خبرگزاری کار ایران

اصطلاح "سوء تفاهم" در کسب و کارهای داخلی عادی شده است

asdasd
کد خبر : ۴۶۵۸۳۸

ضعف کارمندان در برقراری ارتباط موثر و رفتار غیرکلامی نامناسب آنها با مشتریان باعث ناکامی برخی از بنگاه های اقتصادی می شود.

به گزارش ایلنا، پویا ودایع -مشاور علوم رفتاری- اظهار داشت: اگر چه بسیاری از مدیران، موفقیت را در خوش زبانی و فن بیان کارمندان خود می دانند ولی در تجارت مدرن بزرگترین وظیفه یک مدیر آموزش کارمندان در برقراری ارتباط موثر و اصلاح رفتار غیرکلامی کارمندان است.

وی تصریح کرد: ناهماهنگی گفتار با رفتارغیرکلامی باعث می شود تا کارمند در نگاه مشتری، فردی "متظاهر"و "چرب زبان" وغیر قابل اعتماد به نظر آید که همین امر باعث حالت دفاعی و انصراف مراجعه کننده از خرید و یا همکاری می شود.

او در ادامه گفت: ممکن است کارمندی چیزی بگوید ولی با حرکات خود معنای کاملا متفاوتی را منتقل کند چراکه زبان بدن احساسات پیام را منتقل می کند و این موضوع در مذاکرات تجاری امری با اهمیت محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه رفتار غیر کلامی تفسیر یک پیام است افزود: اگر چه اصطلاح "سوء تفاهم" این روزها در کسب و کارهای داخلی امر عادی شده، اما وقتی چنین اتفاقی رخ می دهد زمان وانرژی بسیاری اتلاف می شود تا تعبیر وتفسیرهای مشتری تصحیح شود.

وی با بیان اینکه کارمند تصویری از سازمان را به مشتریان ارائه می دهد  افزود: کارمند به عنوان نماینده سازمان و منبع اصلی برقراری ارتباط با مراجعه کننده، تاثیر بسیاری در میزان موفقیت و توسعه یافتگی یک مجموعه دارد بر همین اساس مدیران باید بیش از پیش به آموزش زبان بدن کارمندان خود توجه کنند.

پویا ودایع خاطر نشان کرد: تحقیقات نشان می دهد که حافظه بینایی از حافظه شنوایی قوی‌تر است و به همین دلیل ارتباط غیرکلامی در حافظه ماندگاری بیشتری دارد به طوری که ممکن است جمله ای فراموش شود ولی حالت چهره گوینده مدت زمان بیشتری در خاطر می ماند.

این مشاوره علوم رفتاری تاکید کرد: سازمانهایی که نسبت به حیا کلامی و فن بیان توجه می کنند باید مقوله رفتار غیرکلامی کارمندان خود را نیز زیر نظر بگیرند تا پیام های آنها با رفتار نامناسب تعبیر اشتباه نشود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز