خبرگزاری کار ایران

تاکید امام جمعه ایلام بر گسترش فضای کتابخانه‌ای در روستاها

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۰۲

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام: فضاهای کتابخانه های عمومی در مناطق روستایی استان باید گسترش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: فضاهای کتابخانه‌های عمومی در مناطق روستایی استان باید گسترش یابد.

به گزارش ایلنا آیت الله محمد نقی لطفی اظهار کرد: تقویت کتابخانه‌های عمومی در روستا‌ها، مناطق محروم و کمتر برخوردار یکی از نیازهای اساسی روستا‌ها و مردم این مناطق است.

وی، با بیان اینکه گسترش کتابخانه‌ها در تقویت باورهای دینی و فرهنگی مردم روستا‌ها نقش مهمی دارد، افزود: ورود کتاب به عرصه زندگی مردم تاثیر مثبتی در امورات مختلف آنان از جمله اجتماعی، فرهنگی، دینی و مذهبی دارد.

امام جمعه ایلام، با اشاره به روز کتابخوانی، تصریح کرد: روز کتاب و کتابخوانی روز بسیار با اهمیتی است که باید افراد جامعه به ضروریات و اهمیت این مهم آشنا شوند.

آیت الله لطفی، یادآور شد: کتاب ارزشمند‌ترین کالا برای بشر است و نقش مهمی در افزایش دانش و آگاهی مردم دارد، نهادینه شدن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی میان مردم موجب می‌شود، جامعه نیز به سمت کمال و سعادت حرکت کند.

وی، با بیان اینکه باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده و همگان از آن بهره ببرند، ابراز کرد: اگر کتاب و کتابخوانی در جامعه به یک فرهنگ مبدل شود بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی برطرف می‌شود.

امام جمعه ایلام، در ادامه با اشاره به نقش مهم کتابخانه‌های کانون‌های مساجد در توسعه فرهنگ مطالعه، یادآور شد: وجود کتابخانه‌های عمومی در کنار مساجد و مراکز دینی و فرهنگی موجب پیوند دو مقوله فرهنگ و مذهب می‌شود و تاثیر به سزایی در گسترش فرهنگ دینی خواهد داشت.

آیت الله لطفی، با اشاره به اینکه دین مبین اسلام تاکید بسیار زیادی بر کتاب و کتابخوانی داشته است، یادآور شد: امروز مسلمانان به ویژه جوانان و نوجوانان باید بیش از گذشته اهل تفکر و تحقیق بوده و لازمه دستیابی به علوم مختلف مطالعه و خواندن کتاب است.

وی، در پایان خاطرنشان کرد: دانشمندان اسلامی کتاب‌های موثر و مثبتی در زمینه‌های مختلف و به ویژه علوم دینی و اسلامی تالیف کرده که جوانان باید با این کتاب‌ها آشنا شده و در مسیر زندگی از آن بهره ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز