خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد:

رعایت استاندارد باید به یک مطالبه و حق عمومی تبدیل شود

کد خبر : ۱۱۴۶۲۹

رعایت نکردن صحیح و به موقع استاندارد در تولید محصولات و ارایه خدمات بر روند زندگی جهانی بسیار تاثیرگذار است.

همایش بزرگداشت روز جهانی استاندارد با حضور خاکی فیروز رییس مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد ایران، عسگری معاون برنامه ریزی استاندار ایلام، فرمانداران، مدیران کل ادارات و نهادهای دولتی استان، مدیران عضو شورای استاندارد استان، مدیران عامل واحدهای تولیدی، مدیران کنترل کیفیت و جمعی از خبرنگاران صدا و سیما، خبرگزاری‌ها و مطبوعات ملی و محلی در محل سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا خاکی فیروز در جمع تولیدکنندگان بر‌تر استان ایلام به مناسبت روز جهانی استاندارد، دنیای فاقد استاندارد را دنیایی نازیبا و پر از چالش معرفی و اظهار کرد: رعایت نکردن صحیح و به موقع استاندارد در تولید محصولات و ارایه خدمات بر روند زندگی جهانی بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: لازم است که استاندارد به یک مطالبه و حق عمومی بدل شود و مصرف کنندگان به حقوق خود در اطمینان به مصرف کالا آشنایی و اشراف داشته باشند.

رییس مرکز ملی تایید صلاحیت سازمان ملی استاندارد به شعار امسال سازمان جهانی استاندارد مبنی بر «استانداردهای بین المللی تضمین کننده تغییر مثبت» و محتوای پوس‌تر جهانی این سازمان اشاره و تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و دغدغه‌های فراروی جامعه جهانی حفظ و احیاء محیط زیست و منابع طبیعی کره زمین است.

خاکی فیروز عنوان کرد: نگهداری و مراقبت یا سهل انگاری درباره محیط زیست جهانی بر زندگی همه موجودات و انسان‌ها تاثیر گذار است.

وی بقای محیط زیست را در گرو رعایت استانداردهای جهانی در تولید و خدمات و کاهش ضایعات زیست محیطی دانست و یادآور شد: وجود استاندارد باعثایجاد امینت، شادابی و اطمینان خاطر در مصرف کنندگان، ایجاد بازارهای باثبات برای تولیدکنندگان و حفظ محیط زیست برای نسل‌های آینده می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان ایلام نیز در این آیین گفت: رعایت موازین استاندارد از مهم‌ترین راه‌های کسب بازارهای تجاری داخلی و بین المللی است.

محمد مددی اجرای سه هزار و ۹۰۲ نفر ساعت آموزش کارکنان و مدیران کنترل کیفیت ایلام در شش ماه سال جاری را نشان از اهمیت بالای استانداردسازی و کنترل تولیدات باکیفیت در استان برشمرد.

وی افزود: این آموزش‌ها در راستای به روز کردن دانش تخصصی کار‌شناسان حوزه استاندارد و بهره‌مندی بهینه از توانمندی ظرفیت‌های تولید در استان است.

وی در ادامه ۳۴۷ مورد بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی، ۸۰۳ مورد بازرسی از مراکز صنفی و عرضه کالا، صدور ۱۹ پروانه کاربرد علامت استاندارد، صدور ۲۴ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران، ممانعت از صدور ۳۶ تن کالای غیر استاندارد، صدور مجوز واردات ۴۲۱ تن کالا، معرفی ۲۶ واحد متخلف به مراجع قضایی را از جمله خدمات انجام شده این اداره کل در شش ماه گذشته عنوان کرد.

وی مرز بین المللی مهران و نزدیکی با کشور عراق را یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ظرفیت‌ها در زمینه توسعه و پیشرفت استان عنوان و بیان کرد: بخش‌های تولیدی نیز باید از این امکان برای بهبود تولیدات خود همراه با رعایت استاندارد، استفاده لازم ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز