خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بحران استان ایلام خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی ساخت آشیانه بالگرد در هفته دولت

مدیرکل بحران استان ایلام از آغاز عملیات اجرایی ساخت آشیانه بالگرد با هدف فراهم شدن امکان برای استقرار بالگرد امداد و نجات در استان همزمان با هفته گرامیداشت دولت خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عممومی‌استانداری ایلام، احمد کرمی در حاشیه بازدید معاون عمرانی از محل احداث آشیانه بالگرد در استان اظهار داشت: پارسال 9 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح در نظر گرفته شد و 20 میلیارد ریال دیگر نیز امسال برای ساخت آشیانه بالگرد تخصیص یافته است.

وی افزود: عملیات اجرایی ساخت آشیانه ویژه بالگرد با هدف فراهم شدن امکان برای استقرار بالگرد امداد و نجات در این استان همزمان با هفته گرامیداشت دولت آغاز می شود.

کرمی بیان کرد: 4 هکتار زمین برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده و هم اکنون عملیات تسطیح زمین در حال انجام است و همزمان با هفته دولت کلنگ آغاز روند اجرایی آن نیز به زمین زده می شود.

مدیرکل بحران استان هدف از ساخت آشیانه را مداخله سریع بالگرد در مواقع بروز حوادث طبیعی و غیر طبیعی در این استان اعلام کرد و یادآورشد: در صورت بهره برداری از این طرح، ایلام می‌تواند به عنوان استان معین پروازی برای سایر استان ها تعیین شود.

در سال‌های اخیر با توجه به بروز حوادث‌طبیعی همچون زلزله، سیل و آتش‌سوزی جنگل‌ها در استان ایلام ، لزوم استقرار بالگرد امدادی به تسهیل در امداد رسانی به آسیب دیدگان و اطفای حریق با توجه به طبیعت خشن و کوهستانی ایلام بیش از پیش احساس شده است.

کد خبر : ۳۹۷۰۳۷