خبرگزاری کار ایران

نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف نیازمند آسیب شناسی واقع بینانه است

کد خبر : ۱۷۲۳۹۹

فرمانده انتظامی استان ایلام: اقدامات پلیس در حوزه فرهنگ حجاب و عفاف در پی درخواست خانواده ها صورت می پذیرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام با درخواست از دستگاههای فرهنگی استان برای تلاش در جهت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف گفت: اقدامات پلیس در این حوزه در پی درخواست خانواده ها صورت می پذیرد.

به گزارش ایلنا از ایلام، سردار " علی دولتی " اظهار داشت: حجاب و عفاف علاوه بر اینکه مشخصه زن مسلمان و بیانگر هویت دینی، ملی و انقلابی اوست، عنصری ارزشمند در حفظ سلامت روان، تحکیم بنیان های خانواده و توسعه آرمان های معنوی، اخلاقی و اجتماعی به شمار می آید.

وی افزود: حجاب به معنی پوشش، معطوف به حفظ ظاهر و عفاف به معنای خود نگهدارنده به حفظ نفس جلوگیری از غلبه هواهای نفسانی بر می گردد.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در حوزه حجاب و عفاف بر نهادینه کردن این موضوع اعتقادی برای استحکام خانواده ها به عنوان جامعه ای کوچک تأکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بر عهده همه آحاد جامعه است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بایستی متولیان امور فرهنگی، بسترسازی لازم را برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان یک باور دینی را داشته باشند تا جامعه مستحکم تر به سوی یک باور دینی و اعتقادی حرکت کند.

وی با تأکید بر لزوم برخورد با بدحجابی مغرضانه در جامعه خاطر نشان کرد: افرادی که آگاهانه با چنین وضعیتی در جامعه حاضر می شوند جز هنجار شکنان هستند و به دنبال ابتذال، بی بندوباری و شکسته شدن عفت عمومی و قبح گناه در جامعه هستند، از این رو باید با چنین افرادی بر اساس قانون برخورد کرد.

سردار دولتی با بیان اینکه خانواده اولین جایی است که شخصیت انسان در آن شکل می گیرد ادامه داد: در حقیقت اولین الگوی حجاب یا بدحجابی، والدین هستند.

وی گفت: نقش خانواده در قالب پرورش مبانی دینی و تحکیم آن در فرزندان می تواند عاملی اساسی در توسعه فرهنگ پوششی در جامعه باشد.

وی الگودهی و ارائه نمونه های تربیتی و دینی از اسنان های وابسته به افراد جامعه را در فرهنگ سازی حجاب و عفاف ضروری دانست و گفت: با توجه به اینکه الگوها در ساختار روحی و رفتاری انسان نقش موثری دارند بایستی در زمینه فرهنگ حجاب و عفاف نیز الگوسازی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز