خبرگزاری کار ایران

بهترین نمونه های سنگ مرمریت و کاربرد آنها در ساختمان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۲۶۶

سنگ مرمریت از دسته سنگ‌های آهکی به شمار می‌آید که از پرمصرف‌ترین و بهترین سنگ‌های ساختمانی نیز می‌باشد.

سنگ مرمریت از دسته سنگ‌های آهکی به شمار می‌آید که از پرمصرف‌ترین و بهترین سنگ‌های ساختمانی نیز می‌باشد. به دلیل ویژگی‌های زیادی که این سنگ دارد مورد توجه بسیاری از سازندگان قرار گرفته است، مرمریت‌ها با تم رنگی روشنی که دارند بیشتر در فضاهای داخلی ساختمان جهت روشن نمودن فضا استفاده می‌گردند. این سنگ با تراکم بالایی که دارد یک سنگ محکم و مقاوم محسوب می‌شود که می‌توان از آن در بخش‌‌‌هایی از ساختمان که نیاز به سنگ‌هایی با مقاومت بالا می‌باشد استفاده کرد.

بهترین و پرکاربردترین سنگ‌های مرمریت

سنگ مرمریت با توجه به معادن مختلفی که دارد دارای تنوع بالایی نیز می‌باشد، منظور از این تنوع، تفاوت در ساختار، طرح و رنگ هر یک از این سنگ‌ها می‌باشد. از جمله مرمریت‌هایی که امروزه بسیار پرکاربرد هستند و احتمالاً بارها نام آن‌ها را در سنگ‌های ساختمانی شنیده اید می‌توان به سنگ مرمریت آباده ، مرمریت پرطاووسی ارسنجان ، مرمریت خوی ، مرمریت داتیس ، مرمریت پارادایس ، مرمریت هرسین ، مرمریت خوبسنگان ، مرمریت اداوی ، مرمریت دهبید ، مرمریت مهکام و غیره اشاره کرد . تمامی مرمریت‌های نام برده شده را می‌توان از سنگبری‌ها و انبارهای سنگ سطح کشور تهیه کرد. آتاسنگ یکی از تولید کننده‌های سنگ مرمریت است که محصولات خود را با تنوع بالا و متراژ زیاد تولید می‌کند. مجموعه کارخانجات آتاسنگ که به عنوان معتبرترین سنگبری اصفهان شناخته می‌شود انواع سنگ‌های ساختمانی طبیعی را با کیفیت مناسب تولید می‌نماید . جهت آشنایی با برخی از این مرمریت‌ها و دانستن کاربرد هر یک از آن‌ها به شرح تعدادی از این سنگ‌های مرمریت می‌پردازیم .

بهترین نمونه های سنگ مرمریت و کاربرد آنها در ساختمان

مرمریت آباده

یکی از سنگ‌های مرغوب و مطرحی که در چند دهه اخیر از آن به وفور استفاده شده است مرمریت آباده نام دارد که در حال حاضر نیز در صنعت ساختمان‌سازی از پرکاربردترین‌ها می‌باشد . همانطور که از نام این سنگ پیداست معدنی که این سنگ را استخراج می‌کند در آباده شیراز قرار دارد، اما به غیر از این معدن، معادن دیگری در شهر‌های مختلف وجود دارند که سنگی مشابه آباده داشته باشند. از این سنگ در ابعاد مختلفی مانند اسلب، پلاک یا همان طولی ، پله ، فرشی و تایل برش داده می‌شود و در بخش‌های مختلف ساختمان استفاده می‌گردد. نکته قابل توجهی که در مورد سنگ مرمریت وجود دارد این است که این سنگ به دلیل ساختار آهکی که دارد از جذب آب بالایی نیز برخوردار است. به همین دلیل توصیه می‌گردد از این سنگ در مکان‌هایی که رطوبت و آبریزی بالایی ندارد، استفاده نشود . سنگ مرمریت آباده با تم کرمی رنگ و استقامت بالایی که دارد بیشتر در قسمت‌های داخلی ساختمان مانند پله، راه پله، نماهای داخلی و فضای داخلی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد .

مرمریت پارادایس

سنگ مرمریت پارادایس نیز از دیگر سنگ‌هایی است که با رنگ کرمی روشن تا کرمی تیره یا بژ در دسته سنگ‌های ساختمانی قرار می‌گیرد. از این سنگ در دیواره‌های داخلی ساختمان همچنین راهروها و لابی ساختمان‌های اداری و مسکونی بیشتر استفاده می‌گردد. بیشترین کاربردی که این سنگ ساختمانی دارد این است که جهت قسمت‌های کف ساختمان ها، اتاق‌ها و آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. علت انتخاب این سنگ جهت کف ساختمان ویژگی مهم آن یعنی مقاومت سایش بالای این سنگ و همچنین رنگ روشن آن می باشد. وقتی که این سنگ با ضخامتی که دارد در کف ساختمان به کار برده می‌شود در برابر ضربه و رفت و آمدهای مکرر که بر روی آن انجام می‌گیرد بسیار مقاوم بوده و می‌تواند به مدت طولانی برای ساختمان کارایی داشته باشد. همانطور که گفته شده سنگ پارادایس در لابی‌ها نیز کاربرد زیادی داشته است. به همین دلیل استفاده از سایز بزرگ این سنگ یعنی سایز اسلب بیشتر بوده و تقاضای این سایز نیز در سنگبری‌ها بیشتر است.

بهترین نمونه های سنگ مرمریت و کاربرد آنها در ساختمان

مرمریت داتیس

سنگ داتیس نیز با زمینه رنگ روشنی که دارد از دیگر مرمریت‌های روشن به شمار می‌آید. این سنگ گاهی دارای خطوط قهوه‌ای و گل‌های سفیدی بر روی سطح خود می‌باشد. سنگ مرمریت داتیس از معادن اصفهان در شهر خور و بیابانک استخراج می‌گردد و به علت تقاضای بالایی که از این سنگ وجود دارد این سنگ را در تمامی ابعاد مورد نیاز برش می‌دهند. سنگ داتیس مانند سایر سنگ‌های مرمریت به دلیل عدم تخلخل و فشردگی بالایی که دارد سنگ محکم و مقاومی به شمار می‌آید. وقتی یک سنگ سنگین، متراکم و بدون تخلخل باشد قاعدتا‌‌ً سنگ مناسبی جهت استفاده در نماهای بیرونی ساختمان نیست. زیرا همانطور که می‌دانید جهت سنگ نما به سنگ‌های دارای تخلخل نیاز است تا ملات در آن‌ها نفوذ کند. در نتیجه از این سنگ مرمریت در قسمت‌های مختلف داخل ساختمان مانند سایر مرمریت‌های ذکر شده در بالا، در دیواره‌های نمای داخلی، دکوراسیون فضای داخلی و همچنین کف ساختمان و پله و راه پله کارایی خواهد داشت.  

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز