خبرگزاری کار ایران

مدیریت مصرف، راه مقابله با خشکسالی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۷۳۷

را ه مقابله با بحران کم آبی و خشکسالی مدیریت صحیح مصرف و مدیریت عرضه است.

مهندس قانع معاون برنامه ریزی و توسعه آب و فاضلاب کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیران آب و فاضلاب روستایی استان ایلام گفت: را ه مقابله با بحران کم آبی و خشکسالی مدیریت صحیح مصرف و مدیریت عرضه است.

به گزارش ایلنا, این مراسم که با حضور مهندس قانع معاون برنامه ریزی و توسعه، مهندس مجتهدی مشاور و مدیر دفتر مدیرعامل، مهندس روحی مدیرکل حراست و امور محرمانه آب و فاضلاب کشور، مهندس پولادی معاون امور عمرانی استانداری ایلام، و مدیران عامل شرکتهای وابسته به وزارت نیرو برگزار گردید، مهندس تیموری به عنوان مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ایلام معرفی شد.

در این مراسم مهندس قانع، طی سخنانی اظهار داشت: نقش استان ایلام در دوران دفاع مقدس و فداکاریهایی که مردم این این منطقه از خود نشان دادند و هزینه های بسیاری که متحمل شدند بر هیچ کسی پوشیده نیست و هم اکنون نیز استان ایلام نقش مهمی در توسعه و امنیت کشور بر عهده دارد، که نیرمند توجه بیشتر از طرف مسئولان است.

وی افزود؛ متأسفانه روند توسعه ای که در استان صورت گرفته و کارهای زیرساختی که می بایست به سرانجام می‌رسیده هنوز باقی مانده که امیدواریم بامدیریت بسیار قوی استاندار بومی و تیم قوی و محبوب ایشان هر چه زودتر شاهد توسعه بیش از پیش این استان باشیم. و مدیران عامل شرکتهای آب و فاضلاب نیز از این فرصت و ظرفیت استفاده کنند.

وی ادامه داد؛ باوجود اینکه فقط حدود۲۵ سال از تشکیل شرکت‌ای آب و فاضلاب میگذرد خدمات بسیار ارزنده ای صورت گرفته بطوری که با وجود خشکسالی‌های اخیر و کمبود منابع آبی الحمدا… با مدیریت و تلاش همکاران تابستان امسال با کمترین مشکل در استان ایلام سپری شده که جای تقدیر دارد.

وی خاطر نشان کرد؛ پروژه های بسیاری در دست اجراست که می بایست برای تسریع در روند اجرا و تکمیل این پروژه ها ازتنوع بخشی به اعتبارات و استفاده از سایر ظرفیتها بخصوص مشارکت بخش خصوصی استفاده کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه کشور با بیان اینکه مکانیسم های خوبی برای مشارکت بخش خصوصی در قانون پیش بینی شده که باید از آنها استفاده کرد، افزود؛ شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام در این امر پیشرو بوده و ساخت تصفیه خانه فاضلاب ایوان با روش B. O. Tیکی از نمونه های این پروژه هاست.

وی همچنین با اشاره به وضعیت بحرانی آب در کشور، تأکید کرد؛ یکی از راههای مقابله با خشکسالی مدیریت مصرف و کنترل آن است و می بایستی هدر رفت آب در طول انتقال، تصفیه خانه و شبکه کنترل و مدیریت گردد، همچنین فرهنگ سازی صحیح برای استفاده بهینه از آب تدام داشته باشد. و مدیران باید برنامه ریزی مناسبی برای این کار داشته باشند.

در این جلسه همچنین مهندس پولادی معاون امور عمرانی استانداری ایلام نیز ضمن خیر مقدم به معاون و مدیران شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، و وضعیت آب روستاه‌های استان، گفت: متأسفانه سیاست‌های غلط سال‌های گذشته باعثمهاجرت روستاییان به شهر شده و برخی روستاهها نیز به شهر تبدیل شده اند که این امر به نوبه خود تولید کنندگان را به مصرف کننده تبدیل نموده است که کمبود آب یکی از دلایل این معضل در روستاهها بشمار می آید.

وی با بیان اینکه پروژه های آبرسانی متعدد در استان در حال اجراست، گفت؛ ایلام نیازمند توجه ویژه ای برای تکمیل این پروژه هاست.

وی همچنین با اشاره به زلزله اخیر شهرهای مورموری و آبادانان، اظهار داشت؛ شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی جزء اولین دستگاه‌های خدمت رسان بودند که در اولین لحظات وقوع زلزله با کمترین امکانات و استفاده از تمام ظرفیتهای خود شروع به فعالیت و خدمات رسانی نمودند و با اینکه چاههای آب این مناطق گل آلود شده بودند، توانستند اقدامات مختلف آب مردم این مناطق را تأمین نمایند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی یکی از مشکلات شرکت‌های آب و فاضلاب در استان را قیمت تمام شده آب دانست و خاطر نشان کرد؛ قیمت هر متر مکعب آب در استان بخاطر شرایط توپوگرافی و کوهستانی منطقه بالاتر از میانگین کشوری است، و همچنین پراکندگی تأسیسات و روستاه‌ها در استان و همچنین بالا بودن سرانه مصرف در استان نیز از جمله مشکلات شرکت های آب و فاضلاب است که باید مد نظر مسئولان قرار گیرد.

در این مراسم مهندس دوستعلی، مدیر عامل اسبق شرکت آب و فاضلاب روستایی، گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه و مهندس تیموری، مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب روستایی، برنامه های خود را تشریح کرد.

در پایان نیز با حضور قانع، معاون برنامه ریزی و توسعه، پولادی، معاون امور عمرانی استانداری، و مهندس بیرنوندی، مدیر عامل شرکت آبفای شهری استان، از خدمات مهندس دوستعلی، تقدیر و تیموری، بعنوان مدیر جدید آب و فاضلاب روستایی، معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز