خبرگزاری کار ایران

فروش سیم وکابل

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۵۸۵

فروش سیم و کابل ، به صورت عمده و جزئی ، آنلاین واینترنتی و با حذف تمامی واسطه ها ، با بهترین کیفیت و قیمت مناسب در تمام ساعات شبانه روز انجام می گیرد .

 

 

 جهت خرید سیم و کابل ، کیفیت سیم و کابل مهم ترین مسئله ای است که همواره مورد توجه و اهمیت خریداران بوده است . به همین دلیل این فروشگاه اینترنتی تلاش کرده است  تا بهترین و با کیفیت ترین سیم و کابل ها را جهت عرضه به شهروندان محترم در اختیار داشته باشد . در ادامه این مقاله به موارد قابل اهمیت در خرید سیم و کابل می پردازیم ، که هنگام خرید باید به آن توجه نمایید .

برای فروش سیم و کابل ، کدام ویژگی ها مورد اهمیت هستند ؟

  1. استاندار کیفی : توجه داشته باشید که به دلیل اهمیتی که سیم و کابل دارد حتما باید استاندارد لازم را دارا باشد تا ضمن مقاوم بودن از لحاظ کیفی هم تایید شده باشد و با گذر زمان کیفیت خود را از دست نداده و خطرناک نبوده باشند .
  2. جنس سیم و کابل : جنس سیم و کابل بسته به مورد مصرف شما بسیار اهمیت دارد . به این علت که اگر کابل و سیم مورد استفاده ، جنس ضعیفی داشته باشد دچار مشکل خواهید شد .
  3. کیفیت فلز به کار رفته در هادی سیم : سعی کنید بهترین کیفیت فلز را انتخاب نمایید که ، در درجه اول مس می باشد که نسبت به آلمینیوم و قلع ارجعیت دارد .
  4. کیفیت پلیمر های مصرفی : پلیمر های مصرفی جهت پوشش دهی و عایق کردن سیم و کابل استفاده می شوند . این پلیمرها ممکن است از جنس های متفاوت با کیفیت متفاوتی باشند که باید بسته به مورد مصرفی خود بهترین کیفیت را انتخاب نمایید .

فروش سیم وکابل

 

 فروش سیم و کابل  و دسته بندی آن بر اساس مورد استفاده

 

به طور کلی سیم و کابل را ،  بر اساس مورد استفاده می توان به دو دسته تقسیم نمود:

  1. مصارف خانگی : منظور از مصارف خانگی ، استفاده در ساختمان سازی و منازل می باشد . برای سیم های برق خانگی ، کابل آنتن ، سیم اتصال به زمین ، کابل تلفن و ...
  2. مصارف صنعتی : مورد دوم استفاده از کابل و سیم در بخش صنعتی می باشد . که بیشترین و عمده ترین استفاده را دارد . منظور از بخش صنعتی کارخانه جات ، پالایشگاه ها و پمپ بنزین ها و ... می باشد .

فروش سیم و کابل و چگونگی تشخیص استاندارد بودن آن

  • روی بدنه ی سیم های استاندارد ، ISIR حک شده باشد .
  • بیشترین خطایی که پیش می آید در تشخیص جنس هادی سیم می باشد . که بیشتر مربوط به خلوص مس به کار رفته در آن است . گاهی برخی از افراد آهن را با مس ترکیب کرده و به فروش می رسانند که با نگاه به آن ها می توان متوجه شد . اگر رشته های داخلی سیم زرد و براق باشند نشان می دهد که خلوص مس آن قابل قبول است . اما اگر کدر بود و رنگ تیره ای داشت و یا اینکه رگه های سیاه در آن دیده می شد نشان دهنده ی عدم خلوص آن می باشد .
  • از آنجا که سر سیم ها را بر اساس اندازه کابل و سیم استاندارد ساخته اند ، اگر سیم استاندارد باشد کاملا در آن بدون هیچ مشکل و لق بودنی جای می گیرد . اگر این طور نیست تعداد رشته های مسی آن کم است و استاندارد نیست .
  • ضخامت عایق سیم باید به اندازه کافی و استاندارد باشد . اگر ضخامت عایق کم باشد ممکن است دچار شکستگی گردد و اگر زیاد باشد امکان کم بودن سیم های سطح مقطع وجود دارد .

فروش سیم و کابل و اهمیت عایق بودن آن

در بحث فروش سیم و کابل ، عایق کابل اهمیت زیادی دارد . زیرا جنبه ی ایمنی و حفاظتی دارد . همانطور که می دانید کابل وظیفه ی انتقال جریان برق را برعهده دارد و بدون عایق بسیار خطرناک است و امکان برق گرفتگی بسیار بالا می باشد .به همین دلیل از مواد نارسانا پوشش محافظ برای آن درست می کنند ، که به آن عایق کابل گفته می شود . علاوه بر این پوشش دیگری هم به نام غلاف کابل وجود دارد ،  که کابل را از حوادث محیطی و ناگهانی مثل سیل و همین طوراز گرد و خاک ، حفاظت می نماید . بهترین عایق پوشش پلاستیکی و لاستیکی بوده که خطر برق گرفتگی را کاهش می دهد . امروزه با پیشرفت علم و فناوری از مواد پلیمری برای عایق کایل استفاده می شود .

فروش سیم وکابل

 فروش سیم و کابل با بررسی هادی سیم و  انواع آن

 

هادی آن قسمت از کابل است که وظیفه ی هدایت جریان برق را دارد . بهترین نوع هادی برق طلا و نقره می باشد که متاسفانه به دلیل گران قیمت بودن آن نمی توان از این دو مورد استفاده کرد . در رتبهی بعد آلمینیوم و مس قرار دارند . که هرکدام مزینت های خود را داند . برای مثال آلمینیوم وزن کمی دارد یا اینکه مس پایداری مکانیکی خوب . مطلوبی دارد . هادی ها از هر جنسی که باشند به این چند دسته تقسیم می شوند ، که بر اساس مورد مصرف خود باید یکی از این موارد انتخاب نمایید .جهت اطلاع از قیمت کابل برق بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

  • هادی تک مفتولی
  • هادی انعطاف پذیر یا افشان
  • هادی گرد تابیده منظم
  • هادی فشرده گرد تابیده منظم
  • هادی فشرده سکتور تابیده منظم

 

آیا ضخامت و طول سیم ، درکیفیت کابل تاثیر گذار است ؟

در رابطه با ضخامت کابل می توان گفت بله ، تاثیر دارد . هر چقدر که قطر کابل بیشتر باشد ، جریان الکتریکی که از آن عبور می کند بیشتر خواهد بود . و در نتیجه مقاومت در برابر عبور این جریان کمتر است . در این حالت سیم کمتر داغ می شود و کمتر دچار سوختگی و آتش سوزی می گردد .

طول سیم هم در کیفیت کابل بی تاثیر نخواد بود .هر چقدر طول کابل بیشتر باشد مقاومت آن نیز بیشتر خواهد بود . به همین دلیل این دو عامل یعنی ضخامت کابل و طول آن بر قیمت کابل تاثیر دارند  و باعث افزایش و کاهش آن میگردند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز