خبرگزاری کار ایران

مشاهده سوابق بیمه کارمند تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۸۷۸

آیا بیمه شده تامین اجتماعی هستید؟ تاکنون سوابق بیمه خود را کنترل کرده اید؟ آیا از اینکه کارفرما بیمه شما را رد کرده است مطمئنید؟ دانستن این موارد چه اهمیتی دارد؟

اگر شما هم بیمه شده تامین اجتماعی هستید باید بدانید که تامین اجتماعی درخصوص سوابق بیمه یا سابقه کار شما بسیار حساس و سخت گیر است. اگر نقصی در سوابق بیمه شما باشد می تواند باعث مشکلاتی همچون عدم امکان استفاده از حمایت های مالی و خدمات درمانی شاغلین و یا مشکلاتی در زمان بازنشستگی شود.

کارفرما موظف است طبق قانون بیمه تامین اجتماعی، به صورت ماهیانه لیست بیمه را به سازمان تامین اجتماعی ارائه کند و هر ماه معادل 30 درصد حقوق کارکنان را به عنوان حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند. از این 30 درصد 27 درصد سهم کارفرما و 7 درصد به عهده بیمه شده می باشد که از حقوق وی کسر می شود.

کارمندی که بیمه تامین اجتماعی است از مزایای زیر برخوردار می شود:

  • بیمه های درمانی، حوادث و بیماری ها
  • دریافت هزینه های وسایل کمکی پزشکی مانند ویلچر، سمعک، پروتز، ارتز و...
  • غرامت دستمزد ایام بارداری
  • دریافت مستمری ازکارافتادگی، بازنشستگی و مرگ
  • کمک هزینه ازدواج
  • مستمری بازنشستگی
  • مستمری از کار افتادگی
  • مستمری بازماندگان
  • مقرری بیمه بیکاری
  • غرامت دستمزد ایام بیماری
  • کمک هزینه کفن و دفن

 

مشاهده سوابق بیمه تامین اجتماعی از چه طریقی امکان پذیر است؟

روشهای مختلفی برای استعلام و مشاهده سوابق بیمه کارمند تامین اجتماعی وجود دارد که شاید تاکنون از این روشها استفاده کرده باشید. در ادامه توضیح چند روش را می خوانید.

  • مراجعه به سایت تامین اجتماعی
  • استفاده از برنامه تامین اجتماعی من
  • استفاده از کد دستوری #4*
  • استفاده از اپلیکیشن کارمند
  • مراجعه حضوری به شعب یا کارگزاری های تامین اجتماعی

به غیر از روش مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی، برای استفاده از سایر روشها ابتدا باید در سایت تامین اجتماعی ثبت نام کنید. برای ثبت نام در سایت تامین اجتماعی به آدرس  es.tamin.ir  مراجعه کنید. برای ثبت نام به کدملی، شماره تلفن همراه به نام خودتان، اطلاعات شناسنامه و ایمیل نیاز است.

پس از پرکردن فرم ها و پرسش های امنیتی، گذرواژه ای را مطابق با دستورالعمل گفته شده انتخاب کنید و در آخر اطلاعات تکمیل شده را ارسال کنید. پس از ارسال اطلاعات ثبت نام، تا 48 ساعت آینده درخواست شما بررسی می شود و از سوی سازمان تامین اجتماعی مورد تایید قرار می گیرد و پیامکی جهت تایید ثبت نام برای شما ارسال خواهد شد.

از این پس می توانید با نام کاربری که همان کدملی است و گذرواژه ای که در زمان ثبت نام انتخاب کرده اید به پنل کاربری خود در سایت تامین اجتماعی وارد شوید و سوابق بیمه خود را کنترل کنید.

مشاهده سوابق بیمه کارمند تامین اجتماعی

مشاهده سوابق بیمه با برنامه کارمند

کارمند اپلیکیشنی است که در دو نسخه اندروید و آی او اس توسعه یافته و  دسترسی به سوابق بیمه را آسان تر کرده است. کافیست پس از نصب برنامه با نام کاربری و گذرواژه خود در این برنامه وارد شوید و سوابق بیمه خود را به تفکیک و با جزئیات مشاهده کنید.

این برنامه علاوه بر امکان مشاهده سوابق بیمه، دارای امکانات بسیاری است که نیاز شما را به مراجعه حضوری به دفاتر و مراکز خدمات دولتی برطرف می کند. از جمله این امکانات، محاسبه حقوق بازنشستگی، بیمه بیکاری، مشاهده سوابق بیمه درمانی، استعلام خلافی خودرو و موتور، مشاهده نرخ ارز و طلا ، استعلام قیمت گوشی و سیم کارت، استعلام  بدهی عوارض پلاک خودرو و موتور سیکلت، استعلام پارک حاشیه ای، استعلام معاینه فنی،  وضعیت آب و هوا و ... است.

برای دانلود آخرین نسخه برنامه کارمند از گوگل پلی، اینجا کلیک کنید.

برای دانلود نسخه آی او اس برنامه کارمند به سیبچه یا آی اپس مراجعه کنید.

 

مشاهده سوابق بیمه با کد دستوری #4*

در این روش با شماره گیری #4* می توانید از جزئیات آخرین دستمزدی که برای شما در بیمه ثبت شده است مطلع شوید. البته شماره گیری این کد دستوری باید از خطی باشد که به نام بیمه شده است.

با طی چند مرحله و وارد کردن کد ملی می توانید آخرین دستمزد و تعداد روزهای کارکرد خود را مشاهده کنید.

 

در آخر چند نکته مهم را یادآور می شویم:

-کارفرما ملزم به بیمه نمودن کارمند خود است و طبق قانون تمامی کارمندان شرکت باید بیمه شوند.

-اگر حق بیمه شما پرداخت نشده است ابتدا از محل خدمت خود پیگیری کنید و در صورت بروز مشکل با کارفرما، به بیمه مراجعه کنید.

-اگر از کار خود اخراج شدید یعنی بدون میل و اراده خود بیکار شدید، برای بیمه بیکاری اقدام کنید. برای این کار 30 روز مهلت دارید و مستمری بیکاری از روز اول بیکاری محاسبه و پرداخت می شود.

-بسیاری از خدمات تامین اجتماعی در حال حاضر و با توجه به شرایط کرونا به صورت غیرحضوری و در سایت تامین اجتماعی ارائه می شود. پیش از مراجعه حضوری، سایت تامین اجتماعی را بررسی کنید و یا با مراجعه به سایت کارمند نحوه استفاده از خدمات آنلاین تامین اجتماعی را مطالعه کنید.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان، عقد قرارداد بیمه اختیاری، دریافت کمک هزینه ازدواج، خرید خدمت سربازی، مشاهده سوابق درمانی و نسخ الکترونیک و ... از جمله خدمات مهمی است که به صورت آنلاین نیز قابل دریافت است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز