خبرگزاری کار ایران

نخستین مرکز پزشکی هسته ای در استان ایلام راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۰۲۰

رییس مجتمع پزشکی هسته ای ایلام: این مجتمع با هدف ارتقای سلامت بیماران این استان ایجاد شده است.

مرکز پزشکی هسته‌ای ایلام با حضور محمدرضا مروارید استاندار ایلام و رئیس دانشگاه علوم پزشکی وشماری از مسئولان استانی و خبرنگاران و اصحاب رسانه در مجتمع پزشکی آسیا افتتاح شد.

رییس مجتمع پزشکی هسته ای ایلام در این آیین گفت: این مجتمع با هدف ارتقای سلامت بیماران این استان ایجاد شده است.

دکتر موسی میرزایی گفت: این مجتمع با یک هزار و۴۰۰ متر مربع در پنج طبقه ساخته شده است.

وی ادامه داد: در این مجتمع خدمات پزشکی شامل سنگ شکن، پزشکی هسته ای، اورولوژی، جراحی عمومی و پلاستیک به مراجعه کنندگان ارائه می شود.
بنا به گفته میرزایی، مرکز پزشکی هسته‌ای شامل اسکن خونرسانی میوکارد، اسکن استخوان از تمام بدن، اسکن تیروئید با تکنزیوم، درمان بیماری‌های تیروئید با ید رادیو اکتیو، اسکن پارا تیروئید، اسکن کلیه پیوندی، اسکن مجاری اشکی، اسکن پرفیوژن، اسکن کبد وطحال و… است.

وی اظهار کرد: افزون بر این مجتمع دارای آزمایشگاه و داروخانه می باشد.

میرزایی افزود: ۳۱ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و تجهیز این مجتمع پزشکی در استان ایلام سرمایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: با راه اندازی این مرکز ضمن برطرف شدن نیاز بیماران استان به این نوع خدمات امکان پذیرش بیماران سایر استان های همجوار و همچنین کشور عراق مهیا می شود.

موسی میرزایی اظهار داشت: علت این مهم مطالب متعددی است که باید در فرصت مناسب به آن پرداخته شود که می‌توان در این مجال به سرانه کم سلامت و رشد کم جمعیت اشاره کرد.

وی ادامه داد: پرداختن به این مهم نیازمند کار کارشناسی و گروهی است که در این مجال نمی‌توان به آن پرداخت.

مسئول مرکز پزشکی هسته‌ای ایلام خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنند که مردم استان ایلام در سلامت و امنیت کامل باشند تا بتوانند با کمک نیروی انسانی سالم به قله پیشرفت و توسعه دست یابیم.

میرزایی اضافه کرد: سلامتی از ارکان رسیدن به توسعه و پیشرفت بوده و هزینه کردن در این راه در حقیقت ضرر نبوده بلکه سرمایه‌گذاری مطمئن است.

وی تصریح کرد: اگر ما مردمی پویا و بانشاط و سالم داشته باشیم بدون تردید با راندمان بهتری به اهداف عالیه نظام دست خواهیم یافت.

مسئول مرکز پزشکی هسته‌ای ایلام اذعان داشت: مردم استان ایلام مردمی شاداب نیستند و همکارانمان در حوزه روانشناسی و روانپزشکی به ما اطلاع می‌دهد درصد افسردگی مردم به شدت بالاست.

میرزایی بیان داشت: اگر همه مسئولان البته منظور از به کار بردن مسئولان تنها مسئولان دولتی نیست؛ بلکه مربوط به همه که در این راه تلاش کنند است.

موسی میرزایی افزود: این مرکز توسط بخش خصوصی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ایجاد و راه‌اندازی شده است.

وی ارائه خدمت به مردم شریف استان ایلام را مهم‌ترین انگیزه ایجاد این مرکز درمانی در استان ایلام عنوان کرد.

«موسی میزایی» رییس این مرکز در جلسه افتتاح اظهار کرد: در اسلام به دو مقوله امنیت و سلامت برای توسعه و پیشرفت توجه شده که در استان مقوله امنیت به خوبی رشد کرده اما سلامت هنوز به آن جایگاه واقعی خود نرسیده است.
وی با بیان اینکه هزینه کردن در زمینه پزشکی در استان سرمایه‌گذاری است ادامه داد: سلامت در توسعه نقش مهمی دارد پس باید مردم استان از حالت افسردگی خارج و برای توسعه استان، پتانسیل‌ها و انرژی‌های نیروی‌های انسانی را بالاتر ببریم تا توسعه محقق شود.

رئیس مرکز هسته‌ای پزشکی استان با اشاره به اینکه تجهیزات و وسایل این مرکز با دو و سه ماه تاخیر از خارج کشور تهیه شده است خاطرنشان کرد: با تلاش و ایثار با وجود تحریم‌ها این امکان برای کشور فراهم شد.
میرزایی تشخیص در اکثر بیماری‌های تخصصی از جمله قلبی، سرطان‌ها، تیروئید، کبد و سایر موارد از جمله توانمندی‌های این مرکز در استان عنوان کرد و گفت: راه اندازی این مرکز نقش بسیار مهمی در جلوگیری از مهاجرت پزشکان و مردم دارد و با راه اندازی این مرکز از مراجعه مردم استان به دیگر استان جهت معالجه کاسته خواهد شد و از پرداخت هزینه‌های گزاف توسط بیماران جلوگیری خواهد شد.

محمدرضا مروارید استاندارایلام در ادامه این جلسه اظهار داشت: از دست‌اندرکاران اجرای این طرح صادقانه تقدیر می‌کنم.

وی با بیان این‌که ایجاد مرکز پزشکی هسته‌ای در ایلام حرکتی جهادی بوده است، ادامه داد: بدون تردید بدون حرکت و تفکر جهادی تحقق این مسائل در استان ایلام امکان‌پذیر نیست.

استاندار ایلام با بیان این‌که در فرهنگ اسلامی ایرانی لفظ حکیم را برای پزشک بکار می‌بریم، تصریح کرد: قاعدتاً این موضوع فلسفه‌ای داشته که باید به آن پرداخته شود چراکه در گذشته پزشکان یا به عبارت بهتر حکیمان تنها به سلامت جسم توجه نداشتند بلکه به سلامت روح نیز توجه می‌کردند.

ˈمحمدرضا مرواریدˈ در آیین راه اندازی بخش پزشکی هسته ای ایلام اظهار کرد: جامعه پزشکان علاوه بر درمان جسمی افراد بیمار در ارتقا وضعیت روحی و روانی آنان نیز نقش تعیین کننده ای ایفا می کنند.

مروارید یادآور شد: وجود مراکز درمانی و بهداشتی استاندارد علاوه بر رفع نیاز درمانی بیماران در افزایش روحیه نشاط و شادابی مردم نیز نقش حائز اهمیتی ایفا می کند.

وی وجود ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق را از فرصت های تعیین کننده ای عنوان کرد که می توان در بخش درمانی نیز با توسعه امکانات و مراکز پیشرفته پزشکی با جذب بیماران این کشور ضمن افزایش اشتغال برای افراد تحصیل کرده زمینه کسب درآمد برای کشور و استان را فراهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز