خبرگزاری کار ایران

مزایای سرمایه گذاری و خرید ملک در کشور ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۳۴۷

کشوری با تاریخچه‌ای غنی، کشوری که دارای پیشینه فرهنگی بسیار جذابی است. در مورد کشور ترکیه صحبت می‌کنیم. کشوری که مرزی بین دو قاره اروپا و آسیا است.

کشوری که دارای اماکن تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی است و همچنین از آب و هوای بسیار متبوعی برخوردار است. از طرفی در دسترس ‌بودن این کشور باعث ‌شده تا این کشور زیبا، تاریخی و خوش آب و هوا تبدیل به یک هدف بکر برای توریست‌ها شود. هر ساله تعداد مهاجران زیادی از کشورهای مختلف به این کشور مسافرت می‌کنند. 

در کشور ما نیز افراد بسیار زیادی هستند که هرساله برای تفریح و تعطیلات به این همسایه شمالی سفر می‌کنند. از آنجا که درصد زیادی از جمعیت کشور ما را هموطنان ترک زبان تشکیل می‌دهند، در سالیان اخیر شاهد این امر بوده‌ایم که تعداد زیادی از هموطنان به ترکیه مهاجرت کرده‌اند، در آنجا ساکن شده‌اند و در این کشور مشغول به کار هستند و زندگی خود را می‌گذرانند.

موقعیت جغرافیایی کشور ترکیه موجب می‌شود تا بسیاری از ایرانیان علاقمند به مهاجرت، کشور ترکیه را انتخاب‌کنند. اگر شما نیز جزو آن دسته از افراد هستید که قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

یکی از اولین نکاتی که هنگام مهاجرت به ترکیه باید در نظر داشته‌ باشید، تهیه یک ملک مسکونی برای زندگی کردن است. در سالیان اخیر شاهد جهش قیمت املاک در ترکیه بوده‌ایم. جهش قیمت املاک در ترکیه می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه مطلب این دلایل به صورت مختصر بیان خواهند شد.

دلایل جهش قیمت املاک در ترکیه

قیمت کلی مسکن در کشور ترکیه به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. اگر بخواهیم برخی از این فاکتورها را بیان کنیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره نماییم:

  • محل واقع ‌شدن ملک
  • وضعیت ملک ( آماده سکونت، نیمه کاره و ...)
  • میزان دسترسی به جاده اصلی، خطوط راه آهن و خطوط هوایی
  • فاصله تا دریا، جنگل، و مرکز شهر
  • خدمات در دسترس در اطراف ملک ( فروشگاه‌های مواد غذایی، بازار و  ...)

تمامی موارد مذکور به شکلی در کاهش یا جهش قیمت املاک در ترکیه تاثیرگذار هستند که در ادامه به آ‌ن‌ها اشاره خواهیم‌ کرد. اما پیش از آن بهتر است به مسئله‌ی مهم‌تر یعنی مسئله اقتصادی بپردازیم که نقشی اساسی در جهش قیمت املاک در ترکیه داشته است. در چند وقت اخیر شاهد این بوده‌ایم که وضعیت اقتصادی کشور ترکیه دارای ثبات و پایداری نبوده است و ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا با کاهش روبرو شده است. همین امر باعث می‌شود تا قیمت ملک در ترکیه دچار نوسان شود. البته باید این موضوع را هم بیان کنیم که اگرچه ارزش لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا در چند سال اخیر سقوط کرده است اما نباید این مسئله را هم فراموش‌ کنیم که اقتصاد ترکیه ازجمله برترین اقتصادهای دنیا به شمار می‌رود و جزو 17 اقتصاد برتر دنیا است. به همین دلیل افرادی که قصد سرمایه‌گذاری و خرید خانه در ترکیه را دارند نباید بخاطر کاهش ارزش لیر دچار تردید و هراس شوند. چشم انداز وضعیت اقتصادی ترکیه بسیار مثبت به نظر می‌رسد و از نظر ما در سال‌های آینده کشور ترکیه یکی از قطب‌های اقتصادی جهان خواهد شد. به همین دلیل، افرادی که قصد اقامت طولانی مدت در کشور ترکیه را دارند، مطمئن ‌باشند که این سرمایه گذاری و خرید خانه در ترکیه می‌تواند برای آ‌ن‌ها مفید و سودمند باشد.

اما همانطور که در ابتدای این مطلب هم اشاره‌کردیم، فاکتورهای مختلفی وجود دارند که باعث جهش قیمت املاک در ترکیه می‌شوند. اکنون هر یک از این فاکتورها را با جزییات بیشتری مورد بررسی قرار خواهیم داد و امیدواریم که پس از خواندن این جزییات در انتخاب ملک در کشور ترکیه به جمع‌بندی مناسبی دست یابید.

قیمت املاک در شهرهای مختلف ترکیه

قیمت یک ملک در شهرهای مختلف ترکیه بسیار متفاوت است؛ حتی در یک شهر هم می‌تواند قیمت ملک در مناطق مختلف متفاوت باشد. به عنوان مثال، شهر استانبول یکی از شهرهای ترکیه است که در سالیان اخیر تعداد ایرانیان زیادی به آن مهاجرت کرده‌اند و در آنجا ساکن شده‌اند.

در استانبول شما می‌توانید در برخی از مناطق خانه‌هایی را پیدا کنید که دو اتاق خواب دارند و قیمت این خانه تنها ۲۰ هزار دلار است. البته این خانه‌ها در مناطق مطمئن و امنی واقع نشده‌اند و افراد کمی حاضر می‌شوند همراه با خانواده در چنین محله‌هایی ساکن شوند. اگر حاضر باشید اندکی بیشتر هزینه‌ کنید، می‌توانید با پرداخت ۳۵ هزار دلار در برخی نقاط دیگر از استانبول، خانه‌ای برای خود تهیه‌ نمایید. البته این خانه‌ها هم در محله‌های فقیرنشین شهر واقع شده‌اند و دسترسی آن‌ها به حمل و نقل عمومی ضعیف است. خدمات شهری ارائه‌شده در این مناطق نیز از کیفیت چندان خوبی برخوردار نیست. لازم به ذکر است با توجه به قیمت فعلی مسکن در کشور ترکیه، همچنان خانه های با کیفیت با قیمت مطلوب در این کشور می باشد.

اما اگر به دنبال خرید یک خانه خوب در یک منطقه خوب هستید؛ جایی که بتوانید برای طولانی مدت با خیال راحت در آن زندگی‌ کنید، انتظار می‌رود که حداقل هزینه‌ای معادل با ۶۰ هزار دلار را پرداخت نمایید. هرچه مبلغ بیشتری صرف خرید خانه کنید، ملک مناسب‌تری را پیدا خواهید کرد اما از نظر ما حداقل هزینه برای تهیه یک مسکن مناسب در کشور ترکیه مبلغی معادل با ۶۰ هزار دلار است.

مزایای سرمایه گذاری و خرید ملک در کشور ترکیه

مزایای سرمایه گذاری در ترکیه

افرادی که قصد دارند تا سرمایه گذاری در کشورهای مختلف دنیا را امتحان کنند باید به این نکته توجه داشته باشند که هر کشوری متناسب با وضعیت و شرایط خاص خود دارای منافع و ریسک‌های خاصی است که باید سرمایه گذاران به این مزایا و معایب توجه کنند تا بتوانند به خوبی سرمایه خود را در خارج از کشور قرار بدهند و از این کار خود به سود چشمگیری برسند. ترکیه مقصد بسیاری از سرمایه گذاران است، به همین دلیل قصد داریم در این مطلب مزایای سرمایه گذاری در ترکیه را بررسی کنیم.

مزایای سرمایه گذاری در کشور ترکیه چیست؟

کشور ترکیه جزء کشورهایی است که برای افراد خارجی که به منظور سرمایه گذاری وارد این کشور می‌شوند امکانات و مزایای بسیار زیادی را در نظر گرفته است. در ادامه به بررسی این مزایا خواهیم پرداخت و به شما خواهیم گفت که کشور ترکیه حاضر است برای ورود سرمایه گذار خارجی چه امکاناتی به این افراد اعطا کند.

دلایل سرمایه گذاری در کشور ترکیه

کشور ترکیه جزء کشورهایی است که برای افراد خارجی که به منظور سرمایه گذاری وارد این کشور می‌شوند امکانات و مزایای بسیار زیادی را در نظر گرفته است. در ادامه به بررسی این مزایا خواهیم پرداخت و به شما خواهیم گفت که کشور ترکیه حاضر است برای ورود سرمایه گذار خارجی چه امکاناتی به این افراد اعطا کند. لازم به ذکر است از اصلی ترین دلایل سرمایه گذاری کشور ترکیه، دریافت شهروندی کشور ترکیه با هزینه نسبتا پایین نسبت به سایر کشور ها می باشد

سخن پایانی

کشور ترکیه به خاطر دلایل بسیار مختلف و گوناگونی که در این مطلب به آن اشاره کردیم گزینه بسیار خوبی برای سرمایه گذاری به حساب می‌آید. سرمایه داران می‌توانند با اطلاع از قوانین و مقررات کشور ترکیه و مطالعه مزایای سرمایه گذاری در ترکیه اقدام به انجام فعالیت‌های اقتصادی در کشور ترکیه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز