خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل بانک کشاورزی در نشست اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس:

اعتماد مردم به بانک کشاورزی نتیجه حمایت دولت از این بانک است

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۷۷۷

مرتضی شهید زاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی ، بعد ازظهر یکشنبه 19 اردیبهشت در جمع رئیس واعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات مدیره و مدیران امور بانک کشاورزی گفت: موفقیت بانک کشاورزی نشانگر اعتماد مردم و نتیجه حمایت دولت و مجلس محترم شورای اسلامی از بانک کشاورزی است.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی بانک کشاورزی، در این نشست که در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد دکتر شهید زاده از تلاش و همکاری تنگاتنگ کمیسیون کشاورزی مجلس با این بانک، برای اجرای منویات مقام معظم رهبری و رعایت اصول قانون اساسی قدردانی کرد و گفت: اگر توفیقی حاصل شده، نتیجه همکاری متقابل و عملکرد مشترک بوده است.

وی سپس به ارائه گزارشی از عملکرد بانک کشاورزی پرداخت و تصریح کرد: افزایش چشمگیر نسبت کفایت سرمایه بانک کشاورزی برای نخستین بار در تاریخ این بانک  ، نتیجه حمایت دولت و موفقیتی بزرگ برای بانک و دولت است که موجب تامین مالی بهتر برای بخش کشاورزی خواهد شد.

شهیدزاده با اشاره به موفقیت بزرگ بانک کشاورزی درکاهش اضافه برداشت از بانک مرکزی طی سال 1394 ، برنامه این بانک برای سال 1395 را کاهش چشمگیر در اضافه برداشت از بانک مرکزی اعلام کرد.

وی در ادامه سخنان خود به مقبولیت و محبوبیت بانک کشاورزی در سیستم بانکی بین المللی و تلاش بانک های خارجی برای همکاری با بانک کشاورزی درزمینه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ایران اشاره کرد و گفت: بانک کشاورزی تنها بانکی است که پس از تحریم توانسته است با 93 بانک خارجی وارد مذاکره شود، در 73 بانک افتتاح حساب انجام دهد و با بیش از 20 بانک خارجی مبادلات سوئیفتی و گشایش اعتبار داشته باشد.

بر اساس این گزارش در ادامه نشست ، دکتر رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از تلاش های ارزنده دکتر شهید زاده بر نقش موثر بانک کشاورزی در پیشرفت بخش کشاورزی تاکید کرد و گفت: کشاورزی یکی از بخش های اصلی تولید و اقتصاد کشور است و رساندن کشور به رفاه و تولید ثروت درگرو سرمایه گذاری بر بخش کشاورزی است.

رجایی در ادامه ، نیروی انسانی، فناوری ، سرمایه و مدیریت را ارکان اصلی تولید دانست و ضمن تشریح نقش موثر بانک کشاورزی در این زمینه ها ، عملکرد بانک کشاورزی در زمینه تامین سرمایه بخش کشاورزی را  در سال های اخیر بی سابقه و نتیجه همکاری و تعامل با سایر بخش ها دانست.

وی افزود: تولید نیازمند بستر سیاسی – اجتماعی آرام است تا اعتماد مردم به دولت و بانک ها شکل بگیرد.

رجایی همچنین اعتمادسازی، حرکت در چارچوب مقررات، کاهش نرخ سود تسهیلات، شفاف سازی و سهولت دستیابی به اطلاعات را از جمله راهکارهای موفقیت بانک ها برشمرد و عملکرد بانک کشاورزی را در این زمینه ها مثبت ارزیابی کرد.

وی در پایان با بیان اهمیت پول مجازی در کاهش تورم و اثرات مثبت اقتصادی آن گفت: پایه اقتصاد مقاومتی می تواند بر پول مجازی استوار شود. رجایی افزود:  پیشنهاد من به بانک کشاورزی پیشرو بودن در زمینه وارد کردن پول مجازی به بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز