خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش وزارت نیرو خبر داد:

پیشرفت ۹۰ درصدی مطالعه‌های فاز صفر هوشمندسازی شبکه برق کشور

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۱۴۱

این طرح یک طرح کاربردی است که می‌تواند به نیازهای اساسی کشور پاسخ‌گو باشد و با اسناد بالادستی به‌ویژه نقشه جامع علمی کشور هم‌راستا است.

مدیرکل دفتر تحقیقات‌ و آموزش وزارت نیرو از پیشرفت ۹۰ درصدی مطالعه‌های فاز صفر طرح ملی هوشمندسازی شبکه برق کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، حسین بنکداری، اظهار داشت: سال گذشته مجموعه وزارت علوم و شورای‌عالی عتف به‌روزرسانی طرح‌ها را در دستورکار خود قرار داد به طوری که لازمه تداوم این طرح‌ها و حصول نتیجه از آنها این است که دستگاه‌های بهره‌بردار یا سفارش‌دهنده طرح در مدیریت، راهبری و تامین مالی طرح‌ها مشارکت داشته باشند.

وی افزود: پنج طرح بازنگری‌شده به‌صورت مستقیم با مجموعه وزارت نیرو مرتبط است که با نشست‌های کارشناسی مکرر، این طرح‌ها مورد بازبینی قرار گرفته و مراحل مطالعاتی فاز صفر در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طرح ملی شبکه هوشمند، طرح پساب، CHP، اقلیم و توربین از طرح‌های وزارت نیرو در شورای‌عالی عتف است، گفت: یکی از طرح‌های شورای عتف طرح ملی هوشمندسازی شبکه برق است که پردیس فنی‌ و مهندسی دانشگاه شهید عباسپور مجری محوری و دانشگاه‌های فروسی مشهد و امیرکبیر نیز به‌عنوان دانشگاه همکار هستند.

بنکداری از طرح ملی هوشمندسازی شبکه برق کشور به‌عنوان یکی از طرح‌های ضروری که همواره مورد تاکید مقام عالی وزارت بوده است، یاد کرد و گفت: ما در این طرح به‌دنبال دست‌یابی به فناوری‌های پایه شبکه هوشمند در یک افق زمانی مناسب هستیم که طبیعتا نیازمند دست‌یابی توان داخلی به مبانی طراحی، ساخت و توسعه تجهیزات و همچنین نرم‌افزارهای حوزه هوشمندسازی است که قابل رقابت با نمونه‌های جهانی باشد.

وی با اشاره به ویژگی‌های طرح ملی هوشمندسازی شبکه برق، گفت: این طرح یک طرح کاربردی است که می‌تواند به نیازهای اساسی کشور پاسخ‌گو باشد و با اسناد بالادستی به‌ویژه نقشه جامع علمی کشور هم‌راستا است.

مدیرکل دفتر آموزش و تحقیقات وزارت نیرو تصریح کرد: این طرح به‌طور جدی در جهت مرزهای دانش حرکت می‌کند و منافع اقتصادی، رفاهی، اجتماعی و مالی را به‌دنبال دارد.

وی افزود: طرح ملی هوشمندسازی شبکه برق ایران در سه فاز صفر، یک و دو تعریف شده است که فاز صفر آن با پیگیری‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حال اتمام است و مراحل نهایی خود را طی می‌کند.

بنکداری اظهار داشت: هوشمندسازی جزیره هرمز کاملا هم‌راستا با فعالیت‌های ما است و اگر طرحی به‌صورت سیستماتیک در کشور اجرا می‌شود، باید نقشه‌راهی تدوین شود تا کوتاه‌ترین راه و موثرترین راه را برای ما مشخص کند.

وی با بیان اینکه کل طرح ملی هوشمندسازی شبکه برق حدود ۱۲ درصد پیشرفت داشته است، گفت: فاز صفر این طرح پیشرفتی بالای ۹۰ درصد دارد که پس از تصویب این سند در کمیته راهبری فازهای بعدی آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عمده طرح‌های شورای‌عالی عتف در فاز صفر قرار دارد و همه طرح‌ها در یک سطح قرار دارند.

وی یادآور شد: فاز صفر از این حیثحایز اهمیت است که در پروژه‌های فناورانه نیاز است مطالعه‌های جامعی صورت بگیرد تا از دوباره‌کاری در اجرای طرح‌ها جلوگیری شود.

بنکداری تاکید کرد: تاکید ما در شورای راهبری و شورای‌عالی عتف بر اجرای کامل و جامع فاز صفر این طرح است چون این بخش از اقدام‌ها، نقش فونداسیون را برای این طرح کلان دارد که امیدواریم با شناخت وضعیت موجود و بررسی تجربه سایر کشورها یک بستر مناسب برای یک حرکت منسجم را فراهم کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز