خبرگزاری کار ایران

ارزان‌ترین تور اروپا در نوروز 97

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۷۰۲

تور صربستان فرصت مناسبی است برای تمام کسانی که دوست دارند در کنار آثار باستانی از طبیعت زیبای یک کشور اروپایی نیز بهره مند شوند.صربستان کشوری است زیبا و پرجاذبه که جای جای آن را جاذبه های تاریخی و طبیعی پوشانده است. به همین خاطر صحبت از تمام جاذبه هایی که در صربستان در تور نوروز 97 از آن ها بازدید کرد، کمی سخت به نظر می رسد.شهر بلگراد به عنوان پایتخت این کشور رؤیایی، بهترین شهری است که باید به تماشای جاذبه های فوق العاده آن نشست. این شهر به عنوان بزرگترین شهر صربستان جاذبه های فراوانی را در دل خود جای داده است.

در ادامه با گلچینی از جاذبه های فراوان شهر بلگراد که شما در تور صربستان با آن ها خاطرات خود را می سازید،آشنا می شوید.

قلعه بلگراد

یکی از معروف ترین جاذبه های بلگراد در کشور صربستان، قلعه این شهر است. این قلعه باشکوه در محل تلاقی رودخانه های شهر بلگراد یعنی رود دانوب و ساوا بنا شده است. برخی این قلعه را نمادی از شهر بلگراد و حتی صربستان می دانند. همانطور که از اسم این بنا مشخص است، روزگاری برای نگهبانی از شهر مورد استفاده قرار می گرفته است.

افرادی که در تور اروپا به شهر بلگراد وارد می شوند، غالباًاولین مکانی که به بازدید از آن می روند قلعه بلگراد است. این قلعه در طول تاریخ جنگ های بسیار زیادی را به خود دیده است. زمان ساخت قلعه بلگراد بسیار طولانی تر از حد معمول بوده و علت این موضوع این است که در زمان ساخت قلعه، چندین بار مورد حمله اقوام مختلف قرار گرفته و تخریب شده است برج های کالمگدان از دیدنی ترین قسمت های قلعه است که در آن می توانید به تماشای شهری بپردازید که در سرد و گرم روزگار با غم و شادی این مردم همراه بوده و برای آن ها پس از دوره های سخت، آرامش را ایجاد کرده است.

ساماوالا؛ بلگراد قدیم

ساماوالا یکی از کم نظیرترین جاذبه های شهر بلگراد است. شما در این منطقه با ساختمان های خاص مواجه می شوید. البته قسمت های اصلی این بخش از بلگراد در جنگ جهانی دوم نابود شده اند و مابقی پس از توسعه شهری رو به خرابی رفته اند؛اما با این وجود در سال های گذشته مردم صربستان با خوش سلیقگی و رسیدگی به این منطقه، جذابیت های خاصی برای گردشگران تور صربستان ایجاد کرده و ساماوالا را به قطب گردشگری در صربستان بدل ساخته اند.

گشت و گذار دانوبی

قایق سواری بر روی رودهای دانوب و ساوا ازاصلی ترین دلایل ایجاد جاذبه های طبیعی در بلگراد هستند، خود جاذبه ای بی همتا در قلب بلگراد هستند. رودهایی که همچون ماری خوش خط و خال با پیچ و خم در زمین صربستان کشیده شده و گردشگران را به سمت خود می کشانند.

اقامتگاه های شناور، رستوران های روی آب و تورهای قایق سواری از جذاب ترین تجربه هایی است که در رود دانوب و رود ساوا می توانید امتحان کنید.

آداسیگانلیا

این گردشگاه ساحلی در کنار رود ساوا قرار دارد و دریاچه ای زیبا را در دل خود جای داده که دریاچه بلگراد خوانده می شود. بانجی جامپینگ،دوچرخه سواری، پینت بال، اسکی روی آب، والیبال ساحلی، واترپلو، ماهی گیری و بسیاری از تفریحات دیگر در این پارک ساحلی وجود دارد تا تمامی سلیقه ها را پوشش دهد.

بازار کالنیک

اگر دوست دارید مردم صرب و زندگی آن ها را از نزدیک مشاهده کرده و با آن ها به صورت مستقیم صحبت کنید، سری به بازار کالنیک در بلگراد بزنید. از لبنیات تازه گرفته تا انواع میوه و سبزیجات در این بازار پیدا می شود. در مجاورت بازار کالنیک، شما به مغازه های عرضه کننده سوغات صربستان دسترسی داشته و می توانید از غذاهای خوشمزه صربی در رستوران های مجلل بلگراد استفاده کنید.

شهر پنهان بلگراد

شهر پنهان لقبی است که برای بخش هایی از شهر بلگراد در نظر گرفته شده که در طول سال ها در اثر جنگ مخروبه شده و بدون سکنه باقی مانده است. در تور صربستان می توانید از این شهر پنهان و شهرهای زیرزمینی که در طول تاریخ هفت هزارساله این شهر ایجاد شده اند نیز دیدن کنید.

موزه تسلا

فیزیکدانی که توانست تأثیرات فوق العاده ای بر جهان فیزیک بگذارد. این دانشمند از مشاهیر صربستان بوده و به همین علت در آخرین روزهای پیش از مرگش درخواست کرد تا موزه ای از وسایل شخصی اش در بلگراد برپا شود. این وسایل که در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است، تلاش های وی در دوران زندگی اش را به تصویر می کشد.  اگر به دنبال تور لحظه آخری هستید می توانید به صفحه اصلی سایت تور یاب مراجعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز