خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن کارفرمایان صنایع پتروشیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

گرانترین گاز دنیا برای پتروشیمی ایران است / با این نرخ خوراک کسی حاضر به سرمایه گذاری نیست

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۴۰۹

عربستان در حال حاضر قیمت خوراک مایع را با ۳۰ درصد تخفیف اعمال می کند اما ما ۵ درصد فوب تخفیف می‌دهیم که آن میزان هم صرف کرایه حمل می‌شود پس چگونه می شود که بگوییم از رانت استفاده می‌کنیم.

دبیر انجمن کارفرمایان صنایع پتروشیمی قیمت ۱۳ سنت برای خوراک پتروشیمی ها را مناسب ندانست و گفت: ادامه این روند سرمایه گذاری های جدید در صنعت پتروشیمی را با چالش جدی مواجه می کند.

احمد مهدوی دبیر انجمن کارفرمایان صنایع پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص چالش های نرخ خوراک پتروشیمی و اینکه نرخ پایین آن رانت بوجود می آورد، گفت: گرانترین گاز دنیا برای پتروشیمی ایران است لذا نرخ ۱۳ سنت رانت به حساب نمی‌آید.

وی افزود: حتی اگر کشورهای حاشیه خلیج فارس را رها کنیم در روسیه و امریکا هم نرخ گاز خوراک پتروشیمی ها ۱۳ سنت نیست در حال حاضر میانگین قیمت خوراک در خلیج فارس و شمال امریکا و افریقا ۵.۵ سنت است حال ما چگونه می توانیم از این رانت استفاده کنیم و محصولات را به قیمت جهانی بفروشیم.

به گفته مهدوی با این نرخ خوراک کسی حاضر به سرمایه گذاری نیست لذا باید قیمت ها شفاف و روشن و برای درازمدت تعیین شود بطوری که در ساتل جاری هیچ سرمایه گذاری در این صنعت صورت نگرفته است.

وی در خصوص نرخ خوراک مایع نیز اظهار داشت: عربستان در حال حاضر قیمت خوراک مایع را با ۳۰ درصد تخفیف اعمال می کند اما ما ۵ درصد فوب تخفیف می دهیم که آن میزان هم صرف کرایه حمل می شود پس چگونه می شود که بگوییم از رانت استفاده می کنیم.

دبیر انجمن کارفرمایان صنایع پتروشیمی با بیان اینکه باید قانون را در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی ها اجرایی کنیم، تصریح کرد: در قانون آمده که دولت مکلف است بر اساس موارد میانگین معادل وزنی گاز مصرفی داخل، صادراتی و وارداتی و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی که قابل رقابت با محصولات خارجی در بازارهای بین المللی باشد، کسانی که قرارداد خوراک با واحدهای میان دستی و پایین دستی می بندند از ۱۰ درصد تخفیف بهره مند شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز