خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت در گفت‌وگو با ایلنا:

شرایط برای حذف یارانه بنزین مهیاست / نرخ‌ها به فوب خلیج فارس نزدیک شده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۶۱۱

پیشنهاد ما این است که به سمت آزادسازی قیمت بنزین برویم / بنزین اولین حامل انرژی است که با آزاد سازی قیمت می‌تواند اهداف هدفمندی یارانه‌ها را محقق کند چرا که تاثیر کمتری نیز بر هزینه خانوار دارد.

مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت با اشاره به اینکه حذف یارانه بنزین بهینه شدن مصرف سوخت را در پی دارد، گفت: بنزین اولین حامل انرژی است که با آزاد سازی قیمت می‌تواند اهداف هدفمندی یارانه‌ها را محقق کند چرا که تاثیر کمتری نیز بر هزینه خانوار دارد.

نصرت اله سیفی مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا درخصوص تاثیر حذف یارانه بنزین در بهینه سازی مصرف سوخت گفت: اگر قیمت‌ها شناور شود و مدیریت مصرف در دست مردم باشد، مردم خودشان عقلانی عمل خواهند کرد.

وی تصریح کرد: حذف یارانه بنزین جزو قانون هدفمندی یارانه‌ها و مربوط به سیاست‌های بالا دست است و تماما در طرح بهینه سازی مصرف سوخت نمی‌گنجد لذا در این خصوص ما فقط می‌توانیم توصیه کنیم و اعمال حاکمیت نمی‌کنیم.

سیفی خاطر نشان کرد: در حال حاضر قیمت بنزین به حدی رسیده که قانون هدفمندی یارانه‌ها اجرا شده یعنی نرخ هزار تومان به فوب خلیج فارس که هزار و ۳۰۰ تا هزارو ۴۰۰ تومان است نزدیک شده لذا پیشنهاد ما این است که به سمت آزادسازی قیمت بنزین برویم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه طبق قانون هدفمندی یارانه‌ها تا سال ۹۴ باید به اهداف مورد نظر دست یابیم و اینکه حذف یارانه بنزین تاثیر کمتری روی هزینه خانوار دارد، لذا پیشنهادما این است که قیمت این حامل انرژی واقعی شود ضمن اینکه نباید واقعیت اجتماعی و صنایع را نیز از نظر دور بداریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز