خبرگزاری کار ایران

چرا بیشتر فروشگاه های اینترنتی هیچ فروشی ندارند؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۰۵۷

با وجود رونق در فروش اینترنتی در دوران کرونا چرا بیشتر فروشگاه های اینترنتی هیچ فروشی ندارند، و چگونه می‌توان یک فروشگاه اینترنتی رایگان و موفق ساخت.

امروزه بیشتر فروشنده ها به سمت ساخت فروشگاه اینترنتی می روند و این روند با همه گیری ویروس‌ کرونا بسیار سریع تر نیز شده است و شاید تا آینده ای نزدیک کسب و کار های سنتی تاریخی شوند.

در این میان فروشندگان بسیاری به دنبال ورود به فضای آنلاین هستند و فروشگاه های اینترنتی خود را ایجاد کردند یا در فکر ایجاد فروشگاه خود هستند، خیلی های نیز از قبل فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کرده بودند ولی با وجود اینکه فروش اینترنتی در دوران کرونا بسیار بیشتر شده حتی یک فروش هم نداشتند!

با وجود هزاران فروشگاه اینترنتی ولی فقط چند صد تا از آن ها فروش دارند و بقیه ی فروشگاه های اینترنتی حتی 10 بازدید هم در ماه ندارند چه برسد به اینکه بخواهند فروشی داشته باشند، در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم که علت اصلی موفقیت در فروش اینترنتی چیست:

ساخت فروشگاه اینترنتی تنها 10 درصد مسیر است

خیلی ها فکر می کنند که برای ورود به بازار آنلاین و افزایش فروش خود فقط باید یک فروشگاه اینترنتی داشته باشند، و از بعد آن دید روشنی ندارند و بیشتر زمان و پول خود را صرف ساخت فروشگاه اینترنتی می کنند و در آخر تعجب می کنند که چرا هیچ فروشی ندارند.

دوستانی چندین میلیون خرج طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود می کنند، گران ترین هاست ها را خریداری می کنند ولی بعد از این همه هزینه، فروشگاه آن ها هیچ فروشی ندارد.

با گشت و گذار در اینترنت (نتایج آخر گوگل) یا فروشگاه های دوستان و آشنایان خواهید دید که یک سایت عالی دارند که بهترین طراحی را دارد ولی از مشتری خبری نیست، می توانید یک سفارش نیز ثبت کنید که در بیشتر موارد با مشکل مواجه خواهید شد زیرا صاحب آن از سایت خود قطع امید کرده است.

خب حالا اگر فروشگاه اینترنتی دارید به سراغ آن بروید و آن را بهینه کنید و اگر فروشگاه اینترنتی ندارید می توانید در بازار آنلاین واچار همین امروز یک فروشگاه اینترنتی رایگان ایجاد کنید چون از نظر ما این 10 درصد ارزش ندارد که شما برای آن هزینه کنید، زمان و انرژی خود را روی ادامه مسیر بگذارید.

پس از ساخت فروشگاه اینترنتی مهم ترین کار چیست؟

عوامل زیادی دست در دست هم می دهند تا شما بتوانید فروشگاه اینترنتی خود را به فروش میلیونی برسانید که از حوصله ی این مقاله خارج است، ما در این مقاله دو تا از مهم ترین آن ها را اشاره می کنیم.

تجربه: ما با بررسی فروشگاه های اینترنتی فروشندگان واچار به این مسئله پی بردیم دوستانی که واقعا روی فروشگاه خود وقت می گذارند(حتی بدون هزینه) به نتایج ارزشمندی می رسند، موفقیت یک شبه به وجود نمی آید ولی خیلی سریع تر از هر فضای سنتی دیگری در انتظار شماست.

  1. تولید محتوا برای توضیحات محصول

هر محصول در فروشگاه اینترنتی از چند قسمت تشکیل می شود یک قسمت بسیار مهم آن توضیحات محصول است. این قسمت، محصول شما را در فضای آنلاین معرفی می کند و باید روی وقت گذاشت و توضیحات کاملی از محصول خود برای مشتری بنویسید.

اگر برای محصول خود توضیحی ننویسید مانند این است که شما به مغازه ای وارد شوید و هر سوالی که از فروشنده درباره ی محصول می پرسید، فقط شما را نگاه کند یا فقط در چند کلمه جواب دهد! شکی نیست که شما اعتماد نخواهید کرد و از فروشگاه خارج می شوید.

شاید فکر کنید این مورد خیلی مهم نیست ولی مهم ترین کاری که وقتی دارید محصولات خود را در فروشگاه اینترنتی قرار می دهید همین موضوع است که متاسفانه اصلا به آن توجهی نمی شود.

از دو جنبه تولید محتوای با کیفیت برای توضیحات محصول مهم است:

  • موتور جستجوی گوگل

همه ی ما با گوگل آشنا هستیم به هر چیزی که نیاز داریم آن را در گوگل جستجو می کنیم و گوگل همیشه بهترین نتایج را به ما نشان می دهد و برای همین است که آنقدر پر طرفدار است چون بهترین نتیجه را نشان می دهد.

آیا می دانید که گوگل چطور بهترین نتیجه را نشان می دهد؟

گوگل به کمک هوش مصنوعی خود با در نظر گرفتن بیش از 200 فاکتور به بررسی فروشگاه های مختلف می پردازد، گوگل توضیحات محصول شما را آنالیز می کند و با بررسی معیار های مختلف نتیجه می گیرید آیا شما یک توضیح خوب نوشته اید یا خیر.

توجه داشته باشید که گوگل یک کسب و کار بزرگ است و حیات آن وابسته به نتایج آن است و اگر مردم با جستجو در گوگل به نتایج دلخواه خود نرسند گوگل را ترک می کنند و از جستجو گر دیگری استفاده می کنند.

پس گوگل بسیار دقیق عمل می کند و محتوای محصولات شما را بررسی می کند و اگر متوجه شود که توضیحات شما کامل نیست و به درد نمی خورد اصلا محصول شما را نشان نمی دهد و شما میلیون ها بازدید که ممکن بود از گوگل به دست آورید را از دست خواهید داد.

محتوای محصول باید حداقل دارای 300 کلمه باشد و اصول سئو (200 فاکتور گوگل) در آن رعایت شده باشد تا گوگل شما را به موفقیت برساند، برای همین ما پایین ترین قیمت تولید محتوا محصول را برای فروشندگان واچار قرار داده ایم تا همه از آن استفاده کنند ولی شما می توانید خود نیز در این زمینه آموزش ببینید و محتوای جذابی تولید کنید.

  • خریداران آنلاین محصولات

جنبه ی دیگری که توضیحات محصول مهم است برای خریداران است، شما باید خود را در جایگاه مشتری قرار دهید آیا از فروشگاهی خرید می کنید که حتی حاضر نشده است برای محصولات خود ارزش بگذارد و چند خط بنویسد!؟

فروشگاه اینترنتی به شما فضایی عالی می دهد که درباره ی محصول خود بنویسید و از نقاط قوت آن سخن بگویید خوبی فروشگاه اینترنتی این است که شما یکبار وقت می گذارید و درباره ی محصول خود توضیح می دهید و اگر جذاب بنویسید کلی فروش خواهید داشت فقط با یکبار نوشتن در صورتی که در فضای سنتی شما باید بارها و بارها به هر مشتری توضیح دهید.

تجربه: با توجه به اینکه ساخت فروشگاه در واچار رایگان است خیلی ها فروشگاه ایجاد می کنند و محصولات خود را قرار می دهند، ولی در کمال تعجب توضیحات محصول برخی از فروشندگان بیش از یک خط نمی شود!

چرا بیشتر فروشگاه های اینترنتی هیچ فروشی ندارند؟

آیا شما حاضر به خرید این محصول هستید؟

خیر زیرا

  • در توضیحات دلیلی برای خرید دیده نمی شود.
  • توضیحات آنقدر کوتاه است و مشخص است فروشنده آن را از جایی دیگر کپی کرده.
  • عکس محصول جذاب است ولی در توضیحات اشتیاقی به خرید در من ایجاد نشد.
  • به نظر محصول جالبی نمی رسد که بخواهم اینترنتی بخرم شاید از نزدیک می دیدم می خریدم
  • فروشنده برای محصول وقت نگذاشته پس خود محصول نیز تعریفی نخواهد داشت.
  • و...

این ها سوالاتی است که در ذهن خریدار نقش می بندد وقتی به بررسی فروشگاه های موفق و غیرموفق می پردازیم دلایل درهمین نکات ساده است.

نکته ی جالبی که هست وقتی مشاوران فروشگاهی واچار با فروشنده تماس می گیرند و اعلام می کنند که برای اثر بخشی بیشتر نیاز است توضیحات محصول کامل تر باشد خیلی از فروشندگان اعلام می کنند این کار سخت است! و همین نکته است که تفاوت فروشگاه های موفق و غیر موفق را مشخص می کند.

ساخت فروشگاه اینترنتی بدون وجود محصولات با کیفیت هیچ ارزشی ندارد.

  1. تبلیغات محصولات فروشگاه

وقتی که توضیحات محصول خود را کامل و اصولی نوشتید به سراغ مرحله ی 2 بیاید و در غیر این صورت مرحله ی دوم بی اثر خواهد بود.

همه ی ما با تبلیغات آشنایی داریم که دومین عامل موفقیت فروشگاه اینترنتی است و بدون آن نیز موفق نخواهید شد یا موفقیت زمان بر خواهد شد.

ولی چرا توضیحات محصول در اولیویت است

زیرا اگر شما یک محتوای بی کیفیت برای توضیحات محصول خود ایجاد کرده باشید با تبلیغات فقط پول خود را دور می ریزید و اعتبار خود را از بین می برید.

فرض کنید شما میلیون ها تومان خرج تبلیغات کردید و 50,000 نفر وارد فروشگاه شما شدند(کار تبلیغات در این مرحله تمام شده است) آیا محصول شما، توضیحات محصول و حتی قیمت توانسته این افراد را جذب کند؟ اگر پاسخ منفی است به راحتی در چند ثانیه صفحه را می بندند و شما یک مشتری را از دست داده اید.

در زمانی که شما تبلیغات می کنید کلی مشتری بدست می آوید و فروشتان افزایش می یابد ولی شما نمی توانید همیشه برای تبلیغات هزینه کنید و به یک منبع رایگان نیز نیاز دارید که سرمایه گذاری طولانی مدت کنید، این منبع رایگان توضیحات محصول است.

در بالا با گوگل آشنا شدیم که اگر محتوای با کیفیت برای محصولات خود تولید کرده باشید شما را در اولین جایگاه های خود نشان خواهد داد، ولی دقت کنید که گوگل یک شبه حتی اگر بهترین توضیحات را نیز نوشته باشید محصول شما را در جایگاه های برتر نشان نمی دهد بلکه با هوش مصنوعی خود چند ماه محصولات شما را نشان می دهد و بررسی می کند وقتی اعتمادش به محصول شما جلب شد میلیون ها بازدید رایگان از طریق گوگل خواهید داشت.

برای همین باید اول روی سرمایه گذاری کنید تا به مرور گوگل توضیحات شما را بررسی کند و چون این فرآیند دائمی و رایگان است برای شما عالی است ولی زمان بر است برای همین باید اول این کار را انجام دهید تا گوگل سریع تر محصولات شما را بررسی کند و برای فروش سریع تر به تبلیغات بپردازید.

انواع تبلیغات برای فروشگاه های اینترنتی

پس از ساخت فروشگاه اینترنتی برای بازده ای زود تر نیاز به تبلیغات دارید امروزه به لطف اینترنت روش های تبلیغاتی بسیار افزایش داشته است و انواع روش ها را می توانید امتحان کنید، توجه داشته باشید که روش تبلیغاتی خوب و بد وجود ندارد بلکه وابسته به حوزه ی فروشگاهی شما ممکن است یک روش موثر تر باشد.

برای مثال:

اگر زمینه ی کار شما فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی است تبلیغات اینستاگرام می تواند روش موثر تری باشد و اگر زمینه ی کار شما فروشگاه کالای دیجیتال است تبلیغات گوگل و تبلیغات همسان برای شما موثرتر خواهد بود.

چرا بیشتر فروشگاه های اینترنتی هیچ فروشی ندارند؟

انواع روش های موثر تبلیغات به شرح زیر است:

  • تبلیغات در موتور جستجوی گوگل: در این روش محصولات شما در نتایج موتور جستجوی گوگل دررتبه های اول قرار خواهد گرفت و میلیون ها بازدید کننده از گوگل دریافت خواهید کرد. توجه داشته باشید در این روش شما با هزینه در این جایگاه قرار خواهید گرفت و با سئو که رایگان است تفاوت دارد.
  • تبلیغات کلیکی همسان: در این روش تبلیغات محصول شما به همراه توضیحات و عکس در قسمت "مطالب پیشنهادی از سراسر وب" در پر بازدید ترین سایت های ایرانی که روزانه میزبان میلیون ها بازدید کننده هستند قرار می گیرد و افراد زیادی محصولات شما را مشاهده می کنند و با کلیک روی آن به صفحه ی محصول شما می آیند.
  • تبلیغات کلیکی بنری: در این روش تبلیغات محصول یا برند شما در جایگاه های مهم بنری سایت های پر بازدید قرار می گیرد و با این روش شما بیشتر در دید بازدیدکنندگان این سایت ها هستید و با کلیک روی بنر به فروشگاه شما هدایت خواهند شد.
  • تبلیغات پوش نوتیفیکیشن: در روش پوش نوتیفیکیشن که مثل sms در فضای اینترنت است شما برای چندین میلیون کاربر این سایت های پربازدید به صورت مستقیم یک پیام تبلیغاتی ارسال می کنید که روی گوشی خود به صورت نوتیفیکیشن دریافت می کنند.
  • تبلیغات اینستاگرام: تبلیغات اینستاگرام نیز امروزه بسیار محبوب است به دو صورت پیج های پر بازدید که در پیج های محبوب اینستاگرام  تبلیغ شما به صورت پست یا استوری نمایش داده خواهد شد و یا توسط اینفلوئنسرها که یک فرد تاثیرگذار محصولات شما را در صفحه ی خود تبلیغ می کند و به فالوورها پیشنهاد می دهد.

در بالا با انواع شیوه های تبلیغاتی مهم آشنا شدیم در اینجا خیلی خیلی خلاصه هر روش را در یک جمله نوشیتم تا دید کلی نسبت به آن ها پیدا کنید درصورتی که برای هر کدام از این تبلیغات نیاز به اطلاعات بیشتر داشتید به صفحه ی محصولات واچار مراجعه کنید که در مورد هر کدام بیشتر اطلاعات کسب کنید.

در این مقاله به بررسی دو نکته ی مهم که فروشگاه اینترنتی شما را موفق می کند پرداختیم که به جرأت می توان گفت 70 درصد موفقیت شما وابسته به این دو روش است.

پس اگر 10 درصد راه را رفته اید و فروشگاه اینترنتی دارید که در حال خاک خوردن است دستی روی آن بکشید خاک ها را کنار بزنید و آن را زنده کنید و اگر فروشگاهی ندارید با واچار فروشگاه اینترنتی رایگان بسازید و روی 70 درصد باقی مانده وقت و انرژی خود را بگذارید.

با واچار هر کسی میتونه فروشنده بشه

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز