خبرگزاری کار ایران

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان ایلام:

موتور‌سیکلت خطرناک‌ ترین وسیله نقلیه در ایران

کد خبر : ۱۶۱۷۰۴

موتور سیکلت خطرناکترین وسیله نقلیه در ایران است که بخش عمده‌ای از تصادفات رانندگی بشمار می رود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: موتور سیکلت خطرناک‌ترین وسیله نقلیه در ایران است که بخش عمده‌ای از تصادفات رانندگی مربوط به عدم رعایت قوانین رانندگی توسط موتور سواران بشمار می‌رود.

به گزارش ایلنا، سرهنگ «محمد رسولی» گفت: یکی از خطرات جدی که جوامع توسعه یافته و نیمه توسعه یافته را تهدید می‌کند تصادفات وسایل نقلیه است که سالیانه بالای یک میلیون مورد تلفات ناشی از تصادفات را در سراسر دنیا به خود اختصاص داده است که در میان وسایل نقلیه، موتورسیکلت بخاطر ویژگی ساختاری‌اش بسیار خطرناک بوده بطوریکه تقریباً هیچ گونه ایمنی را برای سرنشین خود فراهم نمی‌کند.

سرهنگ رسولی در این باره افزود: فرهنگ سازی در جامعه واستفاده صحیح از وسایل نقلیه بویژه موتورسیکلت یکی از مهم‌ترین موارد کاهش تصادفات در کشور می‌باشدو ساده‌ترین راه برای کاهش خطرات تهدید کننده جان موتورسیکلت سواران استفاده از کلاه ایمنی برای محافظت از سر او در برابر ضربات ناشی از تصادفات است.

وی خاطر نشان کرد: کلاه ایمنی، البته از نوع استاندارد آن، یکی از وسایل و تجهیزات ایمنی مهم و مورد نیاز موتور سیکلت سواران است که در چند سال اخیر استفاده از آن در کشور ما نیز تاکید و پیگیری می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پلیس با موتور سیکلت‌های متخلف را در دستور کار خود قرار داده افزود: موتور سوارانی که از کلاه ایمنی استفاده نکنند برابر مقررات توقیف می‌شوند.

سرهنگ رسولی عنوان کرد: این پلیس در نظر دارد به موتورسیکلت سوارانی که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را در سطح شهر رعایت می‌نمایند واز کلاه ایمنی استاندارد در حین رانندگی استفاده و گواهینامه مجاز، بیمه نامه وکارت موتورسیکلت خود راهمراه دارندبه قید قرعه جوایز ارزشمندی اهداء و از آن‌ها قدردانی نماید.

وی در پایان گفت: امیدواریم که بارعایت قوانین ومقررات راهنمایی ورانندگی توسط راکبین واستفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش تصادفات وسوانح رانندگی باشیم و راهنمایی ورانندگی استان ایلام مصمم است که به لحاظ حفظ سلامت رانندگان وراکبین وترک نشینان موتورسیکلت سواران و با متخلفین بطورجدی برخورد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز