خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره بیمه دانا پیش بینی کرد:

رشد قابل ملاحظه در بازار سرمایه

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۶۷۲

از آنجا که در ماه های پایانی دولت ها، هم نقدشوندگی بالا است و هم انتظار بازدهی اضافی ایجاد می شود، انتظار می رود ماه های پایانی سال جاری و آغازین سال آینده، شاهد یک رشد قابل لمس در بازار سرمایه باشیم.

به گزارش ایلنا، سعید شیرزادی استاد دانشگاه و عضو هیات مدیره این شرکت، بازار سرمایه را در  سال آخر دولت یازدهم رو به جلو  پیش بینی کرد و گفت: از آنجا که تقریبا سیاست های دولت ها در سال آخر مشخص شده و خود دولت ها نیز در این ایام، انتظار هیجان در بازارهای مالی را دارند تصور می رود که برای این دولت هم چنین اتفاقی رخ دهد.

شیرزادی گفت:تجربه ثابت کرده که معمولا سال آخر دولت ها، شرایط بازار رو به جلو بوده و بازدهی بالاتری را تجربه کرده است و مطالعات هم این موضوع  را نشان می دهد.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که آیا دولت ابزارهای لازم را برای دستیابی به این هدف در اختیار دارد یا خیر ، گفت: نیاز به ابزار خاصی نیست و در شرایط فعلی هم بازار با ابزارهای نظارتی و سیاستگذاری که دولت در اختیار دارد، می تواند جهتی منطقی پیدا کند .

وی با اشاره به اینکه بازار به علت وضعیت صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی، رکود را در این دو سه سال اخیر طی کرد، افزود: اگر دولت یک حمایت کوچک کند و در خصوص برخی صنایع مانند صنایع پالایشگاهی و پتروشیمی نگاهش به بازار سرمایه سوق پیدا کند، بازار از وضعیت کنونی خارج خواهد شد.

به گفته شیرزادی ، شرایط امروز بازار چندان فرقی با سه – چهار ماه گذشته نکرده است؛  یعنی بازار تقریبا راکد را مخصوصا روی سهام بزرگ شاهدیم و  یکی دو روز هم مجموعه اتفاقات خوبی در بازار افتاد ولی باز به حالت قبل بازگشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون عمده انتظارات روی گزارش های سه و شش ماهه که معمولا گزارش های حسابرسی شده است متمرکز است ، افزود: الان غالب افراد مترصدند که ببینند تغییری در شرکت ها اتفاق افتاده است یا خیر.

عضو هیات مدیره بیمه دانا اظهار داشت: تصور می رود گزارش ها نسبت به سال قبل بهتر و سودآوری شرکت ها مناسب تر از گذشته باشد. البته باز با انتظاراتی که ابتدای سال و همین طور سال  گذشته داشتند، خیلی فرق می کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: هم اکنون  بازار در صنایعی همچون خودروسازی قدری واقع بینانه تر  فکر و نگاه می کند و تقریبا همه  هم انتظار داشتند که در بلند مدت این اتفاق رخ دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز