خبرگزاری کار ایران

دهلران؛ شهرستانی که از نعمت گاز خانگی محروم است

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۸۳۱

شهرستان دهلران به واسطه داشتن منابع عظیم نفت و گاز در استان ایلام معروف است به طوری که این شهرستان ظرفیت تولید روزانه ۱۸۰هزار بشکه نفت را دارد.

شهرستان دهلران به واسطه داشتن منابع عظیم نفت وگازدر استان ایلام معروف است به طوری که این شهرستان ظرفیت تولید روزانه ۱۸۰هزار بشکه نفت رادارد.
تولید بیش از ۹۱درصد نفت وگاز غرب کشور از دیگر خصوصیات منحصر به فرد این شهرستان مرزی است.
بیش از چندین سال از مصوبه دولت نهم و دهم مبنی بر گازرسانی به شهرستان دهلران گذشته است، شهرستانی که سرشار از ذخایر نفت گاز است ولی شوربختانه مردم این شهرستان تاکنون هیچ سودی از این منابع عظیم نداشته‌اند وهمچنان چشم انتظار نعمت گاز خانگی هستند و مجبور ند از سیلندر گاز استفاده کنند.
گاز رسانی به این شهرستان از آرزو‌ها وخواسته‌های دیرین مردمی است که هشت سال دفاع مقدس را با نثار جان خود و تقدیم شهدا وجانبازان وآزادگان با سرافرازی پشت سر گذاشتند.
امروز یکی از مطالبه‌های به حق مردم دهلران روشن شدن مشعل گاز در خانه‌هایشان است که علی رغم تکمیل شدن شبکه گاز شهری هنوز محقق نشده است.
خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر وامید پیگیری‌ها برای تکمیل و تسریع در عملیات اجرایی خط انتقال گاز که از سمت خوزستان به طول ۱۲۳ کیلومتر در حال اجراست به جد در حال انجام است.
مدیریت ارشد استان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار دهلران روزانه روند عملیات اجرایی این پروژه مهم را رصد می‌کنند وتلاش می‌کنند که هرچه سریع‌تر این پروژه به سرانجام برسد.
این پروژه بصورت‌ای پی سی در حال اجراست وهم اکنون از پیشرفت ۸۰درصدی برخوردار است اما برای عبور لوله گاز از رودخانه کرخه مشکلاتی وجود دارد که مسوولان رایزنی‌ها را برای تسریع در عبور لوله از رودخانه کرخه در استان خوزستان را به جد پیگیری می‌کنند.
فرماندار دهلران درخصوص خط انتقال گاز از استان خوزستان به شهرستان دهلران گفت: مهم‌ترین مشکل فعلی پروژه، نحوه عبور خط انتقال گاز از رودخانه کرخه است که برای حل این مشکل، پیگیری‌ها یی با مسوولان محیط زیست و امور آب در استان خوزستان انجام شد.

«امید علی سبزی» از دیدار با مدیر کل حفاظت محیط زیست و معاون مطالعات پایه و طرح‌های منابع آب در استان خوزستان خبر داد و گفت: قرار بود لوله انتقال گاز به دهلران به روش «اچ دی دی» از رودخانه کرخه عبور کند که با توجه به نتایج آزمایشات ژئو تکنیک بافت زمین اجازه اجرا ی این روش را نداد.

وی افزود: در این دیدار‌ها رایزنی‌ها برای عبور لوله به صورت سنتی «رو باز» از رودخانه کرخه پیگیری شد.

فرماندار دهلران تصریح کرد: در این پیگیری‌ها قرار شد در کارگروه مشترک نیرو و نفت در استان خوزستان روش رو باز برای عبور لوله از کرخه مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه اعلام شود.

سبزی یادآور شد: عملیات اجرایی این طرح سال ۸۹ آغاز شده و هم اکنون با ۸۰درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

وی افزود: خط انتقال گاز به شهرستان مرزی دهلران ۱۲۳ کیلومتر طول دارد که از این مقدار ۴۰ کیلومتر در حوزه استان خوزستان و ۸۳ کیلومتر در حوزه استان ایلام است.

فرماندار دهلران با اشاره به تکمیل مسیرسازی خط انتقال گاز ادامه داد: ۱۱۰ کیلومتر حفاری کانال، ۹۳کیلومتر جوشکاری و ۷۰ کیلومتر لوله گذاری نیز در این مسیر انجام شده است.

سبزی بر ضرورت شتاب بخشی در عملیات اجرایی خط انتقال گاز به دهلران تاکید کرد و یادآور شد: مشکلاتی در مسیر خط انتقال، واریانت‌های مسیر و عبور از کرخه باعثتاخیر در انجام طرح شده است.

وی بیان کرد: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ علمک از مجموع چهار هزار و ۴۰۰ علمک شبکه گاز شهری که باید در دهلران نصب شود تاکنون انجام شده و بزودی کار علمک گذاری گاز شهری در دهلران پایان می‌یابد.

سبزی گفت: عملیات اجرایی نصب ۴۰۰ علمک گاز نیز در شهر موسیان به اتمام رسیده و خط تغذیه شهری به طول شش کیلومتر تکمیل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز