خبرگزاری کار ایران

با حضور متخصصان و کارشناسان کشور ایتالیا؛

اولین اجلاس بین المللی طلا و جواهر برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۴۱۷

اولین اجلاس بین‌المللی طلا و جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی با هدف بررسی طراحی تا تولید و با محوریت اصول جهانی فروش مجازی و اینترنتی هفته گذشته در محل هتل المپیک تهران و با حضور اساتیدی از کشور ایتالیا، برگزار شد.

سیدحجت شفائی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر، نقره و سنگ‌های قیمتی در این همایش گفت: خرید طلا و جواهر از دیرباز جزء کالاهای لوکس به شمار می‌روند و اشخاص تلاش خود را برای اینکه کمترین ضرر را متحمل شوند، به کار می‌گیرند. همچنین استفاده از سنگ‌های قیمتی از دیرباز مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان و طراحان این رسته شغلی بوده؛ به طوری که علاوه بر زیبایی طلا و جواهرات متناسب با فرهنگ آن جامعه از خاصیت آنها برای موارد گوناگون استفاده می‌شود.

وی بیان کرد: ایران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان سنگ‌های زینتی، سعی بر رفع موانع موجود برای عرضه این محصول ناب کرده و در این راه می‌توان گفت کشورمان جزو هفت کشور برتر تولیدکننده در بخش طلا و گوهرسنگ‌هاست.

شفائی به اهمیت آموزش و اشتغالزایی در صنف طلا و جواهر اشاره کرد و افزود:  آموزش، طراحی، تولید، تبلیغات و سایت‌نویسی باعث گسترده شدن این صنعت و همچنین استفاده از تجربیات پیشکسوتان این حرفه باعث پیوند بیشتر در جهت رشد و توسعه آن می‌‌شود که در همین راستا در این همایش وبیناری با حضور کارشناس ایتالیایی برگزار شد.

وی گفت: با توجه به اجرایی شدن برجام و نیز شرایط پسا تحریم، تجارت و توسعه روابط اقتصادی با کشورهای توسعه یافته و صنعتی ، تعامل و هم اندیشی با اقتصاددانان و فعالان اقتصادی بخش خصوصی کشور، بسیار حائز اهمیت بوده و می تواند به رشد، توسعه و ارتفاع جایگاه صنعت و تجارت کشور کمک بسزایی داشته باشد.

شفائی ضمن بیان اینکه دنیای طراحی گسترده‌ و بازار طلا و جواهر هر روز در حال توسعه است، ادامه داد: برگزاری این اجلاس و وبینارهای تخصصی با حضور کارشناسان از کشورهای فعال در این حوزه، به افراد این صنف در جهت توسعه و افزایش درآمد کمک قابل توجهی می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: دولتمردان باید به این صنف با دید صنعتی نگاه کنند و آیین‌نامه و بخش‌نامه‌هایی که صادر می‌کنند، در جهت تسهیل و کاربردی شدن امور این صنعت باشد.

جواهر غافلی مدیرعامل گروه باتاب اندیش در ادامه این همایش گفت: اولین اجلاس صنعت طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی با حضور پیشکسوت‌های این صنعت با رویکرد طرح تا تولید و بررسی چالش های آن در هفته پایانی شهریورماه 1400 برگزار شد.

وی افزود: در این همایش سعی بر آن شد که موضوع فروش مجازی که یکی از دغدغه‌های امروز تولیدکنندگان طلا و جواهر در شرایط کرونا و پساکرونا است، پرداخته شود. براین اساس از اساتید مطرح کشور ایتالیا که بهترین کشور دنیا در صنعت طلا و جواهر است دعوت به عمل آمد که به صورت حرفه‌ای به فعالان این حوزه آموزش دهند.

غافلی در پایان از از اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت طلا و جواهر و سنگ های قیمتی بابت حمایت معنوی شان از اجلاس طلا و جواهر تشکر کرد و گفت: رئیس اتحادیه طلا و جواهر با حمایت معنوی از این اجلاس نشان دادند که نگاه علمی برای تولید و فروش این صنف دارند و در نظر دارند که با ادامه این همایش‌ها، بستر فرهنگ سازی و علمی آن را بسط و گسترش دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز