خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی استانداری ایلام خبرداد:

فراهم شدن تجهیزات لازم برای اسکان و پذیرایی از زائران حسینی در ایام اربعین

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام از فراهم شدن تجهیزات لازم برای اسکان و پذیرایی شبانه 150 هزار زائر در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حشمت اله عسگری روز چهارشنبه در نشست کمیته پشتیبانی ستاد اربعین اظهار کرد: با فراهم شدن تمهیدات لازم درصدد هستیم تا به منظور ارائه خدمات مطلوب و مناسب به زائران حسینی امکان اسکان و پذیرایی از زائران به تعداد 150 هزار نفر در شبانه روز انجام دهیم.

وی افزود: اقدامات به منظور تامین انبار، ماشین یخچال دار، نانوایی سیار، تامین آرد و نان و همچنین جذب کمک های نقدی و غیر نقدی توسط ستاد مردمی اربعین و با همکاری و همراهی استان ها معین و سایر استان ها و نهادها، خیرین، موسسات مالی و ...در دست اقدام است.

وی توضیح داد: اکنون بانک اطلاعاتی از تجهیزات ترابری زمینی و هوایی توسط این کمیته تشکیل شده و در حال ثبت اطلاعات تکمیلی در خصوص امکان برخورداری از ماشین آلات، تانکر آب، موتور سیکلت، آمبولانس، مینی بوس، اتوبوس و خودروهای سواری هستیم. وی همچنین از طراحی و تهیه موکب هایی با سازه های متحدشکل و آرم مشخص در مسیرهای منتهی به شهر مهران خبر داد و گفت: منابع مالی مورد نیاز برای تهیه و استقرار این موکب در مسیرهای حمیل- ایلام- ایوان - چرداول و دهلران و مهران تامین شده است.

عسگری همچنین از شناسایی پنج نقطه برای فعالیت اقتصادی و معیشتی افراد خبر داد و گفت: افرادی که مایل به انجام فعالیت اقتصادی و درآمد زایی هستند می توانند در این مکان ها متقاضی شوند.

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش و همکاری همه اعضای کمیته پشتیبانی و سایر فعالان در ستاد اربعین استان خدماتی در خور شان و رضایت زائران ابا عبدالله(ع) در استان به زائران ارائه شود.

در ایام اربعین سالانه بیش از دو میلیون نفر زائر از سراسر کشور از طریق مرز بین المللی مهران به دلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا مراکز مذهبی عراق تردد دارند.

کد خبر : ۴۰۱۶۱۹