خبرگزاری کار ایران

حمید چیت چیان؛

مصرف ۹۲ درصدی منابع آب در بخش کشاورزی باید کاهش یابد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۰۷۵

شورای اقتصاد کمک ۹۲.۲ میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی را برای اجرای شبکه های اصلی و فرعی آبیاری و زهکشی سد نگارستان علی آبادکتول تصویب کرده که مراحل اداری آن در سازمان سرمایه گذاری در حال پیگیری است.

وزیر نیرو با اشاره به مصرف ۹۲ درصد منابع آب کشور در بخش کشاورزی گفت: این میزان باید با اصلاح فرهنگ مصرف در بین کشاورزان و نیز تغییر شیوه های زراعی کاهش یابد.

به گزارش ایلنا و به نقل از شرکت آب منطقه ای گلستان، حمید چیت چیان در بازدید از سد نگارستان(کبودوال) استان گلستان اظهار کرد: با اصلاح فرهنگ مصرف در بین کشاورزان و برخی رویه های کشاورزی از جمله تبدیل آبیاری سنتی به آبیاری تحت فشار می توان علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، بازدهی بیشتری نیز داشت.

وزیر نیرو فعالیت های صورت گرفته در اجرای این پروژه را مثبت ارزیابی کرد و افزود: شتاب بخشی در تکمیل سد نگارستان و شبکه های آبیاری زهکشی و احداثکانال های زهکش از موارد این پروژه است که حمایت لازم برای تامین اعتبارات آن صورت خواهد گرفت.

چیت چیان با اشاره به صنعت سدسازی در کشور خاطرنشان کرد: سیاست وزارت نیرو علاوه بر صنعت سدسازی، افزایش بهره وری آب های استحصالی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان نیز در این بازدید گفت: محدوده طرح قره سو - زرین گل در اطراف شهرستان علی آبادکتول و در ۴۰ کیلومتری شرق گرگان واقع در مسیر گرگان - مشهد قرار دارد.

ایرج حیدریان خاطرنشان کرد: شورای اقتصاد کمک ۹۲.۲ میلیون یورویی بانک توسعه اسلامی را برای اجرای شبکه های اصلی و فرعی آبیاری و زهکشی سد نگارستان علی آبادکتول تصویب کرده که مراحل اداری آن در سازمان سرمایه گذاری در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان یادآور شد: سد نگارستان(کبودوال) دارای مخزنی به حجم مفید ۲۱ میلیون مترمکعب و قابلیت تنظیم سالانه حدود ۵۰ میلیون مترمکعب آب است.

حیدریان تصریح کرد: مجموعه سد نگارستان(کبودوال)، کانال آبرسان، کانال های انتقال و اجرای شبکه اصلی و فرعی از مهم ترین بخش های اجرای این مصوبه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: حدود ۱۰ هزار هکتار از اراضی پایین دست سد نگارستان(سد کبودوال) با اجرای شبکه های آبیاری و زهکشی از آب این مخزن بهره مند می شود که اکنون به دلیل اجرا نشدن قسمتی از شبکه های آبیاری و زهکشی میزان کمی از این اراضی می توانند از نعمت آب بهره مند شوند.

وزیر نیرو در قالب سفر هیات دولت به استان گلستان به همراه جمعی از مدیران صنعت آب این استان و شهرستان علی آباد کتول از پروژه سد نگارستان(کبودوال) بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز