خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر جذب از سرمایه‌گذاری ایلام خبرداد:

پرداخت بیش از 291 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های بخش کشاورزی ایلام

مدیرکل دفتر جذب از سرمایه‌گذاری ایلام گفت: بیش از 291 میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های بخش کشاورزی این استان پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حیدر نعمتی در حاشیه نشست بررسی طرح‌های حوزه کشاورزی ایلام اظهار کرد: این تسهیلات به 34 طرح اختصاص یافت که 31 مورد آنها توسط بانک کشاورزی و سه طرح نیز توسط بانک‌های ملی و ملت پرداخت شده است.

وی افزود: از مجموع یک هزار و 253 مورد طرح ثبت نامی استان ایلام در سامانه بهین یاب، یک هزار و 95 طرح مربوط به حوزه جهاد کشاورزی و مابقی طرح‌ها مربوط به حوزه صنعت و تجارت هستند.

نعمتی یادآور شد: پس از بررسی کارشناسان از این تعداد طرح، 586 طرح تایید و مابقی در مرحله ابتدایی بدلیل عدم توجیح اقتصادی و نداشتن شرایط دریافت تسهیلات حذف شدند.

وی گفت: اکنون 107 مورد از این طرح‌ها در مرحله عقد قرارداد هستند و 43 پرونده دیگر نیز به کمیته بررسی برای تکمیل پرونده عودت شده‌اند.

وی اضافه کرد: بانک کشاورزی از آنجایی که متولی حوزه کشاورزی به شمار می‌رود به طرح‌های مهم و دارای قابلیت احیا تسهیلات پرداخت می‌کند تا ما بتوانیم از ظرفیت ایجاد شده اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت از تولید و اشتغال و فعال کردن واحدهای راکد بهره ببریم.

وی یادآور شد: بزودی عملکرد برنامه‌های اجرایی در حوزه اقتصاد مقاومتی جمع‌بندی و ارزیابی می‌شود که امیدواریم با نهایی کردن پرداخت تسهیلات به طرح‌ها و پیگیری و نظارت برای فعال شدن آنها بتوانیم عملکرد قابل قبولی از استان داشته باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نیز در این نشست خواستار تعیین تکلیف و پرداخت تسهیلات به طرح‌های معرفی شده بخش کشاورزی شد و گفت: از بانک کشاورزی انتظار می‌رود که طرح‌های کلیدی و دارای قابلیت احیا و نیمه فعال را مورد حمایت خود قرار دهد.

مدیرامور شعب بانک کشاورزی استان ایلام نیز گفت: طرح‌هایی که در سامانه ثبت نام کرده‌اند و دارای بدهی معوق به بانک هستند پس از تعیین تکلیف بدهی خود و تامین وثایق مورد نیاز بانک می‌توانند تسهیلات دریافت کنند.
در این نشست بحث و بررسی پیرامون 107 طرح جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر : ۴۲۴۴۴۲