خبرگزاری کار ایران

هشدار اداره کل استاندارد ایلام در مورد تولید و فروش فیلتر هوای خودرو

کد خبر : ۱۳۹۶۲۳

اداره کل استاندارد ایلام از شهروندان ایلامی خواست تا مراقب سوء استفاده برخی از افراد در مورد فروش خط تولید و تجهیزات اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ساخت فیلتر هوای خودرو باشند.

ایلنا: اداره کل استاندارد ایلام از شهروندان ایلامی خواست تا مراقب سوء استفاده برخی از افراد در مورد فروش خط تولید و تجهیزات اتوماتیک و نیمه اتوماتیک ساخت فیلتر هوای خودرو باشند.

به گزارش " ایلنا "، " مجتبی پالیزبان " کارشناس اجرای استاندارد اداره کل استاندارد ایلام با اعلام این مطلب اظهار داشت: اخیرا مشاهده شده است که برخی افراد و شرکت های سودجو، بدون دانش فنی، در سایت ها و وبلاگ های اینترنتی و با ارسال پیامک، با طرح ادعاهایی مانند فروش خط تولید انواع ماشین آلات ساخت فیلتر هوای خودرو، فروش دستگاه چین کن غلطکی کاغذ، فروش مواد اولیه فیلتر هوا و آموزش ساخت و تولید فیلتر هوا در منزل، اقدام به تبلیغات برای فروش این تجهیزات غیر استاندارد و تولید فیلتر هوا به صورت سنتی می نمایند.

" پالیزبان " اعلام کرد: بیشتر فیلتر هوای خودرو تولید شده با این روش و با این دستگاه ها، فاقد کیفیت لازم و غیر استاندارد هستند.

" پالیزبان " افزود: واحدهای تولیدی مجاز که برای دریافت پروانه استاندارد اقدام می نمایند حتما باید دارای مدارکی مانند پروانه بهره برداری و جواز تاسیس از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی، ثبت نام یا علامت تجاری و هم چنین دارای مدیر کنترل کیفیت تایید صلاحیت شده و آزمایشگاه کنترل کیفیت باشند. لذا تولیدکنندگان خانگی و سنتی فیلتر هوا، به دلیل نداشتن این مدارک و شرایط، به هیچ وجه نمی توانند برای محصولات خود پروانه کاربرد علامت استاندارد دریافت نمایند.

" پالیزبان " خاطر نشان کرد: بر اساس ماده ۹ قانون سازمان ملی استاندارد، هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالاهایی اجباری اعلام شود، پس از انقضای مهلت مقرر، تولید، تمرکز، توزیع و فروش اینگونه کالاها با کیفیت پایین تر از استاندارد مربوطه و یا بدون علامت استاندارد ایران، ممنوع و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تعزیر اعم از احضار، وعظ، تذکر، توبیخ، تهدید و اخذ تعهد و حبس از یک ماه تا دو سال و جزای نقدی از یکصد هزار ریال تا پنجاه میلیون ریال به حکم محاکم صالحه محکوم خواهد شد.

وی در پایان اعلام کرد: از مردم عزیز تقاضا می شود هنگام خرید فیلتر هوا حتما به مواردی مانند نشان استاندارد، نام و نشانی واحد تولیدی، نام یا علامت تجاری فیلتر، دقت نمایند و از خرید فیلتر هوای بدون بسته بندی و بدون مشخصات و نشانه گذاری و فاقد علامت استاندارد جدا خودداری نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز