خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه کیش پیش زمینه رونمایی از قراردادهای نفتی در لندن / ورود بخش خصوص به میادین مشترک

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۵۳۱

با توجه به اینکه قرار است ۲۵ درصد از اجرای قرارداد به سازندگان داخلی واگذار شود و در قرارداد‌ها به این موضوع هم تاکید شده است، لذا شرکت‌های داخلی می‌توانند با حضور در نمایشگاه کیش توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته نمایشگاه بین المللی انرژی کیش که در ۲۲ دی ماهبه مدت ۴ روز امسال برگزار می‌شود قرار است محلی برای تبادل نقطه نظراتی باشد تا در همایش قرارداد نفتی ایران درلندنتاثیر مثبت بگذارد.

به گزارش ایلنا، رضا پدیدار رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت افزود: پیش بینی شده است که همایشی به نام IPC(Iranian petrolion contract) در هفته اول اسفند ماه سال جاری در لندن برگزار شود، با این رویکرد که از قراردادهای جدید نفتی رونمایی گردد لذا با توجه به زمان برگزاری نمایشگاه انرژی کیش و نزدیکی آن با همایش لندن می‌توان نمایشگاه کیش را زمینه مناسبی برای تعاملات با شرکت‌های داخلی و خارجی و همچنین مدیران مربوطه دانست.

وی با تاکید بر اهمیت بخش خاصی در قراردادهای تعیین شده نفتی گفت: با توجه به اینکه قرار است ۲۵ درصد از اجرای قرارداد به سازندگان داخلی واگذار شود و در قرارداد‌ها به این موضوع هم تاکید شده است، لذا شرکت‌های داخلی می‌توانند با حضور در نمایشگاه کیش توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند و این زمینه خوبی خواهد بود که میزان قابلیت‌های خود را در عرصه ملی و بین المللی ارائه دهند تا از طریق قراردادهای جدید مشارکت صنایع نفت با بخش خصوصی برای میادین مشترک و مستقل زمینه همکاری پدید آید.

پدیدار مدیر انجمن ادامه داد: ما یعنی انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت که متشکل از ۷۰۰ شرکت است به وزارت نفت پیشنهاد دادیم که با توجه به همایش لندن در نمایشگاه کیش همراه با ۴ شرکت اصلی خود حضور داشته باشد. بر این مبنا نمایشگاه کیش را باهدف سرمایه گذاری و سرمایه پذیری برنامه ریزی کردیم تا این محلی برای سرمایه گذاری‌های آینده در این زمینه باشد.

وی ادامه داد: مهمانان خارجی علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه انرژی در نمایشگاه می‌توانند بدون روادید به کیش سفر کنند و از توانمندی ساخت تجهیزات صنعت نفت در کشور از نزدیک آشنا شوندوانتخاب این محل هم براساس این سیاست بنا شده است.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات نفتی درباره میزان توانمندی شرکت‌های داخلی برای مشارکت پروژه‌های نفتی گفت: ما در زمینه تولید تجهیزات صنعت نفت تا ۷۰ درصد توانایی تولید داریم و ۳۰ درصد باقی را از طریق واردات تامین می‌کنیم، لذا می‌خواهیم در چنین نمایشگاه‌هایی با ایجاد زمینه‌های سرمایه پذیری این میزان ۳۰ درصد را از طریق همکاری با خارجی‌ها تامین کنیم و از این طریق علاوه بر ورود سرمایه به کشور زمینه انتقال و دانش تکنولوژی را هم فراهم کرده باشیم.

وی پیش بینی کرد: مجموعه سازندگان تجهیزات صنعت نفت تعاملات خود را در مقاطع کارفرمایی با شرکت‌های خارجی به کار برده‌اند و در این زمینه شرکت‌ها برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند. منظور از شرکت‌ها آن دسته از شرکت‌هایی که به نوعی با اعضا انجمن قبلا همکاری داشته‌اند ونماینده‌ای از آن‌ها در کشور فعالیت می‌کرد اما به لحاظ تحریم فعالیت آنهامتوقف شده است این بخش از شرکت‌ها بستر مناسبی برای شروع به کار هستند.

پدیدار درباره میزان توان صادراتی شرکت‌های سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: در حال حاضر توان صادراتی شرکت‌های عضو انجمن ۵ درصد از مجموع کل صادرات کشور است.

وی درباره میانگین بازدهی سرمایه گذاری در صنعت نفت آن را حدود ۳۰ درصد اعلام کرد و افزود: اگر بخش‌های دیگر این صنعت را محاسبه نماییم در پتروشیمی بالای ۳۷ درصد در پالایش و پخش دامنه ۳۰ تا ۳۲ درصد و در گاز و نفت هم‌‌ همان ۳۰ درصد محاسبه می‌شود. ما می‌خواهیم در نمایشگاه انرژی کیش راجع به سرمایه گذاری و بازدهی سرمایه صحبت کنیم که بتوانیم این موضوع را جا بندازیم. نکته دوم سرمایه پذیری است می‌خواهیم بگوییم مجموعه فعالیت‌هایی که در تولید و صنعت نفت را تشکیل می‌دهد کدام‌ها می‌توانند سرمایه پذیر باشند. بخش تجهیزات صنعت نفت جزوه آن دسته از صنایع صنعت نفت است که علاوه بر سودآور بودن در زمینه برگشت سرمایه سریع‌تر از دیگر بخش‌ها می‌تواند پاسخگو باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز