خبرگزاری کار ایران

فروش 26500 میلیارد ریال اوراق سلف موازی توسط کارگزاری بانک کشاورزی برای پرداخت مطالبات گندمکاران

شرکت کارگزاری بانک کشاورزی به نمایندگی از شرکت بازرگانی دولتی ایران برای جبران نیاز مالی دولت و پرداخت بخشی از مطالبات گندمکاران در پروژه عاملیت خرید تضمینی گندم، 26500 میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد گندم را در بورس کالای ایران عرضه می کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، طی روزهای آینده بزرگترین تامین مالی بخش کشاورزی ایران با فروش اوراق بهادار 6 ماهه قابل بازخرید در سررسید با نرخ 20 تا 21 درصد و نرخ بازارگردانی تا سررسید معادل 19 درصد سالیانه ، در بازار بورس کالای ایران توسط کارگزاری بانک کشاورزی انجام می شود تا بخشی از طلب گندمکاران از دولت تسویه شود.

بر اساس این گزارش ناشر این اوراق، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران است و دولت جمهوری اسلامی ایران ، خزانه داری کل و بانک کشاورزی، ضامن اصل و بازده اوراق در سررسید هستند.

این گزارش می افزاید مشاور عرضه این اوراق بهادار ، شرکت کارگزاری بانک کشاورزی و متعهد پذیره نویس در انتهای دوره پذیره نویسی و عامل بازارگردان طی مدت عرضه تا سررسید این اوراق،  صندوق سرمایه گذاری یکم کارگزاری بانک کشاورزی است.

شایان ذکر است با عاملیت بانک کشاورزی در سال زراعی جاری تا کنون 11.4 میلیون تن گندم  به ارزش 145 هزار میلیارد ریال از کشاورزان خریداری شده که بانک کشاورزی تا این تاریخ  بیش از نیمی از مطالبات کشاورزان بالغ بر 73 هزار میلیارد ریال را پرداخت کرده است و فروش  26500 میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد گندم  در بورس کالای ایران به منظور جبران بخشی از بدهی دولت به گندمکاران صورت می پذیرد.

 

کد خبر : ۴۱۰۴۵۲