خبرگزاری کار ایران

گزارش بیرتیش پترولیوم از وضعیت انرژی در ایران

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۹۹۱

اگر ایران اکتشافات جدیدی انجام ندهد و از چاه‌ها و حوضچه‌های فعلی خود استفاده کند توانایی صادرات نفت تا ۵۰ سال آینده و گاز طبیعی خود را تا ۸۰ سال آینده دارد اما نکته حائز اهمیت برنامه مدیران نفتی ایران برای نفت و گاز صخره‌ای است.


در حالی که هنوز تکلیف تحریم های ایران مشخص نشده است اما شرکت های اروپایی خود را برای ورود به بازار ایران آماده می‌کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، به نقل از خبرگزاری A. N. N بعد از اینکه مقامات ایران اعلام کردند که در آینده نزدیک قراردادهایی را با شرکت های لوک اویل روسیه و انی ایتالیا به امضا خواهند رساند سایت شرکت بریتیش پترولیوم در گزارشی به حائز اهمیت بودن ایران به لحاظ انرژی در جهان اشاره کرده است.
در این گزارش اذعان شده است که ایران دارای ذخایر گازی عظیمی است به طوری که برخی از پیش‌بینی ها بر این است که میزان ذخایر گاز ایران حتی از روسیه نیز بیشتر است و ایران به لحاظ ذخایر گازی در دنیا مقام اول را دارد.
در حالی که میزان ذخیره گاز ایران ۱۲۰۰ تریلیون متر مکعب تخمین زده شده است از لحاظ ذخایر نفتی نیز ایران بعد از ونزوئلا، عربستان و کانادا چهارمین کشور است و برآورد میزان ذخیره آن ۱۵۷ میلیارد بشکه است یعنی معادل ۹ درصد از ذخایر نفت جهان.
با این حال اگر ایران اکتشافات جدیدی انجام ندهد و از چاه‌ها و حوضچه‌های فعلی خود استفاده کند توانایی صادرات نفت تا ۵۰ سال آینده و گاز طبیعی خود را تا ۸۰ سال آینده دارد اما نکته حائز اهمیت برنامه مدیران نفتی ایران برای نفت و گاز صخره‌ای است. بنابر برخی شنیده ها کارشناسان وزارت نفت ایران فعالیت هایی را درارتفاعات کویر نمک آغاز کرده اند و به نتایجی نیز دست پیدا کرده اند آنهم در حالیکه تکنولوژی استخراج نفت صخرهای فقط در اختیار چند کمپانی است بعد از این تحرکات سرانجام هرمز قلاوند مدیر اکتشافات شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد که این شرکت با همکاری یک شرکت اروپایی برای اکتشاف برآورد میزان ذخایر نفتی و گازی صخره‌ای همکاری دارد اما وی حاضر نشد نام این کمپانی اروپایی را ببرد.
در قطعنامه های مصوب شورای امنیت نفت ایران مورد تحریم قرار گرفته است و اشاره ای به نفت صخره ای نشده است
اما باز ایران و شریک اروپاییش سعی دارند تا با کمترین حاشیه به فعالیت خود ادامه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز