خبرگزاری کار ایران

مجری طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی سابا خبر داد:

کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرزی ساختمان با به‌کارگیری سامانه‌های کنترل هوشمند

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۱۳۵

سامانه BMS امکان بهترین دمای داخلی ساختمان را با توجه به دمای خارج از ساختمان به‌طور خودکار تنظیم می‌کند که صرفه‌جویی زیادی به‌دنبال دارد. افزون بر این، بسیاری از بخش‌های دیگر ساختمان همچون سامانه روشنایی، سرمایش و گرمایش را تحت کنترل خود در می‌آورد.

مجری طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی سازمان بهره‌وری انرژی ایران(سابا) از کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی ساختمان با به‌کارگیری سامانه‌های کنترل هوشمند خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت نیرو، احمدرضا توکلی، اظهار داشت: یکی از اقدام‌های بسیار تاثیرگذار بر مدیریت مصرف انرژی، نصب سامانه کنترل هوشمند(BMS) بر روی ساختمان‌ها است.

وی با بیان اینکه منابع انرژی رو به پایان است و باید این منابع به بهترین شکل ممکن مورد استفاده قرار گیرد، اظهار داشت: سامانه‌های(BMS(Building management system همه مصارف و منابع را تحت کنترل قرار می‌دهد.

مجری طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی سابا، مدیریت مصرف انرژی و افزایش آرامش و امنیت را از ویژگی‌های سامانه‌های BMS عنوان کرد و گفت: با نصب این سامانه‌ها به‌طور متوسط می‌توان ۳۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی کرد.

وی افزود: سامانه‌های BMS موضعی برای کنترل هر کدام از سامانه‌های گرمایش، سرمایش و روشنایی به‌کار می‌رود که خوش‌بختانه توسط شرکت‌های داخلی بومی‌سازی شده‌اند اما سامانه BMS کامل هنوز به تولید داخل نرسیده است.

توکلی از تدوین استاندارد ملی سامانه‌های مدیریت هوشمند ساختمان خبر داد و گفت: این استانداردها به‌منظور سامان‌دهی طرح BMS و تطبیق پروتکل‌های مخابراتی این سامانه‌ها با یکدیگر انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه فاز نخست تدوین این استاندارد شناسایی واردکنندگان، سازندگان و فعالان حوزه بهینه‌سازی مصرف انرژی است، گفت: با همکاری این گروه ها بهترین نوع پروتکل سازگار با سامانه‌های مخابراتی ایران تعیین می‌شود.

وی یادآور شد: سازمان بهره‌وری انرژی ایران با دعوت از ۵۰ شرکت فعال در حوزه BMS در روز نخست بهمن‌ماه امسال نشست هم‌اندیشی را برگزار می‌کند تا با استفاده از تجربه شرکت‌ها همه جوانب در تدوین استاندارد دیده شود.

وی افزود: سامانه BMS امکان بهترین دمای داخلی ساختمان را با توجه به دمای خارج از ساختمان به‌طور خودکار تنظیم می‌کند که صرفه‌جویی زیادی به‌دنبال دارد. افزون بر این، بسیاری از بخش‌های دیگر ساختمان همچون سامانه روشنایی، سرمایش و گرمایش را تحت کنترل خود در می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: بازگشت سرمایه استفاده از این سامانه‌ها برای BMS موضعی ایرانی یک تا دو سال و BMS کامل چهار تا پنج سال است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز