خبرگزاری کار ایران

متصدی:

توزیع سوخت یورو ۴ اقدام ملی برای کاهش آلودگی هوا

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۰۵۸

اقدامات دستگاه ها در چندین سال گذشته برای کاهش آلودگی هوا غیر قابل انتظار بوده است

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست مسئله سوخت را شاه کلید آلودگی هوا دانست و گفت: از سال گذشته در ۶ شهر کشور بنزین یورو ۴ و در شهر های شیراز، کرج، اراک و مشهد گازوئیل یورو ۴ توزیع می شود و این اقدامی است که نمی توان به سادگی از آن گذشت و نتیجه آن را مردم می بینند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، سعید متصدی با بیان اینکه محیط زیست دغدغه مردم و مسئولین شده است، اظهار داشت: حل معضل آلودگی هوا مسئله مهمی برای سازمان حفاظت محیط زیست است که در دولت تدبیر و امید اقدام بزرگی برای کاهش آلودگی هوا انجام شده است.

وی به مصوبه هیات دولت برای کاهش آلودکی هوا اشاره کرد و گفت: اقدامات دستگاه ها در چندین سال گذشته برای کاهش آلودگی هوا غیر قابل انتظار بوده است. معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست مسئله سوخت را شاه کلید آلودگی هوا عنوان کرد و افزود: از سال گذشته در ۶ شهر کشور بنزین یورو ۴ و در شهر های شیراز، کرج، اراک و مشهد گازوئیل یورو ۴ توزیع می شود و این اقدامی است که نمی توان به سادگی از آن گذشت و نتیجه آن را مردم می بینند.

به گفته متصدی، در مقایسه با سال ۹۲،۱۳ روز پاک داشتیم که این میزان کمتر در دنیا اتفاق می افتد.
وی با بیان اینکه جریان آزاد اطلاع رسانی و شفاف سازی اولویت کاری معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست است، گفت: امسال شاخص آلودگی هوا از ۱۵۲ بالاتر نرفت وزمانیکه مهرماه سال گذشته این شاخص به ۱۸۸ رسید، کمیته اضطرار آلودگی هوا تشکیل و چندین روز تعطیلی بعلت قرار گرفتن در مرز هشدار داشتیم.

متصدی یکی از دلایل عمده کاهش آلودگی هوا را اصلاح سوخت و کنترل شدید نیروگاه ها عنوان کرد و افزود: در هفته گذشته بعلت وضعیت ناسالم هوا، سازمان حفاظت محیط زیست دستور توقف مصرف مازوت در نیرو گاه های منتظر قائم، شهید رجایی، اراک و مشهد صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست نگران وضعیت آلودگی هوا است، افزود: کار عظیمی برای کاهش آلودگی هوا هدف گذاری شده است که متاسفانه با جریان رسانه ای این اقدام ملی به حاشیه رفت.

متصدی از رسانه ها خواست تا موارد مثبتی که رسانه ها و مردم قبول دارند جریان سازی شود که سازمان حفاظت محیط زیست برای مردم کار می کند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه در سال ۸۴ خودرو ها الزام به رعایت استاندارد یورو ۴ شدند، گفت: این درحالی است که این استاندارد تا سال ۹۲برای خودرو ها الزامی بود و در شهریور امسال علاوه بر الزام به رعایت استاندارد یورو ۴ برای خودرو ها، متعلقات استاندارد یور ۴ از جمله سنسور اکسیژن برای خودرو سازان نیز اجباری شده است.

وی ادامه داد: برای هر خودرو که سنسور اکسیژن نصب می شود ۶۰ دلار حداقل هزینه دارد و در مجموع ۶۰ میلیون دلار خرج استاندارد یورو ۴ شده است و تا پایان بهمن ماه امسال در نظر داریم تولید خودرو ها را به سمتی پیش ببریم که هرگونه تغییر در کاتالیست و یا سنسور اکسیزن خودرو بدهند، ماشین خاموش شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز