خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی در گفتگو با ایلنا:

هنوز هیچ قراردادی برای خرید گازهای مشعل بسته نشده است / امکان صادرات برق فراهم شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۹۸۷

مزایده گازهای فلر موقعیت خوبی است که اعضای سندیکای برق و تشکلهای مختلف فعال در حوزه انرژی می توانند با احداثنیروگاههای DG متوسط یا کوچک گازها را به قیمت مناسب خریداری و تبدیل به برق کنند.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه تاکنون هیچ قراردادی مبنی خرید گازهای فلر بسته نشده است بر لزوم فراهم آوری امکان صادرات برق توسط بخش خصوصی تاکید کرد.

حمید رضا صالحی، دبیر کل فدراسیون صادرات انرژی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت مناقصه گازهای فلر، گفت: این گازها طی صد سال گذشته سوزانده شده یا باید شیرین سازی می شد بنابراین ما طی دو سال گذشته پیشنهاد مهار و تبدیل آن به برق را دادیم.

وی ادامه داد: بعد از پیگیری های ما این پیشنهاد در مجلس تبدیل به قانون شد و وزارت نفت نیز آن را در دستور کار قرار داد و با تقسیم بندی چند منطقه قیمت فروش این گازها را تعیین کرد.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: مزایده گازهای فلر موقعیت خوبی است که اعضای سندیکای برق و تشکلهای مختلف فعال در حوزه انرژی می توانند با احداثنیروگاههای DG متوسط یا کوچک گازها را به قیمت مناسب خریداری و تبدیل به برق کنند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به مسائل مالی و کمبود نقدینگی در وزارت نیرو بهتر است امکان صادرات این برق تولید شده به تولید کنندگان داده شود.

صالحی اظهار داشت: تا این لحظه هنوز هیچ قراردادی بابت خرید این گازها بسته نشده اما شرکتهای مختلفی برای این منظور تشکیل شده اند.

وی اقدام برای فروش گازهای مشعل را مثبت خواند و یادآور شد: این رویه نه تنها کمک به کاستن از آلودگی زیست محیطی است بلکه راهکاری برای حضور و مشارکت مردم در پروژه های تولید برق و البته در آمد زایی مناسب خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز