خبرگزاری کار ایران

رئیس‌ جمهور در نشست با خبرنگاران ‌اصفهان:

ضرب الاجل رئیس جمهور به وزیر نیرو و استاندار اصفهان جهت اجرای تصمیمات شورای عالی آب

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۴۰۹

۲۸پروژه درسال ۹۴ و ۹۵ با اعتبار بالغ بر۶۵۱ میلیارد تومان در استان اصفهان اجرایی می‌شود که همه این موارد باید ظرف دو سال اجرایی شود.

رئیس جمهور درآخرین روز حضورخود به اصفهان، عصرامروز در نشست خبری با خبرنگاران که در تالار اشرف برگزار شد با اشاره به اینکه ۲۸پروژه درسال ۹۴ و ۹۵ با اعتبار بالغ بر۶۵۱ میلیارد تومان اجرایی می شود، ادامه داد: همه این موارد ظرف دو سال اجرایی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام حسن روحانی بااشاره به اینکه در این سفر چند پروژه مهم برای استان اصفهان در نظر گرفته شده است که از جمله این ها مسئله آب است، ادامه داد: اصفهان از استان‌هایی است که در مضیقه اب قرار گرفته است و همه اقدامات که برای آب انجام می دهیم، در دستور کار وزیر نیرو و استاندار اصفهان است که تصمیمات شورای آب را به خوبی اجرایی کنند.

وی بااشاره به اینکه باید هر چه سریعتر این طرح ها اجرایی شود تا مردم و کشاورزان از آن بهره مند شوند، اظهار داشت: همه باید در کشور مصرف آب را بهینه کنند. مخصوصا در کشاورزی باید حداقل آب را برداشت کنیم که این کار از طریق طرح های گلخانه ای امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه در طرح های گلخانه ای حتی مصرف آب به کمتر از ۱۰ درصد می رسد و این برای ما بسیار مهم است، ادامه داد: با این روند کشت علاوه بر کاهش مصرف آب محصولات بهداشتی تر نیز در اختیار مردم قرار می دهیم.

وی با بیان اینکه چهار مشکل اساسی اصفهان؛ آب، آلودگی، میراثفرهنگی و وضعیت صنعت و معدن است که دولت در این سفر برای هریک از این مشکلات برنامه هایی را مد نظر قرار داده است، اظهار داشت: بعد از مسئله آب در اصفهان مسئله دیگری که حائز اهمیت است، مسئله آلودگی هوا است که البته این مشکل در شهرستان‌ها کمتر است، ولی شهرهای کلان ما این مشکل را دارند و در تلاش هستیم تا مشکلات کمبود آب را برطرف کنیم.

رئیس جمهور صنعت و معدن را چهارمین مسئله مهم در اصفهان ذکر کرد و گفت: در حوزه صنعت و معدن تسهیلاتی در نظر گرفته‌شده که یک هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و دو هزار میلیارد تومان برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در نظر گرفته‌ شده است.

وی احداثپروژه قطار سریع‌السیر اصفهان – تهران را مورد اشاره قرار داد و گفت: این قطار یک فناوری نوین در کشور است که برای احداثآن ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار اعتبار در نظر گرفته‌شده که با احداثآن مسیر اصفهان، قم، تهران با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در کمتر از دو ساعت طی می‌شود.

‌روحانی، بر ضرورت تبدیل‌شدن اصفهان به قطب گردشگری و فناوری در کشور تأکید کرد و گفت: دربازدیدی که از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان داشتم مشاهده کردم کارهای بسیار بزرگی درآنجا صورت گرفته و ما باید تلاش کنیم یک سری برندهای زنجیره‌ای برای تحقیقات به وجود آوریم که هم از نظر علمی، فناوری و اقتصادی برای ما مفید است.

وی با تاکید به اینکه رئیس‌جمهور اسلامی ایران ‌گردشگری را راهی برای اشتغال‌زایی عنوان کرد و افزود: اصفهان دارای جاذبه‌های بسیاری است و خوشبختانه ۲۰ هتل در اصفهان در حال ساخت است که اگر این‌ها تکمیل شود، می‌تواند جذب گردشگر بیشتری داشته باشد، البته آب هم در زیبایی اصفهان و زنده شدن شهر تأثیر به سزایی دارد.

روحانی با بیان این نکته که میراثفرهنگی اصفهان، مسئله‌ای بسیار مهم برای اصفهان است چرا که بسیاری از آثار اصفهان نیاز به مرمت دارد، گفت: دولت ۴۰ میلیارد تومان برای مرمت این آثار در نظر گرفته، البته به نظر من ما باید در آینده آثار تاریخی را به‌صورت کوتاه‌مدت به بخش خصوصی واگذار کنیم که آن‌ها علاوه بر مرمت آثار و حفاظت از آنان در جذب گردشگری نیز اهتمام بیشتری به خرج دهند.

رئیس‌ جمهور با اشاره به بهره‌برداری از فازهای مختلف پارس جنوبی و مسئله تأمین گاز پالایشگاه‌ها که برطرف شده است، تاکید کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های گازی عسلویه، ‌می‌توانیم به‌جای استفاده از مازوت، از گاز استفاده کنیم که این مسئله نیز باعثکاهش آلودگی‌ها می‌شود، البته ضروری است در استاندارد کردن سوخت‌ها تلاش کنیم و مصرف وسایل نقلیه موتوری نیز تغییر یابد و به سمت برقی شدن وسایل نقلیه پیش برویم.

حجت‌الاسلام روحانی اظهار داشت: استان اصفهان، استانی بسیار زیبا و مرکز فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است و من از این بابت که نتوانستم به خدمت مردم در شهرستان‌ها برسم عذرخواهی می‌کنم، البته نمایندگان دولت به همه شهرستان‌ها سفر کردند و اقداماتی که دولت انجام می‌دهد را به اطلاع همه مردم استان رساندند و حرف‌های مردم را نیز شنیدند.

رئیس‌جمهور گفت: امیدواریم همه مواردی که ذکر شد به‌زودی اجرایی و عملیاتی شود.

رئیس جمهور با خبرنگاران اصفهانی نشست نیم ساعته ای داشت که ابتدا از برنامه های ۲ روزه در اصفهان سخن گفت و سپس به سوالات ۵ نفر از خبرنگاران اصفهانی پاسخ گفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز