خبرگزاری کار ایران

استاندار ایلام در نشست استانداران ایلام و واسط عراق:

استفاده از مرز در معیشت مردم هر دو طرف موثر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۵۲

استفاده مناسب از مرز در بهبود معیشت و اقتصاد مردم دو استان واسط عراق و ایلام بسیار موثر است.

استاندار ایلام گفت: استفاده مناسب از مرز در بهبود معیشت و اقتصاد مردم دو استان واسط عراق و ایلام بسیار موثر است.
به گزارش ایلنا مروارید در نشست استانداران واسط عراق و ایلام با فعالان اقتصادی و بازرگانی استان با ابراز خیرمقدم و خوشامدگویی به محمود عبدالرضا طلال استاندار واسط، هیئت همراه، مسئولین استانداری و اصحاب رسانه استان واسط عراق با بیان این که ایشان از زیارت امام رضا(ع) بازگشته اند افزود: مردم استان ایلام و واسط عراق مشترکات خوبی در زمینه مشترکات قومی، مذهبی و تاریخی داشته اند و در طول تاریخ هر زمان مشکلی برای مردم طرفین مرز پیش آمده دیگری به او کمک کرده است.
وی از موارد همکاری طرفین، به هجرت سید عاملی به علت فشار رژیم بعثعراق به مهران اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: مردم مهران همیشه از ایشان به خوبی یاد می کردند و معمولا مشکلات خشکسالی مردم با دعاهای مرحوم عاملی حل می شد اکنون نیز مرقد ایشان محل زیارت مردم است و از این نمونه ها در خصوص ارتباطات بین مردم دو طرف مرز بسیار است.
نماینده عالی دولت در استان ایلام ابراز داشت: وظیفه ما این است که مردم ساکن در دو طرف مرز از مزایای آن استفاده نمایند که در سال های گذشته متأسفانه این فرصت پیش نیامده است اما الان فرصت این ارتباط فراهم است و ما می توانیم اقتصاد و معیشت دو طرف مرز اقدام کنیم.
مروارید در خصوص آزاد شدن صادرات و واردات در مرز اظهار داشت: باید اقداماتی صورت داد تا مردم بتوانند به راحتی در دوطرف مرز رفت و آمد داشته باشند.
وی اضافه کرد: همان طور که استان های شمالی از مرز استفاده خوبی دارند ما نیز باید چنین رویه ای را در پیش بگیریم.
این مقام مسئول در خصوص تسهیل رفت و آمد مردم پیشنهاد کرد: صدور ویزا در مرز از اقدماتی است که می تواند این ارتباط را بیشتر کنند.
استاندار واسط عراق نیز در این نشست گفت: این دیدار سرآغازی دوباره برای شروع روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق و دو استان هم مرز ایلام و عراق باشد.
نماینده عالی حکومت مرکزی عراق در استان واسط با اشاره به مشترکات بسیار زیاد بین مردم این دو استان، روابط بین ایران و عراق را یک رابطه تاریخی و پایدار دانست و افزود: بهترین و بالاترین رابطه ی مردم این دو استان ارتباطات مذهبی است.
وی خاطر نشان کرد: استان واسط نیاز مبرم به خدمات مهندسی، عمرانی و مصالح ساختمانی جهت بازسازی استان واسط دارد و ما از شرکت های عمرانی، ساختمانی و راهسازی ایلامی جهت کار و فعالیت و ارائه ی خدمات به مردم استان واسط استقبال می کنیم.
استاندار واسط عراق ادامه داد: من به عنوان استاندار واسط از همه ی شرکت های استان ایلام جهت کار و فعالیت های اقتصادی در استان واسط دعوت می کنم تا خدمات خود را در این استان ارائه دهند.
محمود عبدالرضا ملا طلال در خصوص حذف ویزا اظهار داشت: ما در خصوص حذف ویزا پیگیری های لازم را از طریق حکومت مرکزی انجام داده ایم و حداقل تلاش ما این است که ویزای بین مردم دو استان را حذف کنیم.
این مقام مسئول عراقی در خصوص ضرورت حذف ویزا برای مردم دو استان و برکات آن خاطر نشان کرد: بیشتر مردم استان واسط برای تفریح به استان اربیل سفر می نمایند که اگر این ویزا بین مردم دو استان حذف شود مردم برای تفریح و سیاحت به ایلام سفر کنند.
محمود عبدالرضا ملا طلال همچنین آمادگی استان واسط عراق را برای برگزاری نمایشگاهی از تولیدات استان ایلام اعلام کرد و بیان داشت: ما نیاز به سرمایه گذاران و حضور شرکت های ایرانی برای انجام پروژه ها و فعالیت های عمرانی در استان واسط عراق داریم که انشاء الله این دیدار زمینه لازم برای حضور تجار، سرمایه گذاران و شرکت های ایرانی را در استان واسط عراق فراهم کنند.
در ادامه این جلسه تعدادی از مسئولین دستگاه های اجرایی و فعالان بخش خصوصی به بیان دیدگاه ها و پیشنهادت خود پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز