خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی «ره» استان ایلام؛

همراهی کمیته امداد با دولت؛ در زمینه توجه بیشتر به دهک‌های پایین جامعه

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۵۱۵

از آنجایی که ارتقا کیفیت زندگی دهک‌های پایین و نیازمند جامعه از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است، کمیته امداد در این زمینه با دولت همراهی و متناسب با این برنامه‌ها حرکت خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی «ره» استان ایلام گفت: از آنجاییکه ارتقائ کیفیت زندگی دهکهای پایین و نیازمند جامعه از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است، کمیته امداد در این زمینه با دولت همراهی و متناسب با این برنامه‌ها حرکت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، علی حسین احمدی در جمع مدیران و کارکنان کمیته امداد امام خمینی «ره» استان ایلام بیان داشت: امداد در قبال راهبردهای اصلی دولت خصوصاً در توجه بیشتر به محرومین و نیازمندان خود دارای وظیفه است.

وی با بیان اینکه محور عمده برنامه‌های این نهاد، توانمند سازی و تحکیم بنیاد خانواده است، تصریح کرد: در سال ۸۹ در بین استان‌های کشور در زمینه اشتغال رتبه ۲۸ را دارا بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش و اهتمام خدمتگزاران مردم در کمیته امداد استان ایلام این رتبه روند مطلوبی را دنبال کرده چنانچه در سال ۹۰ رتبه هشتم، در سال ۹۱ در جمع ۵ استان بر‌تر قرار گرفته و در سال ۹۲ رتبه دوم کشور را در این زمینه کسب نموده‌ایم و در استان ایلام نیز بالا‌ترین میزان اشتغال از آن کمیته امداد بوده است.

وی در ادامه این مبحثاضافه کرد: تا کنون ۴۸۰۰ خانوار از سوی کمیته امداد در استان، تحت حمایت بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند که خدمتی کم نظیر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام با اشاره به اینکه امسال بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای کودکان دارای بیماری سوء تغذیه در استان در نظر گرفته شده، ابراز داشت: در سال جاری این مبلغ اعتبار برای کودکان دارای بیماری سوء تغذیه تحت پوشش این نهاد مبلغ ۶۰۰ هزار ریال برای هر کودک زیر نظر پزشک متخصص به آنان اجناس غذایی پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: در عرصه فرهنگی نیز ۵۱ میلیارد ریال اعتبار به استان برای مسائل فرهنگی خانواده‌های تحت پوشش اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است.

احمدی رشد صنعت فرشبافی در استان را حاصل توجه به آن نسبت به گذشته دانست و افزود: در استان ۳ هزار نفر در بخش فرشبافی از صفر تا صد آموزش، تامین تجهیزات و امکانات، مواد اولیه، طرح و نقشه، نظارت بر بافت و فروش را از خدمات کمیته امداد امام(ره) استان ایلام بوده است.

وی با اشاره به اینکه فقر برآیندی از کارکردهای ناصحیح اجتماعی است، گفت: فقر ناشی از آسیب‌هایی همچون طلاق، ناتوانی در تامین معیشت، عدم وجود سرپرست در خانواده و… است که جامعه باید در این راستا وارد عمل شود تا بتوانیم در راه کاهش این آسیب‌های اجتماعی با کمک یکدیگر گام برداریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام در پایان گفت: خوشبختانه در استان برای ارائه خدمات به اقشار بی‌بضاعت و تحت پوشش تنها نیستیم و در استان ۱۸ مرکز نیکوکاری وجود دارد که خدمات مختلف و متنوعی به این قشر ارائه می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز