خبرگزاری کار ایران

۲۵۰ هکتار از عرصه‌های طبیعی دهلران از تصرف متخلفان خارج شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۹۴۲

۱۸۳ فقره پرونده قضایی در طول سال برای افراد متخلف در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران تشکیل شده است.

ˈدیر منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران اظهار کرد: ۱۸۳ فقره پرونده قضایی در طول سال برای افراد متخلف در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران تشکیل شده است.

وی افزود: منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران همچنین از ابتدای سال ۹۲ تاکنون ۳۳۷ فقره دادخواست و لوایح قضایی بر علیه افراد متخلف تنظیم و به مراجع قضایی ارجاع داده است.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران بیان کرد: پنج میلیارد ریال خسارت نیز در طول سال گذشته از تخریب کنندگان منابع طبیعی دریافت و به خزانه ملی واریز شد.

کرمی همچنین از هزینه پنج میلیارد ریالی برای اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

وی یادآور شد: پارسال چهار هزار هکتار از مراتع شهرستان دهلران برای احیا، حفاظت و ساماندهی قرق شد.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سال گذشته بیش از ۲۵۰ هکتار از اراضی ملی این شهرستان را از تصرف متخلفان خارج و به بیت المال برگرداندند.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران ایجاد کمربند حفاظتی به طول ۱۱ کیلومتر را در «پتک دیناروند»، جنگل کاری ۶۰۰ هکتار از مناطق آبگرم، بیات و برتش با گونه‌های کنار، کهور و اوکالیپتوس و پخش ۲۰۰ هزار اصله نهال برای کاشت در حاشیه مزارع میان کشاورزان را از دیگر اقدام‌های این اداره عنوان کرد.

کرمی اضافه کرد: سالانه در نهالستان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران ۳۰۰ هزار اصله نهال تولید می‌شود و امسال نیز برای اجرای این طرح‌ها ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است.

شهرستان دهلران دارای ۱۴۰ هزار هکتار بیابان، ۳۹۰ هزار هکتار سطح مراتع و ۹۴ هزار هکتار سطح پوشش جنگل است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز