خبرگزاری کار ایران

انواع روش های درمانی بواسیر

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۶۸۶

درمان بواسیر روش های متعددی از قبیل درمان گیاهی، درمان دارویی و درمان با جراحی دارد. که یکی از مراکز فعال و فوق تخصصی درمان این بیماری کلینیک لیزر شفا با مدیریت دکتر داود تاج بخش می‌باشد.

درمان بواسیر روش های متعددی از قبیل درمان گیاهی، درمان دارویی و درمان با جراحی دارد. که یکی از مراکز فعال و فوق تخصصی درمان این بیماری کلینیک لیزر شفا با مدیریت دکتر داود تاج بخش می باشد.

دکتر داود تاج بخش اولین مرکز تخصصی درمان بیماریهای مقعد با لیزر را از سال 1384 راه اندازی نموده و در طی این مدت بیش از پنجاه هزار مراجعه کننده و بیش از پانزده هزار عمل با لیزر در آن کلینیک انجام داده اند که منجر به کسب تجربه بسیار بالایی نزد پزشکان شاغل در آن گردیده است و هر روز نیز به ان افزوده میگردد.

بیماری بواسیر یکی از رایجترین بیماری هایی هست که عموم مردم به آن مبتلا می گردند. در پایین به توضیح مختصری از این بیماری راه های درمانی آن میپردازیم.

بواسیر چیست؟

یکی از بیماری هایی که  امروزه در میان مردم به ویژه افراد مسن رواج پیدا کرده است، بواسیر است. به طور میانگین از هر چهار بزرگسال سه نفر از آن ها به این بیماری مبتلا هستند. دلیل اصلی بواسیر ناشناخته است ولی بعضی موارد از جمله یبوست و عدم مصرف فیبر کافی در ابتلا به این بیماری بی تاثیر نیست.

بواسیر یا هموروئید به رگ های گشاد شده ی ناحیه مقعد و راست روده گفته می شود. در صورتی که در قسمت راست روده و بخش داخلی مقعد باشد، بواسیر از نوع داخلی و در صورتی که در ناحیه خارج از مقعد باشد به آن بواسیر خارجی می گویند.

علائم بواسیر یا هموروئید چیست؟

خونریزی : احتمال دارد بعد از اجابت مزاج رگه های از خون بر روی دستمال توالت مشاهده شود.

وجود توده یا برآمدگی دردناک در نزدیکی مقعد : ممکن است تمیز و یا لمس کردن ناحیه مقعد دردناک باشد.

مدفوع خونی :  ممکن است بعد از دفع رگه هایی از خون در سطح مدفوع مشاهده شود.

تورم و التهاب: عروق ورم کرده کوچک در داخل مجرای مقعدی را بواسیر داخلی گویند. اما بواسیرخارجی، بزرگ و به شکل برآمدگی هایی خارج از مقعد نمایان می شوند. به همین سبب فشار آوردن و زور زدن موجب درد در ناحیه مقعد می شود.

عدم اجابت مزاج کامل : احساس عدم تخلیه راست روده به طور کامل، پس از اجابت مزاج که این حالت تنها در مورد بواسیر بزرگ دیده می شود.

خارش و سوزش : افراد مبتلا به این بیماری با مشکل خارش در ناحیه مقعد مواجه هستند به علاوه بی اختیاری مدفوع باعث خارش و سوزش مقعد خواهد شد.

در کل وجود ترشحات در ناحیه ی مقعد همیشه می تواند باعث ابتلا به بیماری خارش مقعد شود.

ترشح : گاهی اوقات در ناحیه ی مقعد احساس رطوبت و نمناکی می کنید که ناشی از ترشحات هموروئید است.

درمان بواسیر

درمان بواسیر با روش های متفاوتی قابل انجام است که در زیر به صورت خلاصه اشاره خواهیم کرد.

درمان خانگی: درمان خانگی بواسیر شامل رعایت یک سری موارد در عادات روزانه و رژیم غذایی می باشد به عنوان نمونه می توان به مصرف مایعات زیاد و فیبر کافی (35 گرم در روز ) اشاره کرد.

درمان گیاهی: درمان گیاهی آلوئه ورا شامل استفاده از یک پماد های ترکیبی گیاهی و یا استفاده از ژل آلوئه ورا در محل بیماری می باشد.

درمان دارویی

 درمان دارویی بواسیر شامل مصرف داروهایی است که پزشک برای شما تجویز کرده و گاهی اوقات نیز استفاده از پماد آنتی هموروئید می باشد.

درمان با جراحی سنتی

 در صورتی که بواسیر مزمن باشد و با سایر روش های درمانی قابل درمان نباشد یا بواسیر خارجی باشد و بیرون زده باشد. این روش درمانی قابل انجام است.

درمان با لیزر

 درمان بواسیر با لیزر بهترین و سریع ترین روش درمانی است زیرا در کمتر از نیم ساعت و با حداقل درد و خونریزی جراحی لیزر انجام می شود. کلینیک لیزر شفا اولین و یکی از بهترین مراکز درمان بیماری های نشیمنگاهی می باشد که درمان تمام بیماری های مقعدی، از جمله بواسیر را در کوتاه ترین زمان و بدون درد و خونریزی و با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی انجام می دهد.

کلینیک لیزر شفا یکی از تخصصی ترین کلینیک های درمانی بواسیر می باشد که در صورت نیاز به جراحی از این شیوه جراحی با لیزربهره خواهند برد.

انواع روش های درمانی بواسیر

 

مزایای درمان بواسیر با لیزر

بر خلاف روش های جراحی سنتی که در بیمارستان ها نیز همچنان مرسوم است، باید یک روز قبل از عمل و تا دو روز بعد عمل جراحی در بیمارستان بستری بود و دوران نقاهت پردردی خواهد داشت. به لطف لیزر این روش درمان بسیار ساده، بدون درد و سرپائی می باشد و پس از انجام کار میتوانید به زندگی عادی بازگردید.

شاید برای بسیار انتخاب بین جراحی با چاقو و جراحی با لیزر سخت باشد برای همین ما در اینجا به مزایا و معایب هر یک می پردازیم.

مزایای درمان هموروئید با لیزر

آسودگی در درمان

کاهش عارضه بی اختیاری مقعد

بهبود سریع زخم حاصل از جراحی

کاهش احتمال انتقال عفونت های خطرناک مثل

کاهش زمان جراحی و افزایش تمرکز پزشک در جراحی

دیگر نیازی به پانسمان بزرگ و زیاد نیست

کاهش قابل توجه میزان خونریزی

بیمار سختی های جراحی سنتی با تیغ جراحی را تجربه نخواهد کرد

تقریبا در تمام موارد، بعد از درمان هموروئید با لیزر نیازی به بستری شدن در بیمارستان نیست و بیمار در همان روز مرخص می شود.

بافت اطراف هموروئید آسیب نمی.

جراحى با لیزر سر پا و فعال شدن بیمار بلافاصله بعد از جراحی لیزر است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز