خبرگزاری کار ایران

افزایش20 درصدی ظرفیت تولید الفین در پتروشیمی جم

asdasd
کد خبر : ۳۵۵۴۳۸

مدیرعامل پتروشیمی جم گفت: ظرفیت تولید الفین پتروشیمی جم در اسفند ماه 94 به حدود 95 درصد ظرفیت اسمی رسید، این در حالی است که تولید مستمر واحد الفین شرکت در گذشته بین 70 تا 75 درصد ظرفیت اسمی بوده است.

به گزارش ایلنا، مهندس حسین میرافضلی در جمع مدیران پتروشیمی جم با اشاره به افزایش تولید پروپیلن به حدود 95 درصد ظرفیت اسمی ،اظهار کرد: امیدواریم تا پایان سال به ظرفیت 100 درصدی واحد الفین به عنوان قلب تپنده پتروشیمی جم دست یابیم و انشاا... شرایط را بگونه ای تثبیت می نمائیم که این روند در سالهای بعد نیز بصورت مستمر تداوم یابد.
مدیرعامل پتروشیمی جم تاکید کرد:رسیدن به ظرفیت اسمی واحد های بزرگی چون الفین یکی از مهمترین و حساسترین مراحل عملیات واحد می باشد. زیرا واحد الفین شرکت پتروشیمی جم بعنوان یکی از بزرگترین واحد های الفین فعلی جهان، در طول 8 سال فعالیت خود نتوانست به ظرفیت اسمی نزدیک شود و در بهترین شرایط با 25 درصد زیر ظرفیت اسمی تولید انجام می شد که به یاری ایزد متعال و همت بالای پرسنل و تیم مدیریتی این هدف بزرگ محقق گردید.
مهندس میرافضلی با بیان اینکه در ابتدای ورود به شرکت معظم جم در نیمه دوم آبان 94  تصمیم گرفتیم ظرفیت کوره های مایع را با هدف رسیدن به ظرفیت اسمی افزایش دهیم، خاطرنشان کرد: کیفیت خوراک دریافتی از شرکت پتروشیمی نوری که یکی از مشکلات اساسی در افزایش ظرفیت کوره های مایع و افزایش تولید بنزین پیرولیز مشکلات عملیاتی ناشی از آن بود که ما با هدف کاهش این مشکل ابتدا با دریافت خوراک بوتان از پتروشیمی پارس سعی در کاهش مشکلات عملیاتی واحد داشتیم و نظر به اینکه تامین بوتان از پتروشیمی پارس دچار مشکل گردید ، با تلاش کارکنان پتروشیمی جم با تغییرعوامل موثر بر تولید بنزین و تنظیم سایر عوامل عملیاتی واحد الفین ، همچنین ایجاد مسیر جدید انتقال بنزین مازاد بخش گرم در بهمن ماه  ، با دریافت  حداکثر خوراک برش سبک از پتروشیمی نوری  بعنوان در دسترس ترین خوراک موجود ، ظرفیت واحد الفین را در کوره چهارم مایع شرکت افزایش دادیم. 
مدیرعامل پتروشیمی جم با اشاره به چگونگی دستیابی به این ظرفیت اسمی اظهار کرد:یکی از نتایج حاصل از این دستاورد شرکت ،افزایش درآمد و سود شرکت خواهد بود و دیگر دستاورد آن افزایش ظرفیت تولید PP(پلی پروپیلن) و BD(لاستیک مصنوعی) از دیگر محصولات شرکت می باشد.همچنین ما با این اقدام مصرف انرژی را بهینه کرده ایم که موجب کاهش هزینه های تولید شرکت می شود.
وی افزود:با تلاش کارکنان واحد های مجتمع پتروشیمی جم امیدوارم در تا پایان سال جاری ضمن رسیدن به 100 درصد ظرفیت اسمی ، تولیدی ایمن و حداکثری  را در واحد الفین جم شاهد باشیم . 
مدیرعامل پتروشیمی جم در پایان اظهار کرد:این موفقیت بزرگ را به سهامداران و همه همکاران پتروشیمی جم تبریک می گویم و تلاش همه همکاران در این مسیر را ارج می نهم و امیدوارم در سال آینده به با کار مضاعف بتوانیم به موفقیت های بیشتری در حوزه های مختلف دست یابیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز