خبرگزاری کار ایران

عملیات اجرایی طرح انتقال آب با لوله به ۴۶هزار هکتار از اراضی دشت سیستان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۱۱۳

سجادی: برای اجرای طرح انتقال آب با لوله به ۴۶هزار هکتار از اراضی دشت سیستان به دستور رییس جمهور ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است

عملیات اجرایی طرح تامین، انتقال و توزیع آب کشاورزی با لوله به ۴۶هزار هکتار از اراضی کشاورزی دشت سیستان در هفتمین روز از دهه مبارک فجر آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، معاون آب، خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی در مراسم آغاز این طرح گفت: برای اجرای طرح انتقال آب با لوله به ۴۶هزار هکتار از اراضی دشت سیستان به دستور رییس جمهور ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.

سجادی با بیان اینکه این طرح باید در سه سال در منطقه اجرا شود افزود: در این طرح آب به صورت مستقیم با هدف جلوگیری از تبخیر و هدر رفت، از مخزن چاه ه وارد شبکه لوله انتقال اب می شود و در مسیر بعد از رسیدن به مزرعه، داخل مزارع توسط سیستم های جدید به صورت حجمی به بهره بردار تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: با اجرای این طرح کشاورزان سیستان می توانند باغ های گسترده انگور یاقوتی را - که نوبرانه ترین نوع انگور در کشور محسوب می شود - در منطقه احیاء کنند.

سجادی گفت: امیدواریم با همتی که مسئولان استان و منطقه دارند این طرح در سه سال به بهره برداری برسد و مردم منطقه از مزایای این طرح استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز