خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام برآورد اولیه خسارت ناشی از زلزله‌ی ۶/۱ ریشتری آبدانان را اعلام کرد

asdasd
کد خبر : ۱۹۷۲۷۷

در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور جزئیات زلزله‌ی اخیر در استان و میزان خسارات‌ ناشی از آن در شهرستان‌های آبدانان، دهلران و دره‌شهر در حوزه‌های مختلف را اعلام شده است.

استاندار ایلام محمدرضا مروارید گفت: طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور جزئیات زلزلهٔ اخیر در استان و میزان خسارات‌ ناشی از آن در شهرستان‌های آبدانان، دهلران و دره‌شهر در حوزه‌های مختلف را اعلام شده است.

استاندار ایلام، ضمن اشاره به میزان خسارت‌ ۱۱۶۰ میلیاردی در سه شهرستان مذکور خاطر نشان کرد: این خسارت‌ها به تفکیک در حوزه آب روستایی ۱۰۷، در آب شهری ۲۵۷‌، در حمل و نقل و راه ۱۸۵، مخابرات ۱۰، برق ۳۵، کشاورزی ۱۱۰، آموزشی ۱۰۰، ورزش و جوانان ۶۰، عمران شهری ۱۷۵، ساختمان‌های دولتی ۶۰، میراثفرهنگی ۱۵ و اماکن مذهبی ۲۰ میلیارد ریال بوده است.
وی با بیان اینکه بیشترین خسارت‌ها مربوط به شهرستان آبدانان به میزان ۸۰۰ میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: میزان خسارت‌ها در دهلران و دره‌شهر به ترتیب ۳۵۰ و ۱۰ میلیارد ریال بوده است.

مهندس مروارید در مورد میزان خسارت به ساختمان‌های مسکونی‌، شهری و روستایی این سه شهرستان اظهار داشت: در آبدانان ۱۸۰۰ واحد مسکونی شهری و ۲ هزار و ۲۰۰ واحد روستایی نیازمند احداثمجدد و ۲ هزار و ۴۰۰ واحد شهری و ۳ هزار و ۶۰۰ واحد روستایی نیازمند بهسازی هستند.

وی تصریح کرد: در دهلران ۸۰۰ واحد شهری و ۱۷۰۰ واحد روستایی نیازمند احداثمجدد و ۱۰۰۰ واحد مسکونی در نقاط شهری و ۱۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی نیازمند بهسازی هستند.

استاندار ایلام ادامه داد: در دره‌شهر۱۰۰ واحد مسکونی در نقاط شهری و ۴۰۰ واحد در مناطق روستایی نیازمند احداثمجدد هستند و ۶۰۰ واحد شهری و ۹۰۰ واحد روستایی باید بهسازی شوند.

مروارید با بیان اینکه خوشبختانه با اطلاع‌رسانی به مردم هیچ‌گونه فوتی در این زلزله ‌نداشته‌ایم، تصریح کرد: در مجموع ۳۵۳ نفر مصدوم شدند که بیشترین آن‌ها مربوط به آبدانان با ۳۱۲ بوده است و در شهرستان‌ دهلران‌ ۴۱ نفر مصدوم شده است.

وی با تاکید بر اینکه این میزان خسارت‌ها تا ساعت ۱۲‌، ۲۸ مرداد بوده است، از توجه نهاد ریاست جمهوری قدردانی و ابراز امیدواری کرد: موضوع در هیئت دولت مطرح و جبران این خسارت‌ها از محل ماده ۱۲ تامین اعتبار شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز