خبرگزاری کار ایران

توقف خط تولید ۹ واحد تولیدی متخلف مصالح ساختمانی در استان ایلام

کد خبر : ۱۷۶۹۱۶

در سه ماهه اول امسال ۵ واحد تولیدی متخلف به دلیل جعل علامت استاندارد و نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصولات تولیدی خود نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۳، خط تولید ۹ واحد تولیدی موزاییک، فوم پلی استایرن، شن و ماسه، و بتن آماده در استان به دلیل نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد، تولید و فروش محصولات فاقد علامت استاندارد، عدم اقدام لازم جهت دریافت پروانه استاندارد و عدم رعایت موازین استاندارد، لاک و مهر و پلمب شد.

به گزارش ایلنا، محمد مددی با اعلام این خبر افزود: در سه ماهه اول امسال ۵ واحد تولیدی متخلف به دلیل جعل علامت استاندارد و نداشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد برای محصولات تولیدی خود نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

مددی با تاکید بر اینکه اداره کل استاندارد استان ایلام به منظور حفظ سلامت، ایمنی و بهداشت جامعه، مکلف به نظارت بر فرآورده های مشمول استاندارد اجباری است، افزود: این اقدام طبق تبصره ۴ ذیل ماده ۹ قانون اصلاح قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران صورت گرفته است و متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی با بیان اینکه هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود پس از انقضای مهلت های مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش این گونه کالاها با کیفیت پایین تر از استاندارد مربوط و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است ادامه داد: این طرح ادامه یافته و مراکز عرضه در بازار مصرف را نیز شامل خواهد شد.

شایان ذکر است بر اساس ماده ۹ قانون سازمان استاندارد، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود، پس از انقضای مهلت مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش اینگونه کالاها با کیفیت پایین تر از استاندارد مربوطه و یا بدون علامت استاندارد ایران، ممنوع و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تعزیر اعم از احضار، وعظ، تذکر، توبیخ، تهدید و اخذ تعهد و حبس از یک ماه تا دو سال و جزای نقدی از یکصد هزار ریال تا پنجاه میلیون ریال به حکم محاکم صالحه محکوم خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز