خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بانک رفاه:

ابزارهای کارآمد بانک مسکن ، مشکل نقدینگی بخش مسکن را مرتفع ساخت

شانزدهمین همایش سیاست های توسعه مسکن در ایران با حضور محمدعلی سهمانی مدیرعامل بانک رفاه 12 و 13 مهرماه سالجاری در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک رفاه کارگران؛ سهمانی در این همایش که آقای عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و جمعی از فعالان دانشگاهی و سرمایه گذاری حوزه مسکن حضور داشتند، در پنل تخصصی چالش های تامین مالی حوزه مسکن و ابزارها و روش های تامین مالی کارآمد این حوزه، طی سخنانی به بیان مشکلات نظام تامین مالی بخش مسکن پرداخت و اظهار داشت: "یکی از مهم ترین مشکلات نظام تامین مالی بخش مسکن موضوع عدم تناسب بین حوزه تامین مالی و منابع مصارف یا بخش سرمایه ای است".

مدیرعامل بانک رفاه ادامه داد: "به دلیل اینکه منابع بانکی محدود و نیاز به سرمایه بسیار است، دچار یک عدم تناسب شده ایم".

سهمانی خاطرنشان ساخت: "یکی از مشکلاتی که بانک مسکن نیز طی سال های اخیر از آن رنج برده است، مسئله نبود تناسب بین منابع و مصارف این حوزه بوده است؛ به این صورت که منابع بانک تکافوی تقاضای این بخش را نمی کرد".

وی در ادامه به نقش بانک مسکن در توسعه و تحرک مسکن پرداخت و گفت: "یکی از مهم ترین نقش های بانک مسکن در کنار نقش تامین مالی، نقش نهادسازی در زمینه مسکن بوده است".

مدیر عامل بانک رفاه از دو ابزار تامین مالی حوزه مسکن نام برد و افزود: "بانک مسکن در سال های اخیر دو ابزار کارآمد و نوین در زمینه تامین مالی حوزه مسکن خلق کرده که بسیار کارآمد و راهگشا بوده است . این دو ابزار شامل حساب اوراق حق تقدم از تسهیلات بانک مسکن و اوراق بهادار رهنی بود که توانست مشکلات نقدینگی بانک مسکن را مرتفع سازد. هم اکنون اگر بانک مسکن دچار مشکل نقدینگی نیست به خاطر در اختیار داشتن این دو ابزار است".

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد بانک مسکن به عنوان تنها بانک توسعه ای کشور در آینده بتواند ابزارهای کارآمد دیگری نیز درحوزه مسکن خلق کند.

 

کد خبر : ۴۱۶۶۷۸