورد معاینه قرار می گیرد.

ادیولوژیست یا شنوایی شناس شخصی است که در زمینه تجویز عینک دارای تجارب علمی و عملی متناسب بوده و صلاحیت تجویز سمعک برای افراد کم شنوا را دارا می باشد و بر اساس میزان کم شنوایی آن ها سمعک متناسب را تجویز می کند. یکی از معتبرترین مراکز و کلینیک های شهر تهران کلینیک شنوایی و تجویز سمعک تهران صفیر با مدیریت آقای دکتر ایوب ولدبیگی است. ایشان متخصص شنوایی، تعادل و تجویز سمعک می باشند. کلینیک سمعک تهران سفیر در زمینه سمعک مشغول به فعالیت است.

پیشنهاد ما برای کم شنوایی شما تجویز سمعک دکتر ولدبیگی است زیرا دراین مرکز سمعک آخرین سمعک های به روزرسانی شده در جهان با متدهای عالی برای افراد تجویز می گردد. از ویژگی های منحصر به فرد کلینیک شنوایی و سمعک تهران، تولید سمعک های تماما نامرئی (IIC) یا  مخفی است. برای تجویز سمعک دکتر ولدبیگی برای شما و قبل از مراجعه به کلینیک شنوایی و سمعک تهران صفیر، ابتدا با کلینیک تماس گرفته و مشاوره رایگان در مورد وضعیت شنوایی خود، نوع و مدل سمعک مناسب برای سطح شنوایی خود و نیز محدوده قیمت آن را دریافت کنید. در ادامه اگر مایل  به خرید سمعک بودید، برای مراجعه حضوری وقت بگیرید. در این مرکز طبق نتایج به دست آمده از ادیومتری، شکل مجرا و لاله گوش ،درک گفتار ، سن، شغل و..... سمعک مناسب تجویز می شود. از دیگر برنامه های این مرکز سمعک در تهران این است که آموزش های مورد نیاز برای استفاده و نگهداری از سمعک و نیز پیگیری و چکاپ های سالانه به طور پیوسته صورت می گیرد.

نشانی: تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان یخچال، ساختمان سبز، پلاک 1495، طبقه 2 واحد 10. شماره تماس: 09129214119- 22648270

خوب بشنوید خوب زندگی کنید

سمعک تهران صفیر

دکتر ولدبیگی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز