خبرگزاری کار ایران

بهترین تلویزیون‌های کیولد 2021 – آن جا که OLEDها کم می‌آورند!

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۹۷۴

تلویزیون سامسونگ Q60A کیولد ارزان قیمت سامسونگ است که کمی قبل تر هم یک اشاره ریزی به آن داشتیم. تنها تلویزیون سری 6 سامسونگ در واقع همین مدل است و در گروه نمایشگرهای قیمت مناسب و پایین رده کیولد است.

 

می خواهیم در مورد بهترین تلویزیون های کیولد 2021 سامسونگ و شیائومی صحبت کنیم. فناوری QLED آن جایی ظاهر شد که OLED ها کم آوردند و به دلیل نداشتن بک لایت نتوانستند به میزان روشنایی عالی برسند. هر چند اولدها واقعاً عالی هستند اما قطعاً در یک اتاق با نور زیاد، کم می آورند؛ پس چاره کار روی آوردن به سمت تلویزیون های کیولد است.

شیائومی و سامسونگ دو برند رقیب هم هستند که هر کدام طرفداران سرسخت خودشان را دارند؛ شما کدام یک را انتخاب می کنید؟ سامسونگ یا شیائومی؟ هنوز نمی دانید تلویزیون های کدام برند بهتر است؟ در ادامه با بررسی بهترین تلویزیون های کیولد 2021 از سامسونگ و شیائومی همراه ما باشید.

بهترین تلویزیون کیولد شیائومی

شیائومی برند محبوب این روزها؛ شرکتی که نامش حتی از کلمه Like هم فراگیرتر شده است. با بازار داغ تبلیغاتی که شیائومی به راه انداخته است واقعاً هم باید این گونه بر سر زبان ها باشد. تنوع تلویزیون های شیائومی زیاد نیست! اما همین چند مدلی که تولید می کند پاسخگوی نیاز بیشتر کاربران امروزی است. این شرکت در سال 2021 از تلویزیون پرچمدار خود یعنی تلویزیون شیائومی Q1 با نمایشگر QLED رونمایی کرده است و آن را به صورت مستقیم برای رقابت با مدل های بالارده روانه بازار کرده است. آیا تلویزیون پرچمدار شیائومی می تواند در زمین رقابت های خونین برندها جایگاهی بدست آورد؟ با ما همراه باشید.

تلویزیون شیائومی Q1

چرا یک تلویزیون کیولد می خرید؟ به خاطر قیمت پایین ترش به نسبت اولدها؟ یا به دلیل میزان روشنایی صفحه اش؟ در هر صورت می خواهم کمی در مورد تلویزیون شیائومی Q1 جبهه گیری کنم!

تلویزیون Mi Q1 TV پرچمدار شیائومی است و در بین مدل های رقیب واقعاً ارزان قیمت است؛ این دلیل اصلی بیشتر کاربران برای خرید تلویزیون است؛ اما اگر کمی ریزتر شویم و به بررسی کیفیت در مقابل قیمت بپردازیم، شیائومی آن چنان که باید روی اصلی ترین ویژگی کیولد یعنی روشنایی صفحه عالی کار نکرده است. اصلی ترین دلیل محبوبیت QLED ها روشنایی بیشترشان به نسبت اولدها است؛ اما راستش را بخواهید شیائومی برای صرفه جویی در قیمت، کمی دامنه روشنایی را کاهش داده است. اما آیا این موضوع به اندازه ای جدی است که از خرید تلویزیون Q1 صرف نظر کنیم؟

بهترین تلویزیون‌های کیولد 2021 – آن جا که OLEDها کم می‌آورند!

به یقیین خیر! گفتیم دلیل بیشتر کاربران برای خرید تلویزیون شیائومی قیمت پایین تر است، پس بیاید از یک زاویه دیگر به موضوع نگاه کنیم. با قیمت تلویزیون شیائومی کیو 1 شما می توانید تلویزیون سامسونگ Q60A را خریداری کنید؛ که یعنی مدل پایین رده کیولد سامسونگ. در این نمایشگر خبری از رفرش ریت 120 هرتز، پورت HDMI 2.1 و یا توان صوتی 30 وات نیست (اما همگی در شیائومی حضور دارند)؛ حالا اگر کمی هم روشنایی شیائومی از سامسونگ کمتر باشد چیز زیادی را از دست نداده اید. به هر حال تصمیم با شماست که امکانات بیشتر و قیمت پایین تر را بخواهید یا کیفیت و قیمت بیشتر را؛ ما تصمیم نهایی را بر عهده خودتان می گذاریم.

بهترین تلویزیون های کیولد سامسونگ

تا اینجا شیائومی دستی بر آتش داشت و در مراحل مختلف کمی جلوتر از سامسونگ بود. در بین تلویزیون های ارزان قیمت شاید شیائومی بتواند پیروز میدان شود؛ اما وقتی به سراغ تلویزیون سامسونگ Q70A و مدل های بالاتر Q80A و نئو کیولد می رویم، دیگر اینجا شیائومی کمرنگ می شود و واقعاً به دلیل نداشتن تلویزیون پیشرفته و بالارده از جام رقابت ها حذف می شود. در ادامه می خواهیم در مورد تلویزیون های فورکی سامسونگ که از فناوری کیولد استفاده می کنند صحبت کنیم.

تلویزیون سامسونگ Q60A

تلویزیون سامسونگ Q60A کیولد ارزان قیمت سامسونگ است که کمی قبل تر هم یک اشاره ریزی به آن داشتیم. تنها تلویزیون سری 6 سامسونگ  در واقع همین مدل است و در گروه نمایشگرهای قیمت مناسب و پایین رده کیولد است. اگر به دنبال خرید تلویزیون تلویزیون کیولد هستید و نمی خواهید هزینه زیادی بابت آن پرداخت کنید یکی از گزینه های شما تلویزیون سامسونگ Q60A است البته که رقیب سر سخت آن Mi QLED Q1  است. با توجه به قیمت این مدل شما می توانید سراغ تلویزیون های LCD/LED هم بروید و مدلی پیشرفته تر خریداری کنید و این دست شما و سلیقه تان است که چه مدلی برای منزل تان مناسب تر است.

  • رزولوشن 4K
  • رفرش ریت 60 هرتز
  • سیستم صوتی 20 وات
  • پشتیبانی از قابلیت Q-Symphony Lite
  • پشتیبانی از HDMI 2.1 ندارد
  • پایه جانبی دو شاخه ای

تلویزیون سامسونگ Q70A

اینجا دقیقاً جایی است که شیائومی دارد کم می آورد! تلویزیون سامسونگ Q70A روشنایی خیلی بیشتری از Q1 دارد و البته همه امکانات یک تلویزیون پیشرفته را هم در خود جای داده است. تلویزیون کیولد سامسونگ Q70A طراحی شیک و باریکی دارد و از پایه وسط پشتیبانی می کند؛ اگر به دنبال یک تلویزویون ایده آل برای نصب روی دیوار هستید باز هم این مدل به دلیل ضخامت کم و فریم باریک گزینه مناسبی است. پشتیبانی از قابلیت های گیمینگ و رفرش ریت 100 هرتز با داشتن HDMI 2.1 یعنی عملکرد گیمینگ عالی؛ هر چند که اولدها در خصوص گیمینگ بهتر عمل می کنند اما خب کیولدها ارزان قیمت تر هستند.

  • رزولوشن 4K
  • رفرش ریت 100 هرتز
  • سیستم صوتی 20 وات
  • پشتیبانی از قابلیت Q-Symphony Lite
  • پشتیبانی از HDMI 2.1
  • پایه وسط

بهترین تلویزیون‌های کیولد 2021 – آن جا که OLEDها کم می‌آورند!

تلویزیون سامسونگ Q80A

بهترین تلویزیون کیولد 2021 تلویزیون سامسونگ Q80A است. هر چند مدل های بالارده تری از این مدل هم تولید شده اند اما آن ها نئو کیولد هستند؛ ما در مورد تلویزیون QLED سامسونگ صحبت می کنیم. همه قابلیت ها، امکانات و اپشن های بکار رفته در این QLED TV در بالاترین حد خود قرار دارند. سیستم صوتی  60 وات، پشتیبانی از HDMI 2.1، رفرش ریت 120 هرتز و قابلیت های صوتی و تصویری عالی این مدل را به بهترین تلویزیون کیولد سامسونگ 2021 تبدیل کرده اند.

  • رزولوشن 4K
  • رفرش ریت 120 هرتز
  • سیستم صوتی 60 وات
  • پشتیبانی از قابلیت Q-Symphony
  • پشتیبانی از HDMI 2.1
  • پایه وسط

تلویزیون نئو کیولد سامسونگ

هی در تعریف هایی که از سامسونگ می کنیم، می گوییم که سامسونگ اهل نوآوری و خلق چیزهای جدید است؛ اصل ماجرا همین جا شروع می شود.

اگر از ریموت کنترل خورشیدی قابل شارژ، طراحی باریک تر تلویزیون های امسال و آپدیتی که به تولیدات 2021 خود داشت چشم پوشی کنیم؛ قطعاً نمی توانید تلویزیون های نئو کیولد سامسونگ را نادیده بگیریم. نئو کیولد از فناوری کیولد فراتر رفته و یک مرحله کیفیت و روشنایی تصاویر را ارتقاء داده است. Neo QLED های سامسونگ علاوه بر کیفیت تصویر زنده تر از سیستم صوتی فوق العاده ای هم بهره برده اند. اسپیکرهایی در سرتاسر فریم تلویزیون قرار داده شده است. این اسپیکرها برای پشتیبانی از فناوری Object Tracking Sound در تلویزیون بکار رفته اند.

بهترین تلویزیون‌های کیولد 2021 – آن جا که OLEDها کم می‌آورند!

ردیابی صدای اشیاء در صفحه(OTD) چیست؟

وقتی اشیائی مانند یک اتوموبیل در صفحه حرکت می کنند صدا به کمک اسپیکرهای همه جانبی صفحه در قسمتی که ماشین شروع به حرکت می کند کمتر شده و همین جریان صدا در طرفی که ماشین به سمت آن می رود، بیشتر می شود! یعنی عملاً صدا زنده است و کیفیت واقعاً 3D در نمایشگر را شاهد خواهید بود.

بهترین تلویزیون های نئو کیولد سامسونگ

  • تلویزیون سامسونگ QN900A
  • تلویزیون سامسونگ QN800A
  • تلویزیون سامسونگ QN90A
  • تلویزیون سامسونگ QN85A

چند کلامی برای پایان

اگر تصمیم خودتان را گرفته اید که یک تلویزیون کیولد خریداری کنید، گزینه های مورد ذکر همه مدل های موجود سال 2021 هستند. در بین مدل های ارزان قیمت رقابت بین شیائومی و سامسونگ گرم است اما در مدل های بالارده و گران قیمت گزینه موجود سامسونگ است. اگر هنوز تصمیم خودتان را برای خرید تلویزین کیولد نگرفته اید با کارشناسان فروش Afraland تماس حاصل فرمائید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز